Revista Variety, una dintre cele mai vechi și mai respectate surse de informații din industria de divertisment americană, a anunțat că renunță la versiunea print zilnică, la 80 de ani de la lansarea sa, informează Reuters.
Ultima ediție tipărită a cunoscutei publicații Variety a apărut pe piață marți, încheind astfel o epocă de 80 de ani de la lansarea revistei. Totodată, Variety a anunțat că se va concentra pe dezvoltarea operațiunilor sale din mediu digital și că va lansa o nouă versiune tipărită a publicației, însă care va apărea săptămânal.
Revista Variety, care din toamna anului trecut are un nou proprietar, și-a luat rămas bun de la versiunea tipărită titrând pe prima pagină „Variety ankles daily pub hubbub”, folosind un verb pe care jurnaliștii publicației l-au inventat și pe care îl foloseau de obicei când relatau despre plecările directorilor executivi din studiourile cinematografice.
„Acesta este ultimul număr al versiunii printate a publicației zilnice Variety”, au anunțat reprezentanții publicației. Ei au invitat fanii revistei să urmărească în continuare site-ul Variety.com, care va fi actualizat în mod constant.
Totodată, oficialii Variety au anunțat că jurnaliștii care lucrau la publicația cotidiană Variety și cei care se ocupau de versiunile sale internaționale săptămânale se vor uni și vor lansa o nouă revistă tipărită, pe 26 martie, aceasta urmând să apară pe piață în fiecare marți.
Noua publicație și site-ul Variety vor continua să pună accentul pe informații la zi din domeniul industriei de divertisment, însă acoperirea evenimentelor și a subiectelor va fi extinsă.
Decizia anunțată de Variety este în ton cu schimbările produse în ultimii ani în presa scrisă din SUA, cauzate de scăderea veniturilor din publicitate, dar și de modificarea obiceiurilor de consum ale cititorilor. Astfel, un număr din ce în ce mai mare de publicații au renunțat la apariția în print, dezvoltându-și site-urile.
Site-ul Variety.com a fost relansat pe 1 martie, eliminând taxa percepută utilizatorilor săi și furnizând acces liber la tot conținutul său.
Într-un editorial intitulat „Change will do you good” (Schimbarea vă va face bine, n.r.), care marchează noua eră a Variety, Timothy Gray, unul dintre jurnaliștii veterani ai publicației, spune că renunțarea la versiunea tipărită zilnică și concentrarea pe produsele online va avea beneficii de natură economică și va duce la îmbunătățirea conținutului publicat.
„Sunt sigur că unii dintre voi vor avea simptome de sevraj fără versiunea zilnică printată”, a spus el, precizând însă că aceștia trebuie să se adapteze la această „lume nouă”.
Relansarea site-ului Variety.com și anunțul privind renunțarea la versiunea print zilnică, în favoarea uneia săptămânale, vin în contextul în care, în prima parte a acestui an, la conducerea Variety a fost numit un nou publisher, Michelle Sobrino.
În luna octombrie 2012, revista Variety a fost vândută de compania britanică Reed Business Information grupului de presă american Penske Media Corporation (PMC), valoarea tranzacției nefiind dezvăluită la momentul respectiv, după cum a relatat atunci AFP.
Potrivit Reuters, noii proprietari ai Variety sunt Jay Penske, publisherul unor operațiuni de presă online, și firma de capital privat Third Point LLC.
Citând surse, Reuters scria în octombrie 2012 că Penske Media Group și Third Point au plătit circa 25 milioane de dolari pentru a prelua operațiunile Variety de la Reed Elsevier.
Variety a fost înființată la New York, în 1905, de Sime Silverman, sub forma unei reviste săptămânale care oferea informații din industria de divertisment și din comerț, dar a devenit o publicație zilnică, cu sediul la Los Angeles, începând abia din 1933. Revista are și un site propriu, lansat în 1998, și oferă cititorilor informații și analize din domeniul producțiilor cinematografice și de televiziune, date de box office și alte informații despre contractele de afaceri semnate în industria de divertisment din Statele Unite.
Variety s-a confruntat însă în ultimii ani cu concurența tot mai puternică din partea „rivalilor” de la The Hollywood Reporter, Deadline Hollywood și The Wrap, ca și din partea site-urilor care publică gratuit știri și informații din showbiz-ul american.
La sfârșitul anului 2009, Variety a luat decizia ca întregul ei conținut online să poată fi consultat doar prin plata unei taxe, însă numărul de accesări a paginilor sale a scăzut cu 40%, potrivit companiei de măsurare a audienței Nielsen.
Publicitatea reprezintă o sursă majoră de venituri pentru această revistă zilnică, în special pe durata sezonului premiilor de la Hollywood, atunci când studiourile de producție cinematografică plătesc sume considerabile pentru anunțurile publicitare în care își promovează actorii și filmele, în speranța nominalizării acestora la premiile Oscar.
Publicația este renumită și pentru „jargonul” ei intern, care include termeni precum „skeins” (gheme de fire) – folosit pentru serialele TV – și „toppers” (vârfuri) – folosit în cazul liderilor marilor corporații cinematografice.