Proiectul a fost dezvăluit încă din luna mai 2017, iar un an mai târziu, Autonomous Rail Rapid Transit (ART) a fost pus în funcțiune la Zhushou pe un traseu de 12 kilometri. Inițial, tramvaiul a rulat asistat de un vatman. Apoi specialiștii au trecut la varianta de deplasare autonomă. În prezent chinezii testează mijlocul de transport, pentru a-l putea introduce în circulație la scară largă.
ART, un vehicul autonom, un hibrid între tramvai și autobuz, fără șofer sau șine, este produs de o filială a gigantului CRRC. Introducerea pe piață a ART face posibilăcrearea unui rețele de transport urban la prețuri mai accesibile decât vehiculele convenționale.
China tests a newly-developed smart electric train running on virtual tracks to see if it can run smoothly in extremely cold weather. pic.twitter.com/vqZ7wB04o8
— China Daily (@ChinaDaily) February 10, 2019
ART, poate fi instalat într-o rețea rutieră în cel mult două zile, și integrarea sa în transportul urban costă aproximativ în 7 milioane de euro pe kilometru. În Franța, costul mediu pe un kilometru de tramvai convențional ajunge la 24 de milioane de euro.
ART are o lungime 35 de metri lungime, și poate transporta 300 pasageri la o viteză de 70 km/h. În prezent, în stadiul de proiectse aflăo versiune de tramvai pentru transportul a 500 de pasageri. Orientarea sa optică, care utilizează tehnologiile GPS și Lidar, îi permite acestui mijloc de transport să se deplaseze la milimetru de-a lungul unui marcaj invizibil.
Noul mijloc de transport va fi introdus în circulație la scară largă în special în micile orașe, care nu pot face față cheltuielilor impuse de noile norme de mediu impuse de autoritățile chineze cu scopul reducerii gradului de poluare.
New China TV, transmite imagini de la ultimele teste ale vehiculului, în orașul Habrin.