Tot mai mulți angajați americani sunt dezinteresați de locurile lor de muncă. Care sunt motivele
Un studiu publicat de Gallup în luna ianuarie a acestui an arată că doar 31,5% dintre angajații din SUA s-au declarat implicați în activitatea lor, în creștere ușoară față de anul precedent, când procentul era de 29,6%. Mulți angajați, 51%, au declarat că nu pun deloc preț pe ceea ce fac la muncă, în timp ce 17,5% s-au declarat „complet dezinteresați” de activitatea lor, la nivelul lui 2014. Actualul nivel de 31,5% este cel mai ridicat înregistrat de Gallup, din anul 2000 (primul în care s-au adunat asemenea statistici), până în prezent.
Mulți angajați nu se mai implică suficient în soluționarea sarcinilor de serviciu deoarece nu simt că sunt ascultați de șef, care nu face altceva decât să-i roage să petreacă și mai mult timp la locul de muncă, a declarat Gretchen Spreitzer, profesor al Universității din Michigan.
„Nu este vorba doar despre salarii și beneficii, ei vor să constate o evoluție”, a explicat aceasta. „Oamenii sunt cei mai importanți, ei reprezintă mijlocul prin care munca este dusă la bun sfârșit. Dacă angajații consideră că au o legătură cu liderii și restul colegilor, vor fi mai receptivi, le va păsa mai mult de activitatea lor. Colegii empatici creează un loc de muncă sigur pentru cei care vor să-și asume riscuri, să se dezvolte și să experimenteze noi idei”.
Dacă angajații sunt însă nemulțumiți, se instaurează un așa-numit efect de joc domino, a explicat Philip Wilson, președintele Labor Relations Institute din Oklahoma. Calitatea muncii are de suferit și, odată ce va observa șeful, va furniza un feedback negativ. Managerii eficienți pot repara această situație, prin crearea unui mediu în care angajații să se simtă confortabil, în care liderii pot fi abordați.
Angajații sunt nemulțumiți deoarece nu se mai pot desprinde de locul de muncă și sunt nevoiți să citească emailurile legate de serviciu chiar și de acasă sau fac mai multe lucruri în companie, din cauza numărului redus de salariați. „Angajații au dreptul la pauză, fără să se simtă în pericol de mustrare sau concediere”, a declarat Cheryl Palmer, consilier de cariere din Silver Springs, Md. „Angajamentul nu poate fi cumpărat”, a spus, la rândul său, Kevin Berchelmann, președintele Triangle Performance, o firmă de consultanță din Houston.
„Angajații din ziua de astăzi resimt lipsa feedback-ului, vor să muncească eficient, dar în același timp vor ca șeful să știe că au muncit eficient!”, a explicat Berchelmann. „Aceștia vor să știe unde se situează, cum se descurcă în cadrul unui anumit proiect și ce pot îmbunătăți”. „Pericolul pentru productivitate, reprezentat de angajații dezinteresați de job, care nu renunță însă la acesta, este mai mare decât în cazul în care ei ar pleca din companie”, a declarat Wayne Bolio, vicepreședinte la firma de resurse umane Nautilus din Vancouver.