Autorii studiului au menționat, totuși, că nu pot stabili o legătură cauză-efect directă între creșterea numărului de sinucideri și acest serial lansat pe platforma online americană în 2017.
Totuși, în urma unui studiu anterior, serialul a fost asociat cu un risc redus de comportament de automutilare în rândul adolescenților.
Rata sinuciderilor în aprilie 2017 a fost cu 28,9% mai ridicată în rândul persoanelor cu vârste între 10 și 17 ani, comparativ cu tendințele remarcate anterior, potrivit rezultatelor studiului realizat cu sprijinul National Institutes of Health din SUA.
Rata sinuciderilor în această categorie de vârstă a fost, de altfel, ridicată pe tot parcursul acelui an, iar creșterea a fost înregistrată mai ales în rândul băieților.
Un purtător de cuvânt al Netflix a declarat că studiul este în curs de analiză.
„Este un subiect extrem de important și am depus eforturi pentru a ne asigura că gestionăm corespunzător această temă sensibilă”, a spus acesta.
El a adăugat că rezultatele acestui studiu sunt în contradicție cu cele ale unei cercetări efectuate de specialiști de la Universitatea din Pennsylvania, potrivit cărora cei care au urmărit sezonul al doilea din acest serial (voluntari cu vârste între 18 și 29 de ani) au prezentat mai puține riscuri de a se răni sau a avea intenții de a se sinucide, comparativ cu persoane care nu au urmărit producția.
Serialul prezintă povestea unei adolescente care lasă în urma sa 13 casete video în care descrie motivele pentru care vrea să se sinucidă. Primul sezon se încheie cu aceasta tăindu-și venele în cadă, scena fiind aspru criticată de asociații de părinți și profesioniști din domeniul sănătății.
Reprezentanții Netflix au afișat apoi avertismente privind sinuciderea și mesaje care direcționau spectatorii cu eventuale astfel de gânduri spre ajutor specializat.
Sezonul al doilea a avut premiera în mai 2018, iar o a treia parte a fost deja comandată.