Prima pagină » Auto » Una din cele mai vechi dotări de pe mașini ar putea să dispară / Specialiștii sunt categorici: „S-a zis cu drifturile în miez de noapte… Totul este istorie!”

Una din cele mai vechi dotări de pe mașini ar putea să dispară / Specialiștii sunt categorici: „S-a zis cu drifturile în miez de noapte… Totul este istorie!”

Una din cele mai vechi dotări de pe mașini ar putea să dispară / Specialiștii sunt categorici: „S-a zis cu drifturile în miez de noapte... Totul este istorie!
Sunetul inconfundabil rezultat în urma acționării frânei de mână ar putea deveni istorie, după cum spune jurnalistul Sean O''Grady, pe măsură ce tot mai mulți producători înlocuiesc frâna de mână manuală cu o variantă modernă, automată.

Încetul cu încetul, tradiționala frână de mână ar putea fi înlocuită cu o variantă automată, scrie independent.co.uk.

Ritmul nu este însă unul accelerat. Potrivit unui studiu CarGurus, un site de tranzacții cu mașini, circa 37% din vehiculele noi au frână de mână tradițională.

Frâna de parcare electronică va deveni un element banal, consideră jurnaliștii englezi.

În prezent, doar producătorii premium, gen Audi, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes-Benz și Porsche au renunțat complet la frâna de mână mecanică.

Doar doi producători din sfera low-cost – Dacia și Suzuki – oferă frână de mână clasică la toate modelele vândute.

Pe măsură ce mașinile primesc însă cutii de viteze automate și funcții precum hill assist, integrarea frânei de mână „moderne” devine o simplă formalitate.

O frână electronică funcționează cu ajutorul unui întrerupător, care înlocuiește maneta clasică. Switch-ul acționează două motorașe, care au efect asupra frânelor roților din spate.

Consecințele defectării unui asemenea sistem ar putea avea însă urmări nu tocmai fericite, avertizează specialiștii.

Prima frână de mână electronică pe o mașină de producție a fost instalată pe modelul BMW seria 7 din 2002, care dispune de un buton pe volan pentru folosirea funcției respective.

În prezent, sistemul este amplasat pe modele precum VW Golf, Nissan Qashqai și Honda Civic.

Chris Knapman, editor la CarGurus UK, a comentat fenomenul: „Este oficial, dispariția frânei de mână se apropie și tot mai mulți producători trec la frânele electronice. În câțiva ani, ne așteptăm ca numărul mașinilor cu „levier” să scadă vertiginos. Desigur, avantajele nu pot fi ignorate, dar, pe măsură ce tehnologia de ultimă oră ajunge pe liniile de fabricație, mulți șoferi noi ar putea să nu mai experimenteze deloc frâna de mână tradițională. Tentația de a face drifturi cu frâna de mână trasă ar putea deveni, de asemenea, istorie!”

CarGurus a examinat modele și specificații ale mașinilor produse de Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Dacia, DS, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Renault, Seat Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Vauxhall, Volvo și VW.

Autor