Un site care a publicat exclusiv știri pozitive, timp de o zi, și-a pierdut 66% dintre cititori
Site-ul rusesc City Reporter, care are sediul în Rostov-pe-Don, nu departe de Marea Azov, a decis să publice, la începutul săptămânii, timp de o zi, numai informații pozitive.
Platforma de știri locală și-a anunțat intenția cititorilor duminică, 30 noiembrie: „Aveți sentimentul că sunteți înconjurați de informații negative? Aveți câteodată chef să nu citiți știri deprimante dimineața? Credeți că știrile pozitive sunt un mit? Ei bine, vom încerca să dovedim contrariul mâine!”.
Astfel, pe 1 decembrie, site-ul a publicat știri îmbucurătoare – precum construirea la timp a unui tunel în oraș -, dar și informații prezentate într-o lumină pozitivă. Un articol despre traficul rutier avea titlul: „Fără incidente pe șosele, în ciuda ninsorii”.
Numărul cititorilor, foarte obișnuiți cu subiectele grave, s-a redus drastic în acea zi.
Pe pagina sa de pe platforma Facebook, redactorul-șef adjunct nu și-a ascuns tristețea, explicând că audiența zilnică a scăzut cu două treimi în acea zi: „Am căutat pozitivul în actualitate și am avut impresia că l-am găsit. Dar nimeni nu îl dorește. Aceasta este problema”.
Începând de a doua zi, City Reporter s-a întors la promovarea știrilor despre accidente și fapte diverse pentru care este atât de apreciat.
Mai multe studii au arătat că tendința cititorilor este de a prefera informațiile despre subiecte grave. În 2007, institutul de sondare a opiniei publice Pew scria că cele mai urmărite trei teme în presa americană, începând de la mijlocul anilor 1980, sunt războiul, condițiile meteorologice nefavorabile și problemele economice.