Recreational Equipment Inc., cunoscut ca REI, un retailer din Statele Unite ale Americii care vinde în principal produse pentru activități în aer liber, a lansat o campanie prin care declară război Black Friday. În ziua pe care mizează majoritatea companiilor pentru a crește numărul de vânzări din anul respectiv, REI va închide toate magazinele și, mai mult, își va plăti cei 12.000 de angajați ca și cum ar o zi normală de muncă.
Campania, numită #OptOutside, a fost creată de o echipă de specialiști de la Venables Bell & Partners, Edelman, Spark și REI, iar la baza deciziei de a închide magazinele a stat dorința de a atrage atenția asupra faptului că oamenii ar trebui să se bucure mai mult de natură, scrie Adweek.com.
Retailerul încurajează oamenii să se alăture campaniei folosind hashtagul #OptOutside și să profite de ocazie să își petreacă timpul alături de familie și prieteni.
Compania a creat două videoclipuri prin care anunță campania. Unul dintre acestea îl arată pe președintele REI, Jerry Stritzke, la un birou cu o priveliște mai mult decât frumoasă.
„Black Friday este momentul perfect pentru a ne aminti că viața este mai bogată, mai conectată și complexă atunci când alegem să o petrecem în natură”, declară Stritzke. Într-o scrisoare adresată celor 5,5 milioane de membri, Stritzke l-a citat pe John Muir, care a afirmat în 1901: „Mii de oameni obosiți, stresați și prea obișnuiți cu civilizația încep să afle că a merge în munți înseamnă a merge acasă”.