Prima pagină » Magazin » YouTube pregătește lansarea unui serviciu muzical cu plată

YouTube pregătește lansarea unui serviciu muzical cu plată

YouTube pregătește lansarea unui serviciu muzical cu plată
Site-ul de partajare de fișiere video YouTube, deținut de grupul Google, plănuiește să lanseze un serviciu muzical premium, prin intermediul căruia videoclipurile și melodiile vor putea fi accesate în baza unui abonament, informează AFP.

Site-ul de partajare de fișiere video YouTube, deținut de grupul Google, plănuiește să lanseze un serviciu muzical premium, prin intermediul căruia videoclipurile și melodiile vor putea fi accesate în baza unui abonament, informează AFP.

Acest serviciu ar urma să fie lansat anul viitor, au declarat surse pentru AFP.

Utilizatorii YouTube vor putea să acceseze în continuare gratuit vastul catalog de piese muzicale și videoclipuri de pe acest site, însă ei vor avea și opțiunea să plătească pentru acest nou serviciu „premium”.

Acest nou serviciu de muzică nu va difuza publicitate și le va oferi utilizatorilor posibilitatea să stocheze melodiile, pe care să le poată asculta chiar și atunci când nu sunt conectați la internet.

Potrivit publicațiilor The New York Times și Billboard, abonamentul lunar pentru accesarea noului serviciu muzical al YouTube ar urma să fie de 10 dolari. Totodată, acest nou serviciu de muzică va fi special conceput pentru a fi accesat de pe telefoanele mobile inteligente și de pe tablete.

Crearea unui serviciu muzical cu plată va permite totodată YouTube să limiteze situațiile de încălcare a drepturilor de autor, generate de încărcarea de videoclipuri muzicale în mod liber pe acest site. În prezent, YouTube le permite deținătorilor de drepturi de autor să blocheze conținutul postat ilegal sau să plaseze publicitate pentru a genera venituri.

Lansarea acestui serviciu muzical cu plată se înscrie în strategia companiei Google de creștere a veniturilor atrase de site-ul de partajare de fișiere video YouTube, pe care l-a cumpărat în anul 2006 pentru o sumă de 1,65 miliarde de dolari.

O dată cu lansarea noului serviciu, YouTube va concura cu nume consacrate precum Spotify, Deezer, Pandora și Rhapsody.

Contactați de AFP, reprezentanții YouTube nu au dorit să comenteze.

Pe de altă parte, YouTube a lansat în luna mai, în parteneriat cu câțiva producători și distribuitori de conținut, primele sale canale care pot fi accesate în baza unor taxe.

De asemenea, compania Google a lansat în luna mai, în SUA, serviciul Google Play Music All Access, care poate fi accesat în baza unui abonament de 10 dolari pe lună. Serviciul este disponibil din iulie și în Australia și Noua Zeelandă, iar din august în Marea Britanie, Austria, Belgia, Franța, Irlanda, Italia, Luxemburg, Portugalia și Spania.

Google Play Music All Access permite accesul la un catalog cu milioane de melodii, care pot fi ascultate atât direct de pe acest portal, cât și cu ajutorul telefoanelor inteligente și al tabletelor.

În SUA, redevențele plătite de site-urile de streaming au reprezentat circa 15% din veniturile totale ale industriei muzicale anul trecut, potrivit asociației RIAA, citată de AFP.

În ultimii ani, YouTube a investit în lansarea de noi canale în SUA, pentru extinderea și dezvoltarea acestui site de partajare de fișiere video. În acest sens, YouTube a plătit peste 150 de milioane de dolari unor celebrități precum Jay-Z și Madonna, care vor crea conținut special pentru acest site.

În același sens, YouTube a încheiat parteneriate cu mari companii, precum Walt Disney și Endemol.

Site-ul de partajare de fișiere video YouTube, proprietate a grupului Google, a devenit una dintre cele mai importante surse de informare din lume, potrivit unui studiu realizat de centrul de cercetare american Pew, publicat în Statele Unite în luna iulie 2012. Acest studiu a evidențiat faptul că subiectele de actualitate au fost cele mai căutate pe YouTube într-o perioadă de 15 luni, între 2011 și 2012.

Totodată, YouTube susține că peste 72 de ore de înregistrări video sunt postate pe site în fiecare minut și că peste patru miliarde de fișiere video sunt vizionate în fiecare zi.

Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet, a lansat în ultimii ani noi servicii pentru atragerea de noi utilizatori și venituri. Totodată, în luna iulie, Bloomberg a relatat că Google discută cu companii media înființarea propriului său serviciu de televiziune online.