Postul muzical Smart FM, deținut de jurnalistul Marius Tucă, se va transforma într-un radio cultural, la care vor realiza emisiuni și Dorina Chiriac, Rodica Mandache și Marius Manole.
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a aprobat, în ședința de joi, o solicitare a societății Radio Smart SRL de modificare a formatului și grilei de programe a Smart FM, care emite în prezent în București, pe 107,3 FM.
Decizia de modificare a formatului Smart FM din muzical într-un post „informativ-social și cultural” a fost luată cu unanimitatea voturilor membrilor prezenți la ședința de joi (Florin Gabrea, Valentin Jucan, Lorand Turos, Viorel Buda, Monica Gubernat, Laura Georgescu, Radu Herjeu, Dorina Rusu și Radu Călin Cristea).
Proiectul Smart FM a fost prezentat în fața CNA de directorul de programe al postului, Manuel Dinculescu, de directorul muzical, Cristi Chirculescu, și de directorul tehnic, Liviu Damian.
Printre realizatorii Smart FM, în noua formulă, se numără jurnalistul Marius Tucă, actorul Marius Manole și actrițele Dorina Chiriac și Rodica Mandache.
Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, „muzica bună, cultura și arta vor face din Smart FM un radio altfel”.
Ziua va începe la Smart FM cu emisiunea „Marius FM”, cu Marius Tucă și Marius Manole, Cătălin Roșioru și Adina Halas Hugeanu, și va continua cu Dorina Chiriac, Adrian Oianu, Patrizia Paglieri, Rodica Mandache și Emilia Popescu.
De la 15.00 la 18.00, ascultătorii pot fi „smart” cu Manuel Dinculescu, iar „După 6”, Cristian Chirculescu, un nume cu state vechi în FM-ul românesc, va da drumul în eter muzicii pop-rock și indie.
De la 20.00 la 22.00, Steluța Roșca Stănescu va aduce la Smart FM „Arta prin gaura cheii”, Alina Manole, „Luna Pătrată”, iar Ioana Moldovan, „Povestea faptelor bune”.
Din noua grilă a Smart FM nu vor lipsi știrile, care vor fi difuzate din două în două ore.
Pe lângă valorile și principiile care au stat la baza lansării sale în urmă cu opt ani, Smart FM va pune informația și utilitatea radioului pe primul loc, va promova evenimentele culturale, artiștii și noile talente și promite multe suprize frumoase. Sloganul postului de radio este „Smart FM, un radio cu spatele gol!”, conform aceluiași comunicat.
Jurnalistul Marius Tucă a preluat, la începutul lunii octombrie 2015, postul de radio Smart FM, înființat de scriitorul și dramaturgul Valentin Nicolau. În acest sens, Consiliul Național al Audiovizualului și-a dat, pe 6 octombrie 2015, acordul prealabil prevăzut de legislația audiovizualului pentru modificarea structurii acționariatului societății Radio Smart SRL, care deține licența audiovizuală a postului de radio Smart FM.
Astfel, din acționariatul societății a ieșit Angelica Nicolau, văduva lui Valentin Nicolau, care deținea 100% din părțile sociale ale Smart FM. Toate aceste părți sociale deținute de Angelica Nicolau au fost cesionate jurnalistului Marius Tucă (99,0196%) și soției acestuia, Neguța Tucă (0,9804%).
Contactat la momentul respectiv de agenția MEDIAFAX, Marius Tucă a spus că va prelua Smart FM de la familia Nicolau, pentru că își dorește de 30 de ani să aibă un post de radio.
„Îmi doream încă de acum 30 de ani să am un radio și să-i spun Radio Pupăza din Tei (…) Nu va fi Radio Pupăza din Tei, dar se va păstra ceva din spiritul acesta de a anunța lucrurile cele mai importante și de ultimă oră. Titlul radioului (Smart FM, n.r.) ne definește. Titlul radioului definește foarte bine ce vrem să facem. Vrem să facem totul smart, fie că este vorba de muzică sau civilizație”, a declarat Marius Tucă.
În ceea ce privește echipa Smart FM, Marius Tucă a spus că va miza și pe cea care lucrează în prezent la site-ul www.mariustuca.ro și care este formată din foști angajați ai cotidianului Jurnalul Național, pe care Tucă l-a condus timp de 22 de ani.
Postul Smart FM emite în București pe frecvența 107,3 FM, fiind lansat în anul 2007. Programele postului Smart FM pot fi ascultate și pe site-ul www.smartfm.ro.