Serviciul Play Music al Google va fi eliminat, iar abonații vor fi transferați la YouTube Music.
Specialiștii în domeniu sunt de părere că YouTube Music va avea concurenți serioși din partea unor servicii precum Spotify, care are un tarif identic de 9,99 de dolari pe lună, Apple Music, Amazon Music și Tidal.
Dar cele mai mari dificultăți vor veni din faptul că YouTube încearcă să facă tranziția de la un model de business gratuit la unul cu plată, iar serviciul de streaming video cu plata YouTube Red a fost un exemplu în acest sens. În ciuda unei investiții masive în conținuturi și marketing, din 2015, YouTube Red contribuie doar cu 7% la veniturile YouTube.
Modelele de business gratuite și cu plată funcționează numai dacă se adresează unor segmente diferite, cu nevoi și propuneri diferite, spun specialiștii, iar, în cazul YouTube Music, acesta oferă aceleași conținuturi ca și YouTube, cu excepția reclamelor. Singurul beneficiu pe care îl oferă versiunea premium este că muzica poate fi ascultată atât online, cât și offline, fără reclame.
Noua abordare marchează o mare schimbare culturală pentru YouTube și pentru compania mamă, Google, care este considerată cel mai popular motor de căutare din lume, acordând prioritate serviciilor gratuite.
YouTube a generat venituri estimate la 10 miliarde de dolari anul trecut, aproape toate din publicitate și ar putea obține chiar mai mult, dacă va vinde abonamente.
Cifra de afaceri a industriei muzicale americane a fost la cel mai ridicat nivel anul trecut, după aproape un deceniu, mai ales datorită serviciilor de streaming, potrivit unui raport publicat în luna martie de Recording Industry Association of America (RIAA), organizația care reprezintă interesele acestui sector în SUA.
Serviciile de streaming, criticate de artiști pentru că generează venituri slabe, continuă să redeseneze peisajul industriei. Din 2015, acest sistem este principala sursă de venit pentru lumea muzicii.
În prezent, Spotify este lider global în domeniul streamingului muzical, cu 60 de milioane de abonamente cu plată, serviciul fiind urmat de Apple, cu 30 de milioane de abonați.
Platforma online YouTube a fost înființată în 2005, de trei foști angajați ai PayPal – Chad Hurley, Steve Chen și Jawed Karim -, iar, în noiembrie 2006, a fost cumpărată de Google pentru 1,65 de miliarde de dolari.