FACEBOOK. Facebook amenință supremația Google cu un nou serviciu. Ce vor putea face utilizatorii rețelei sociale în viitorul apropiat
This browser does not support the video element.
FACEBOOK. În prezent, utilizatorii Facebook trebuie să copieze link-ul unui articol pe care vor să îl distribuie, pe care îl „lipesc” („paste”, n.r.) în caseta din pagina lor, pentru a distribui materialul, dar unii useri ai aplicației Facebook pentru dispozitive mobile care folosesc sistemul de operare iOS al Apple au primit opțiunea „add a link” („adaugă un link”, n.r.), la accesarea căreia pot efectua o căutare pentru articole pe care să le distribuie.
Accesarea opțiunii oferă utilizatorului o casetă în care acesta introduce termenii după care va fi efectuată căutarea. Rezultatele afișate sunt sortate după probabilitatea de a fi distribuite, articolele mai noi și cele deja distribuite de alți utilizatori având prioritate.
Utilizatorul poate alege un articol din listă, lângă care pot adăuga o actualizare a statusului, poziția geografică sau un emoticon.
Inițial, opțiunea a fost disponibilă doar utilizatorilor de dispozitive iOS din Statele Unite ale Americii, dar, potrivit Techcrunch, Facebook a confirmat că „testează o nouă modalitate de a distribui un link pe platforma de socializare, prin intermediul postărilor și al comentariilor”.
FACEBOOK a informat că a indexat deja peste o mie de miliarde de postări pentru a alimenta motorul de căutare, folosind fluxurile de conținut ale utilizatorilor pentru a vedea care articole sunt mai frecvent distribuite. Căutarea online legată de partea de socializare are șansa să devină punctul forte al Facebook în lupta cu Google, care nu are acces la aceleași informații referitor la articolele care sunt distribuite și de către cine, comentează independent.co.uk.
Creșterea traficului online de care ziarele și alte surse de conținut beneficiază de pe urma Facebook înseamnă că fluxurile de știri ale utilizatorilor Facebook sunt pline, dar, de asemenea, creatorii de conținut sunt încurajați să mențină un public activ pe rețeaua de socializare și, ocazional, să cumpere anunțuri publicitare. Facebook a devenit o sursă uriașă de trafic online pentru site-uri, iar ușurarea procedurii de distribuire a unui articol va crește probabil și mai mult rolul platformei de socializare în ceea ce privește menținerea și dobândirea de public nou pentru site-uri.
Noua opțiune ar putea însemna, însă, și o îndepărtare de una dintre recentele strategii controversate ale Facebook, care va include direct pe platformă conținut de la mai mulți furnizori de renume, printre care și The New York Times, urmând ca rețeaua de socializare să împartă veniturile din publicitate cu creatorii de conținuturi.