Prima pagină » Magazin » Tramvai FĂRĂ vatman și FĂRĂ șine. CHINA se pregătește să lanseze noul mijloc de transport AUTONOM, cu ghidare OPTICĂ

Tramvai FĂRĂ vatman și FĂRĂ șine. CHINA se pregătește să lanseze noul mijloc de transport AUTONOM, cu ghidare OPTICĂ

Tramvai FĂRĂ vatman și FĂRĂ șine. CHINA se pregătește să lanseze noul mijloc de transport AUTONOM, cu ghidare OPTICĂ
VIDEO. Tramvai fără vatman și fără șine. China se pregătește să lanseze noul mijloc de transport AUTONOM, cu ghidare optică. Vezi cum funcționează ART, vehiculul hibrid.

Proiectul a fost dezvăluit încă din luna mai 2017, iar un an mai târziu, Autonomous Rail Rapid Transit (ART) a fost pus în funcțiune la Zhushou pe un traseu de 12 kilometri. Inițial, tramvaiul a rulat asistat de un vatman. Apoi specialiștii au trecut la varianta de deplasare autonomă. În prezent chinezii testează mijlocul de transport, pentru a-l putea introduce în circulație la scară largă. 

ART, un vehicul autonom, un hibrid între tramvai și autobuz, fără șofer sau șine, este produs de o filială a gigantului CRRC. Introducerea pe piață a ART face posibilă crearea unui rețele de transport urban la prețuri mai accesibile decât vehiculele convenționale.

Printre avantajele economice pe care le aduce acest vehicul hibrid se numără: absența unui vatman și economii enorme asupra infrastructurii.

 

ART, poate fi instalat într-o rețea rutieră în cel mult două zile, și integrarea sa în transportul urban costă aproximativ în 7 milioane de euro pe kilometru. În Franța, costul mediu pe un kilometru de tramvai convențional ajunge la 24 de milioane de euro.

ART are o lungime 35 de metri lungime, și poate transporta 300 pasageri la o viteză de 70 km/h. În prezent, în stadiul de proiect se află o versiune de tramvai pentru transportul a 500 de pasageri. Orientarea sa optică, care utilizează tehnologiile GPS și Lidar, îi permite acestui mijloc de transport să se deplaseze la milimetru de-a lungul unui marcaj invizibil.

Noul mijloc de transport va fi introdus în circulație la scară largă în special în micile orașe, care nu pot face față cheltuielilor impuse de noile norme de mediu impuse de autoritățile chineze cu scopul reducerii gradului de poluare.

New China TV, transmite imagini de la ultimele teste ale vehiculului, în orașul Habrin. 

Recomandarea video

Mediafax
Job-urile și inteligența artificială: De ce recrutările cu AI produc mai puține angajări
Digi24
EXCLUSIV Avertismentul lui Diaconescu, după ce serviciile secrete americane au dezvăluit planul lui Putin în Europa: „Rusia nu neagă”
Cancan.ro
Cutremur în lumea interlopă! Elvis Pian a fost eliberat din închisoare
Prosport.ro
FOTO. Adelina Chivu, pe plajă în Thailanda. Cum arată la 43 de ani
Adevarul
De ce nu a construit România autostrăzi în anii ’90. Planul celor peste o mie de kilometri în primul deceniu după Ceaușescu
Mediafax
Prognoza ANM: Vreme schimbătoare de Crăciun și Anul Nou: încălzire temporară, urmată de răcire accentuată și ninsori
Click
O punte „tradițională” anulată de Guvern sparge vacanța românilor. Cum arată calendarul liberelor în 2026
Digi24
Prima reacție a Rusiei la dezvăluirile serviciilor secrete americane privind planul lui Putin de a ataca alte țări din Europa
Cancan.ro
Doliu în televiziunea din România! Un cunoscut prezentator TV a murit, după o carieră de 22 de ani
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Fabrica din România care a produs 1 milion de anvelope în 2025. Este singura din lume cu zero emisii de CO2
Descopera.ro
Ceva s-a prăbușit pe Lună! Momentul a fost înregistrat
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
Neuroștiința percepției timpului: de ce creierul simte că orele trec diferit