Social Media e un monstru media. Pe net ajungi viral, pe Facebook te expui ca-ntr-o casă de sticlă transparentă, iar Instagram e jurnalul vizual al secolului XX.
Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook zicea profetic: „Those who have nothing to hide have nothing to fear.” („Nu se tem de nimic cei ce nu ascund nimic”) Fraza lui Mark are o semnificație evanghelică în era noastră. În Social Media găsești de toate, pentru toate gusturile. Poți urmări clanul Kardashian și pe Kim cu posteriorul ei celebru, prinzi din zbor fotografii cu Donald Trump, îl urmărești pe amantul modelelor Victoria’s Secret și militantul pentru protejarea speciilor și ecologie, Leonardo DiCaprio.
Pe Twitter „ciripești concis” și inițiezi revoluții virtuale. Puhoi de tineri ies în furnicarul din stradă pentru cauze politice, sociale, sexuale, după un apel virtual ca un „clinchet de clopoțel” emis pe rețelele de socializare.
Dar plămada lumii este paradoxul. Toată rasa umană e online, puțini sunt cei offline. Există celebrități de la Hollywood care își păstrează inimitatea neviolată, recluzivi și înfrânați. Celebrități dintr-o specie pe cale de dipariție în era ostentației, a histrionismului și a celor „5 minute de faimă” despre care Andy Warhol spunea că-i sunt acordate oricărui om.
Actrița Jennifer Lawrence spune că n-o să-și facă niciodată cont pe Twitter. Nici măcăr nu știe să folosească telefonul. N-are treabă cu tehnologia, transmite Instyle.com.
Keira Knighley și-a făcut un cont de Twitter, pe care l-a păstrat activ 12 ore înainte să-l dezactiveze. „Mă simțeam ca pe terenul de joacă de la școală, când nu ești popular și stai pe margine pentru că nu te bagă nimeni în seamă.”, spune Keira celor de la Harper’s Bazaar.
Rachel McAdams ascultă știrile la radio. N-are televizor în casă și nu se pricepe să scrie un email.
Sandra Bullock e lupul moralist în povestea cu Social Media: „Viața noastră e falsă, o reprezentăm neverosimil, mincinos” spune cu patimă jurnaliștii britanici de la The Times. Nu ar publica niciodată un selfie pe care să-l regrete apoi.
Scarlet Johansson nu e nici pe Facebook, nici pe Twitter.”N-am altă treabă decât să postez chestii intime toată ziulica?”, spune actrița.
Emily Blunt se simte dinozaur aterizat în lumea ultratehnologizată când aude de Social Media. „Sunt deconectată de lume”, mărturisește pentru Vulture.
Jennifer Garner crede că Social Media i-ar intensifica afurisita de conștiință a vinovăției ce-i stă în fire. N-ar ști ce să posteze cât să atragă vizualizări, like-uri, fani înamorați, obsedați, în fine, odraslele internetului.
Kristen Stewart e plictisită de lumea noastră. Toată lumea înșfacă un aparat de fotografiat și e artist, toată lumea are cont de Twitter. E enervant și prea mainstrem, crede Steward.
Kate Winslet are credințe mai britanice, mai de salon. Social Media are un impact enorm pentru fetele tinere, pentru că toate se sulemenesc cât să placă voyeuriștilor care pândesc poze cu nubile, zice Kate. Consecința tragică? Fetele au tulburări de alimentație, devin bulimice și anorexice. Sângele lui Kate Winslet se îngroașă în vene când aude de Social Media. Să nu sufli o vorbă de rețele în casa actriței, că îi sare țandăra.
Jennifer Aniston e stresată, suduie de anxietate. Să se mai lege la cap și cu cont pe Twitter? Sfinte, apără-ne și păzește-ne de ispita de a posta. Jennifer se întristează amarnic când vede tinerii cu privirea țintuită-n smartphone-uri, Iphone-uri, tablete și alte gadget-uri pe care ea nu le-a pomenit când era adolescentă.
Julia Roberts face o metaforă: Social Media e ca vata de zahăr pe băț. O vezi în parc, ți se scurg privirile și saliva după vată, apoi la final, după ce ai înghițit șuvițe de vată pe nerăsuflate, ai degete lipicioase și plăcerea a durat doar o clipită.
George și Amal Clooney se tem că ar putea să posteze vreo inepție și apoi să regrete. Plus că își sunt de ajuns unul altuia, așa sexy și abstinenți de la fălirea pe rețele de socializare. Pe clanța porții casei lor e agățat semnul de „Do not disturb” („Nu deranjați!”).
Brad Pitt și Angelina Jolie cred că această planetă e înfricoșătoare. Damnată, poate. Jolie e „old-school”. Bradgelina, cum a fost numit cuplul Brad și Angelina chiar de, ce să vezi, internauții de pe Social Media, au angajat o echipă care să monitorizeze ce site-uri accesează droaia lor de copii simpatici.