Un artist din România la egalitate cu Bill Gates. STUDIU
Rezultatele unui studiu de piață realizat recent în România au relevat că doar 37% dintre elevii de liceu își consideră tatăl drept un model de urmat, în vreme ce Connect-R și Bill Gates îi inspiră pe 34% dintre tineri.
De asemenea, printre reperele masculine din business și showbiz, se află și Andi Moisescu (28%), Johny Depp (19), Raed Arafat (18%), Pavel Bartoș (16%), Gică Hagi (16%), Ion Țiriac (13%), Smiley (12%), Mircea Badea (12%) și Cristian Mungiu (10%).
În ceea ce privește modelele feminine, 43% dintre liceeni sunt inspirați de mamă, pe când 16% au menționat-o pe Nadia Comăneci, 11% – pe Andra, 8% – pe Andreea Marin, iar alți 8% pe cântăreața Antonia, relevă studiul întocmit de Open-I Research.
Pe de altă parte, 18% dintre elevii de liceu au mărturisit că bunicii reprezintă un model la care se raportează uneori, iar alți 15% s-au arătat impresionați de profesorii lor.
În cazul studenților, lucrurile se schimbă doar ușor. Astfel, chiar dacă în top rămân părinții, tinerii cu studii superioare acordă o mai mare atenție profesorilor.
Așadar, pentru 43% dintre studenți mama este cea mai importantă figură, pe când tatăl este considerat un model pentru 31% dintre aceștia. Profesorii reprezintă un model pentru 26% dintre tinerii din universități.
Totuși, când vine vorba de personalitățile pe care le admiră, preferințele studenților se îndreaptă în special către oamenii de business. Astfel, 17% dintre aceștia spun că sunt inspirați de Ion Țiriac, în vreme ce Bill Gates și Donald Trump câștigă simpatia a 29%, respectiv 18% dintre studenții din România. Andi Moisescu a adunat și el votul a 20% dintre respondenți, urmat fiind de Raed Arafat – 18%.
Viziunea studenților asupra viitorului
Potrivit cercetării de piață citate, presiunea exercitată de familie și societate influențează tot mai mult modul de gândire al tinerilor, majoritatea fiind pesimiști în legătură cu posibilitatea angajării în domeniul de specialitate.
Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre aceștia (62%) spun că după absolvire doresc să își găsească un loc în România. Pe de altă parte, 25% dintre respondenți și-au exprimat dorința de a munci în străinătate, pe când 13% au spus că vor să se angajeze fie în țară, fie peste granițe.
Studiul a fost realizat online (utilizând panelul Inovaction Research), pe un eșation urban de 569 de respondenți, cu vârste cuprinse între 14 și 22 ani.
„Am încercat să înțelegem mai bine cum privesc tinerii prezentul și viitorul, ce modele își aleg și în funcție de ce anume fac aceste alegeri”, a explicat coordonatorul studiului, Adina Nica, fondatorul Open-I Research.
„Tinerii aceste generații reprezintă un motor al schimbării, sunt mai pragmatici și mai activi, însă, așa cum arată studiul, au nevoie de susținere pentru a putea rupe > și a se îndrepta de vechile frici, dezamăgiți și frustrări ale generațiilor anterioare”, a conchis aceasta.