„Unplugged”, surpriza pe care YouTube o pregătește televiziunilor
Vestea a apărut miercuri, pe Bloomberg și a venit în aceeași zi în care Hulu a anunțat că va oferi un pachet de canale TV prin cablu și prin comunicație radio în colaborare cu mai multe rețele de distribuție prin cablu. Se pare că YouTube ar purta discuții cu marile companii media precum CBS și Viacom, NBCUniversal, Twenty-First Century Fox Inc., dar încă nu s-a bătut palma în acest sens.
YouTube, o unitate a Alphabet Inc., principalul serviciu de Internet al Google, planifică să capteze abonați interesați de conținut premium video. Unplugged ar aduce mai mult conținut premium pe serviciul web al YouTube și pe aplicațiile mobile. YouTube nu a dorit să comenteze acest subiect, informează Bloomberg.
„Dorim să oferim o paletă mai largă de servicii pentru fanii YouTube – mai multe modalități de a-i pune în legătură cu creatorii și între ei, și mai multe modalități pentru aceștia de a genera conținut”, a exprimat Sundar Pichai, directorul executiv al Google, într-o scrisoare către deținătorii Alphabet, săptămâna trecută. „Am început această călătorie cu aplicații specializate cum ar fi YouTube Kids, precum și prin serviciu de abonament al YouTube Red.”
Această decizie subliniază schimbările masive care au loc în industria TV, rețelele de televiziune furând idei de la adversarii din lumea tehnologiei pentru a recâștiga publicul, în special tineretul.
Compania YouTube a explorat un astfel de serviciu încă din 2012, dar își canalizează eforturile pentru a lansa acest serviciu în 2017. YouTube plănuiește să ofere un pachet de canale TV de bază la un preț de 35 de dolari pe lună, alte pachete speciale oferind și alte canale pentru o taxă în plus. Acest lucru este similar cu ceea ce face SlingTV și ceea ce se pare că intenționa și Apple să facă prin discuțiile cu companiile media, înainte de a sista aceste planuri.
Acest serviciu de televiziune ar reprezenta o altă sursă de câștig pentru YouTube, oferind și valorificând conținutul video, serviciul funcționând în paralel cu site-ul susținut prin publicitate online și cu YouTube Red fără reclame, care include conținut exclusiv precum și videoclipuri pentru 9.99 de dolari pe lună.
De asemenea, serviciul de distribuție TV și media Hulu plănuiește să lanseze propriul său serviciu de televiziune în anul 2017. Acest lucru a fost confirmat de Mike Hopkins, CEO al Hulu, la Upfront Presentation, prezentarea anuală a companiei. Acesta a declarat că serviciul le va oferi abonaților posibilitatea de a vedea atât programe live, cât și programe la cerere.