Studiourile și regizorii care au dezvoltat franciza
În 1980, Gerald Brittle a scris o carte numită„The Demonologist” despre Ed și Lorraine Warren, cercetătorii fenomenelor paranormale pe baza cărora este realizată seria„Conjuring” și susține că acesta avea o înțelegere exclusivă cu familia Warren, astfel că aceștia nu aveau voie să semneze alte acorduri asemănătoare care să conducă la proiecte bazate pe lucrarea scrisă de el.
În același timp, însă, și Warner Bros. a încheiat un contract cu cei doi și astfel a fost posibilă filmarea peliculelor„The Conjuring”, The Conjuring 2″ și„Annabelle”, iar Brittle susține acum că înțelegerea încalcă documentul pe care el l-a semnat cu cei doi cercetători.
Ceea ce face, însă, disputa mult mai controversată este faptul că studiourile de film susțin că seria nu a fost realizată pe baza volumelor scrise de Brittle și că cele trei producții sunt bazate pe„fapte istorice”. Scriitorul, însă, susține că acest lucru nu este posibil pentru că atât el, câți și alți sceptici susțin că dosarele celor doi cercetători referitoare la activitatea paranormală și supranaturală remarcată sunt, de fapt, fabricate.
Aceasta este cheia pentru câștigarea procesului cu Warner Bros., crede Brittle, care susține că nu e nimic factual în dosarele celor doi soți, pentru că fantomele și vrăjitoarele nu sunt reale, la fel cum nu sunt nici păpușile care omoară oameni. Avocatul lui Brittle susține că„În măsura în care filmele nu sunt bazate pe fapte istorice, producătorii nu pot pretinde că sunt protejați de utilizarea legală a drepturilor de copyright. Astfel, pentru a dovedi că au dreptate și că producțiile sunt, într-adevăr, bazate pe„fapte istorice”, Warner Bros. vor trebui să facă cea mai mare descoperire paranormală din istorie, și anume să dovedească faptul că o vrăjitoare s-a sinucis în curtea unei ferme, că spiritele diabolice sunt adevărate, dar și că„Annabelle” e adevărată și poate veni oricând în lumea reală. Cei de la Warner Bros. au refuzat să comenteze situația care s-ar putea transforma într-unul dintre cele mai ciudate din istoria industriei cinematografice.