Un imperiu de peste UN MILIARD DE DOLARI clădit pe aceste jucării umplute cu boabe de fasole. Cât costă fiecare și cum au fost recompensați angajații în ziua în care compania a făcut un profit record

Publicat: 06 03. 2015, 19:18

Ty Warner a încălcat toate regulile de business pentru a construi o afacere din jucării de pluș, pline cu boabe uscate de fasole, care au creat o adevărată manie, scrie inc.com.

Între 1996 și 1999, Ty Warner a câștigat mai mult de un miliard de dolari, vânzând celebrele sale jucării cu un preț de 5 dolari bucata.

Modul în care Ty Warner a reușit să aibă success este unul remarcabil. Nu a făcut niciodată publicitate pentru jucăriile sale și nici nu le-a vândut în lanțuri celebre de magazine, ceea ce a făcut ca animăluțele sale să fie dorite mai mult. Acestea aveau să fie descrise chiar „cea mai ciudată bulă speculativă din istoria capitalismului”, potrivit acestei cărți

În prezent, Warner are o avere de peste 1,7 miliarde de dolari – cea mai mare parte fiind investită în proprietăți, cum ar fi Hotelul Four Seasons din New York, estimat la o valoare de circa 900 milioane de dolari, San Ysidro Ranch în Montecito, California –  ranch unde și-a petrecut luna de miere John Kennedy -, precum și un conac de 150 milioane dolari în același oraș.

Dar înainte de a avea toate acestea, la care s-au adăugat și unele probleme cu fiscul, care i-au adus anul trecut o condamnare cu suspendare pentru evaziune fiscală, omul de afaceri a pornit de la o afacere cu 12 angajați într-un birou din Chicago, încercând să-și vândă linia sa de Beanie Babies unor comercianți care se plângeau că acestea arată „ieftin”.

Câteva dintre regulile care l-au transformat în miliardar pe Ty Warner:

1. Obsesia pentru fiecare detaliu

La începuturile afacerii sale, Ty Warner se ocupa personal de dichisirea fiecărei jucării de pluș, înainte de a o expedia către comercianții cu amănuntul. Jucăriile erau distribuite împreună cu un catalog. Cei apropiați își aduc aminte cât de atent la detalii era Ty Warner, inclusiv la modul de realizare a fotografiilor de catalog în care erau prezentate jucăriile sale.

„Ty se uita și spunea  > „, își amintește Patricia Roche, care spune că una dintre ședințele foto pentru o singură imagine de catalog  a durat nouă ore.

2. Cereți sfaturi tuturor

Warner, care a studiat teatrul timp de un an la Kalamazoo College, nu a folosit niciodată consultanți costisitori de marketing. În schimb, pentru că el încearca să vândă un produs care se adresa maselor, a căutat pur și simplu feedback de la toată lumea din jurul lui. Un reporter care l-a intervievat pentru revista People în 1996 spune că la un moment dat nu și-a putut da seama cine pe cine intervieva, omul de afaceri cerându-i părerea tot timpul despre noile modele de jucării.

3. Gândiți la scară mică

Majoritatea proprietarilor de afaceri visează să găsească mari clienți. Warner ura ideea de a vinde clienților mari. Din ziua în care a început propria afacere și pe până la sfârșitul nebuniei Beanie Babies, el și-a concentrat energia pe vânzarea jucăriilor sale către o rețea enormă, de zeci de mii de mici magazine de jucării și cadouri, deținute în mod independent.

Prin vânzarea către aceste magazine, omul de afaceri putea evita disconturile solicitate de marii retaileri, primea repede contravaloarea mărfurilor – lanțurile de magazine solicită de obicei să poată plăti pe termene lungi. El se asigura că forța lui de vânzări putea lucra direct cu proprietarii de magazine pentru a controla modul în care erau expuse mărfurile sale. 

4. Păstrați controlul

Warner a avut o mulțime de oportunități de a vinde sau de a-și dezvolta afacerea. S-ar fi putut retrage și să-și petreacă restul vieții sale sorbind cocktailuri Mai Tai. Ty Inc. nu a achiziționat o altă societate și nici nu a încercat să o vândă pe a sa. Într-o eră a strategiilor de ieșire și planificare strategică, Warner a rămas cu ceea ce a făcut cel mai bine: proiectarea și vânzarea de animăluțe umplute cu boabe de fasole.  Atunci când bancherii i-au făcut oferte care i-ar fi permis să părăsească compania pentru un miliard de euro, Warner a refuzat.

5. Recompensați-vă angajații

La sfârșitul anului 1998, un an în care Warner a înregistrat un profit înainte de impozitare de peste 700 milioane dolari, cel mai profitabil an pentru vreo companie din domeniul jucăriilor, Warner a decis să facă ceva special. El a dat fiecăruia dintre angajatii săi un bonus egal cu salariul lor anual.

6. Nu vă schimbați niciodată

Warner are acum 70 de ani și, chiar dacă rămâne numărul unu în lume în domeniul jucăriilor de pluș, vânzările sale reprezintă acum doar o mică parte din ceea ce au fost odată. Totuși, ca CEO al companiei și proprietar unic, el continuă să se implice în proiectarea fiecărei jucării, cu celebra inimioară -Ty atașată.