Un miliardar australian vrea să construiască o replică a TITANICULUI
Miliardarul australian Clive Palmer și-a dezvăluit luni proiectul de a construi, în China, o replică modernă a celebrului vas de croazieră Titanic, scufundat în urmă cu 100 de ani, scrie Agerpres.
Titanic II ar urma să fie la fel de fastuos ca fratele său mai mare, iar o primă călătorie a noii nave, între Marea Britanie și New York, este prevăzută pentru 2016, informează AFP.
Clive Palmer, care a făcut avere din industria minieră, a dat deja comandă constructorului naval chinez CSC Jinling Shipyard să demareze proiectul, fără a preciza suma la care se va ridica investiția.
Proiectul prevede ca Titanic II să păstreze gabaritul original al celebrei nave considerate ‘insubmersibile’, care a naufragiat în timpul călătoriei sale inaugurale, în noaptea de pe 14 spre 15 aprilie 1912, după ce s-a ciocnit de un aisberg în Atlanticul de Nord.
‘Ca înfățișare totul va fi la fel de fastuos ca pe Titanic, însă noua navă va fi dotată, în mod evident, cu tehnologii și sisteme de securitate și de navigare moderne’, a explicat constructorul chinez într-un comunicat. De asemenea, noua navă va găzdui o expoziție permanentă despre Queensland, provincia australiană de unde este originar Palmer.
‘Titanic II va naviga în emisfera nordică, iar călătoria sa inaugurală din Marea Britanie spre America de Nord este prevăzută pentru sfârșitul lui 2016’, precizează comunicatul. Cu această ocazie, marina chineză va fi invitată să escorteze transatlanticul.
Potrivit lui Clive Palmer, noua navă este un omagiu adus echipajului de pe Titanic. ‘Acești oameni au făcut o muncă ce stârnește admirația și după 100 de ani de la acea dată, iar noi vrem ca această stare de spirit să se perpetueze și pentru 100 de ani de acum încolo’, a declarat Palmer.
Clive Palmer, a cărui avere este estimată la peste 5 miliarde de dolari australieni /peste 3,7 miliarde de euro/, este un important furnizor de cărbune și de minerale de fier către industria chineză. ‘Chinezii sunt renumiți pentru performanțele lor în domeniul construcției de nave comerciale și cargouri. La ora actuală, China produce între 2 și 3% dintre navele de lux, însă ea dorește să-i concureze pe europeni, care dețin circa 75% din această piață’, a subliniat omul de afaceri australian.