Reprezentanții Youtube vor să crească numărul de reclame în serviciul gratuit, pentru a convinge cât mai mulți consumatori să plătească pentru un abonament de muzică.
„YouTube va oferi o contragreutate necesară influenței crescânde a Spotify și a Apple, care dețin cele mai importante servicii muzicale online și generează venituri semnificative pentru industrie”, a spus directorul companiei globale de muzică Lyor Cohen, citat de Bloomberg.
„Noul serviciu, folosit deja de mii de angajați Google, va > utilizatorii serviciului gratuit YouTube. Noul serviciu plătit va include videoclipuri exclusive, liste de redare și alte oferte care vor face apel la fanii înfocați ai muzicii”, afirmă Lyor Cohen pentru Bloomberg.
Noua abordare marchează o mare schimbare culturală pentru YouTube și pentru „părintele” său Google, care este considerat cel mai popular motor de căutare din lume, acordând prioritate serviciilor gratuite.
YouTube a generat venituri estimate la 10 miliarde de dolari anul trecut, aproape toate din publicitate, și ar putea face chiar mai mult dacă va vinde abonamente.
Creșterea serviciilor de streaming cu plată a dinamizat vânzările industriei muzicale după mai mult de un deceniu de declin.
Serviciile cu suport publicitar au contribuit cu mai puțin de 10% la veniturile muzicale înregistrate în Statele Unite în prima jumătate a anului 2017, potrivit unui grup din industrie.
Bianca Ciocotisan, [email protected]