Veniturile companiei americane Yahoo au crescut în trimestrul al patrulea al anului trecut pentru prima dată în ultimii patru ani, la 1,35 miliarde de dolari, în timp ce pentru întregul an au stagnat la 4,98 miliarde de dolari.
Lichiditățile companiei au urcat de peste două ori anul trecut, de la 2,5 miliarde de dolari la 6 miliarde de dolari.
Excluzând transferurile către parteneri, Yahoo a consemnat venituri de 4,68 miliarde de dolari pentru anul trecut, în urcare cu aproape 7% față de 4,38 miliarde de dolari în anul precedent.
Estimările companiei privind rezultatele pentru primele trei luni ale acestui an se situează, însă, ușor sub nivelul anticipat de piață, potrivit CNBC. Compania vizează venituri excluzând costurile cu partenerii de 1,07-1,1 miliarde de dolari, sub estimările analiștilor de pe Wall Street de 1,12 miliarde de dolari.
Profitul net pentru anul trecut s-a situat la aproape 4 miliarde de dolari, comparativ cu 1 miliard de dolari în anul anterior, rezultatul fiind influențat puternic de vânzarea unei participații la compania chineză Alibaba.
Pentru trimestrul al patrulea, veniturile au avansat cu circa 2%, de la 1,32 miliarde de dolari în anul anterior la 1,35 miliarde de dolari.
„În 2012, Yahoo a înregistrat o creștere a veniturilor pentru prima dată în patru ani, cu un avans de 2% față de aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat directorul general, Marissa Mayer. Trimestrul al patrulea este primul trimestru întreg pe parcursul căruia Mayer s-a aflat la conducerea companiei.
Excluzând costurile cu site-urile partenere, veniturile au crescut cu 4,4%, la 1,22 miliarde de dolari. Profitul net a coborât de la 295,6 milioane de dolari în ultimele trei luni din 2011 la 272,3 milioane de dolari, 23 de cenți pe acțiune, în aceeași perioadă a anului trecut.
Wall Street anticipa ca Yahoo să raporteze profit de 28 de cenți pe acțiune și venituri de 1,21 miliarde de dolari.