Prima pagină » Magazin » YouTube devine tot mai mult o sursă de informare, nu doar una de divertisment. STUDIU

YouTube devine tot mai mult o sursă de informare, nu doar una de divertisment. STUDIU

YouTube devine tot mai mult o sursă de informare, nu doar una de divertisment. STUDIU
Site-ul de partajare de fișiere video YouTube, proprietate a grupului Google, a devenit una dintre cele mai importante surse de informare din lume, potrivit unui studiu realizat de centrul de cercetare american Pew, publicat în Statele Unite, informează AFP.

Site-ul de partajare de fișiere video YouTube, proprietate a grupului Google, a devenit una dintre cele mai importante surse de informare din lume, potrivit unui studiu realizat de centrul de cercetare american Pew, publicat în Statele Unite, informează AFP.

Acest studiu a evidențiat faptul că subiectele de actualitate au fost cele mai căutate pe YouTube într-o perioadă de 15 luni, între 2011 și 2012. Seismul și tsunami-ul din Japonia au reprezentat un subiect de interes major, generând 96 de milioane de vizionări pentru fișierele video referitoare la aceste catastrofe naturale, într-o singură săptămână, în martie 2011.

Cu toate acestea, potrivit Pew Research Center, audiența informațiilor postate pe YouTube, un site care își are originea în înregistrările video realizate de amatori, cu copiii lor sau animalele de companie, rămâne inferioară celei deținute de clasicele buletine de știri televizate.

„Însă YouTube este un loc în care consumatorii pot să își fixeze propriul lor «meniu» de informații și să le vizioneze atunci când vor – este un sistem de informații video la cerere”, se afirmă în același raport.

„În cazul seismului și tsunami-ului din Japonia (…), această catastrofă a rămas pe locul întâi în topul înregistrărilor video de actualitate, timp de trei săptămâni consecutiv”, precizează autorii studiului. A fost cel mai important subiect de actualitate pentru acest site în anul 2011.

În ceea ce privește sectorul informațiilor, această evoluție reprezintă o „provocare”.

„Producătorii de informații pot să folosească site-ul pentru a-și crește audiența, pentru a găsi înregistrări video realizate de amatori, pentru a-și instala marca proprie și a genera încasări. În același timp, site-ul de partajare de fișiere video reprezintă încă o platformă nouă, pe care trebuie să o înțelegi și la care trebuie să te adaptezi”, se afirmă în același raport.

YouTube susține că peste 72 de ore de înregistrări video sunt postate pe site în fiecare minut și că peste patru miliarde de fișiere video sunt vizionate în fiecare zi.

Aproximativ 39% din fișierele video de actualitate sunt filmate de internauți. Circa 51% poartă logoul unei surse de informare, dar, chiar și printre acestea, unele par a nu fi fost realizate de jurnaliști profesioniști. Aproape 5% din totalul fișierelor postate provin de la companii și grupuri politice, iar 5% rămân neidentificate.