Tot mai mulți jucători din industria publicității abandonează Facebook, după scandalul Cambridge Analytics

Publicat: 22 03. 2018, 15:03

Miercuri, Mark Zuckerberg, co-fondatorul și CEO-ul Facebook, a oferit o serie de interviuri, după trei zile de tăcere, în ciuda sfaturilor echipei sale de criză, care i-ar fi cerut să nu ofere niciun răspuns „nesatisfăcător” despre una din cele mai mari breșe informaționale din istorie, scrie zerohedge.com.

Scandalul a determinat mai mulți advertiseri de pe Facebook să renunțe la rețeaua de socializare, informează The Times. ISBA, un grup britanic de advertiseri, care cheltuie sute de milioane de lire sterline pe an în ecosistemul Facebook, a cerut răspunsuri. Circa 3.000 de branduri ale grupului, printre care giganții Unilever și P&G, nu se vor mai asocia cu Facebook, dacă se va descoperi că datele utilizatorilor au ajuns abuziv pe mâinile brokerilor politici. ISBA se va întâlni săptămâna viitoare cu șefii Facebook.

Alți jucători, precum Mozilla – compania din spatele browserului de internet Mozilla – s-a retras deja sau a făcut o pauză, în relația de business cu Facebook. Între timp, acțiunile Facebook rămân supuse unor presiuni enorme și au scăzut cu 8,6% în cadrul ultimelor trei ședințe bursiere.

Nordea, cea mai mare bancă din regiunea nordică, care administrează 400 miliarde de dolari, a declarat că a pus unele din investițiile Facebook în „carantină”, pentru a aștepta deznodământul scandalului. Union Investment, un grup german care administrează 360 miliarde de dolari, a precizat că va revizui numărul de acțiuni deținute la Facebook.

Investitorii au lansat o serie de procese împotriva Facebook, susținând că gigantul social media a emis „declarații false și înșelătoare”, cu privire la politicile de protecție a datelor.

Unul dintre acționarii din San Francisco, Fan Yuan, a dat Facebook în judecată, în numele unui grup investițional, care susține că „omisiunile” companiei și declinul „precipitat” al prețurilor acțiunilor Facebook au generat probleme. Luni și marți, valoarea Facebook a scăzut cu aproape 50 miliarde de dolari.

Miercuri, co-fondatorul WhatsApp, Brian Acton, pe care Mark Zuckerberg l-a transformat în miliardar, după ce a Facebook i-a cumpărat compania cu 22 miliarde dolari, le-a spus utilizatorilor să își șteargă conturile de Facebook, promovând hashtag-ul #deletefacebook.

Miercuri, într-un interviu oferit CNN, Zuckerberg a recunoscut că Facebook     a făcut „erori”. „A fost o încălcare masivă a încrederii și regret enorm ce s-a întâmplat. Responsabilitatea noastră este să nu se mai repete așa ceva”. Zuckerberg a mai spus că îi va notifica pe toți utilizatorii care au fost afectați de breșa informațională și va fi „bucuros” să depună mărturie în fața Congresului, „dacă acesta este pasul corect”.

Zuckerberg a promis că va investiga aplicațiile suspecte și îi va bloca pe dezvoltatorii care încalcă regulamentul Facebook.