TREI ANI de la moartea lui MICHAEL JACKSON. La Toya și alți artiști i-au adus un omagiu pe Twitter
Cântăreața La Toya Jackson și alți artiști au adus un omagiu cântărețului american Michael Jackson, prin intermediul unor mesaje postate pe Twitter, luni, la trei ani de la moartea „regelui muzicii pop”, informează contactmusic.com.
Michael Jackson a murit pe 25 iunie 2009, la vârsta de 50 de ani, din cauza unei supradoze de propofol – un anestezic puternic pe care artistul îl folosea ca somnifer -, iar moartea lui a șocat atât industria muzicală, cât și opinia publică internațională.
Medicul său, Conrad Murray, a fost condamnat la sfârșitul anului 2011 la patru ani de închisoare pentru omucidere involuntară.
La Toya Jackson a postat pe Twitter un mesaj prin care i-a adus fratelui ei un omagiu, în care a spus încă o dată că lăcomia persoanelor din anturajul acestuia a reprezentat principalul motiv care a dus la tragica dispariție a artistului amnerican.
„Astăzi se împlinesc trei ani (de la moartea lui Michael Jackson, n.r.) și mă întristează faptul că am pierdut un artist de legendă. Lăcomia și doar lăcomia a fost cauza morții sale. Michael, te iubim!”, spune La Toya în mesajul ei.
Rapperul Wiz Khalifa a postat și el un mesaj pe Twitter în care a declarat: „Sunt trei ani de când omenirea a pierdut o legendă. Odihnește-te în pace, Michael Jackson. Muzica ta trăiește mai departe pentru tine. Îți mulțumesc pentru tot ce ai făcut pentru noi”.
Cântăreața britanică de muzică pop Alexandra Burke a adus și ea un omagiu celebrului cântăreț american: „Odihnească-se în pace Regele Michael Jackson. Ne e dor de tine, te iubim, iar muzica ta va trăi pentru totdeauna. Te iubim, Michael”.
Comemorarea celor trei ani de la dispariția cântărețului Michael Jackson face subiectul multor emisiuni de televiziune și multor articole în presa internațională. Astfel, postul de televiziune ARTE a dedicat ziua de duminică „regelui muzicii pop” cu un program special de 12 ore, care a culminat cu difuzarea în prime time a unui reportaj despre culisele show-ului „Michael Jackson, The Immortal World Tour”, un concert-tribut conceput de compania Cirque du Soleil.
Cu titlul „Michael Jackson, trei ani deja”, publicația franceză Le Figaro a postat luni pe site-ul ei un articol care a făcut o prezentare succintă a videoclipurilor legendă din cariera megastarului.
„Beat It” (lansat în februarie 1983) este celebru pentru coregrafia sa colectivă, devenită o marcă înregistrată a lui Michael Jackson. Videoclipul piesei, care se inspiră din „West Side Story”, aduce în prim-plan 80 de membri (reali) ai unor bande de cartier, dar și 18 dansatori profesioniști.
„Billie Jean” (lansat în martie 1983) – Videoclipul a făcut la rândul lui senzație, dar abia cu ocazia unui concert, la câteva luni de la lansarea sa, „Billie Jean” s-a transformat cu adevărat într-un mit, prin prezentarea în premieră mondială a inimitabilului „moon-walk”. Acest pas de dans, care a devenit ulterior semnătura artistică a lui Michael Jackson, i-a adus cântărețului american următoarea telegramă de felicitare din partea celebrului Fred Astaire: „Sunt un om bătrân acum, dar așteptam pe cineva care să preia ștafeta. Mulțumesc”.
„Thriller” (lansat în decembrie 1983), regizat de cineastul John Landis, care a realizat apoi și videoclipul piesei „Black and White”. Clipul, cel mai scump din lume realizat până atunci, a făcut senzație prin intermediul efectelor speciale, regiei, scenariului, coregrafiei și duratei sale extraordinare de 14 minute. „Thriller” a revoluționat felul în care sunt filmate videoclipurile muzicale.
„Bad” (lansat în septembrie 1987), regizat de Martin Scorsese. Albumul „Bad” nu a atins vânzările record reușite de „Thriller”, dar s-a bucurat de un succes comercial uriaș, chiar dacă a avut mai multe influențe rock. Videoclipul piesei care a dat titlul albumului, realizat în metroul newyorkez, a impus o imagine mai dură a cântărețului, în haine din piele și purtând lanțuri din metal, care a marcat o desprindere totală de imaginea de până atunci a artistului.
„Smooth Criminal” (lansat în octombrie 1988) este un clip pentru care Michael Jackson a inventat mai mulți pași noi de dans și un efect special care i-a permis să se aplece (în față) la 85 de grade. Acest videoclip, în care poate fi văzut și Sean Lennon, fiul lui John Lennon, aparține celui mai bine vândut single din istoria muzicii (peste 12 milioane de copii).
„Black or White” (lansat în noiembrie 1991) este celebru pentru secvențele sale de „morphing” (metamorfoza progresivă a unei fețe într-o alta) – primele care au fost utilizate într-un videoclip destinat publicului larg. În clip apare tânărul actor Macaulay Culkin, starul francizei cinematografice „Singur acasă”, unul dintre prietenii cântărețului Michael Jackson.
„They Don’t Care About Us” (lansat în martie 1996) a fost regizat de cineastul Spike Lee. Filmările pentru clip, realizate pe străzile din favelele din Rio de Janeiro și din Salvador de Bahia din Brazilia, au reprezentat un eveniment în sine. La origine, clipul pentru această piesă exista într-o altă versiune, turnată într-o închisoare. Însă acea versiune a fost cenzurată de multe posturi de televiziune, determinându-l pe Michael Jackson să filmeze versiunea din Brazilia, devenită ulterior celebră.
„This Is It” (octombrie 2009). Deși atât piesa, cât și videoclipul nu sunt cu siguranță cele mai bune din cariera cântărețului, ele sunt însă împregnate cu o emoție specială. Videoclipul este compus din imagini preluate de la ultimele repetiții ale lui Michael Jackson, efectuate la Los Angeles, în vederea seriei de 50 de concerte sold-out pe care starul american urma să le susțină la Londra, începând din iulie 2009. Concertele promiteau să fie grandioase, așa cum stă mărturie filmul documentar „This Is It”, lansat în toamna anului 2009, regizat de Kenny Ortega, coregraful principal al starului.