Un elev din SUA a scris pe foaie că 5×3=15, dar profesorul nu a fost de acord. Lucrarea de control care a devenit VIRALĂ
La respectivul test la matematică, elevul trebuia, folosind ”strategia adunării repetate”, să spună cât este rezultatul calculului 5×3.
Elevul a scris că 5×3 este egal cu 5+5+5, adică 15, însă profesorul nu a punctat răspunsul. Asta pentru că, în opinia sa, 5×3 este egal cu 3+3+3+3+3.
La punctul doi, elevul trebuia să deseneze o matrice pentru a rezolva calculul 4×6.
Elevul a desenat o matrice cu șase rânduri și patru coloane, însă profesorul a tăiat din nou răspunsul, desenând la rândul său o matrice cu patru rânduri și șase coloane, rezultatul fiind de ambele dăți, nesurprinzător, 24.
Una dintre explicațiile posibile găsite de utilizatorii care au văzut imaginea pe Reddit este că, prin definiție, 5×3 înseamnă de 5 ori 3 (nu de 3 ori 5), la fel cu 4×6 înseamnă de 4 ori 6 (nu de 6 ori 4). Cu toate acestea, înmulțirea este comutativă, astfel că răspunsul nu se schimbă și elevul nu ar fi trebuit depunctat.