„Riscul ca metroul să nu mai circule după Revelion este unul major, deoarece contractul de mentenanță expiră la 31 decembrie și suntem în discuții cu conducerea Metrorex pentru a găsi soluțiile aplicabile, singurul lucru blocant, din punctul meu de vedere, fiind plata restanțelor care datează de un an și se ridică acum la 150 de milioane de lei”, a declarat, miercuri după amiaza, directorul general Alstom Transport România, Gabriel Stanciu, într-o întâlnire cu jurnaliștii, potrivit a1.ro.
„Prima noastră preocupare este ca serviciul public să nu fie afectat, motiv pentru care ne-am manifestat toată disponibilitatea pentru a găsi împreună cu Metrorex orice soluție care să permită continuarea fără perturbări a traficului de metrou din București. În acest sens, suntem în discuții cu Metrorex pentru a identifica soluții și eu sper din toată inima că le vom și găsi. Problema în discuție este plata restanțelor, care ajung pe la vreo 150 de milioane de lei la ora la care vorbim. S-au strâns datorii pe un an de zile din servicii de mentenanță”, a precizat Stanciu.
Potrivit lui Stanciu, conducerea Metrorex nu a propus niciun nou grafic de eșalonare a acestor datorii.
Stanciu a spus că Alstom Transport România a venit cu o propunere de prelungire cu trei luni a contractului de mentenanță, însă nu a fost acceptată, și a avertizat că lucrul se va opri, pentru că nu se poate munci la nesfârșit fără a se primi bani.
„Am făcut inițial o propunere prin care am evocat posibilitatea prelungirii cu trei luni a contractului actual care, după părerea mea, era perfect legală, timp în care să fi rezolvat toate problemele aflate în curs: pe de o parte plata restanțelor, pe de altă parte o procedură de negociere pentru un an de contract în absența publicării licitației pentru 15 ani, pe care înțeleg că o au în vedere, însă chestiunea respectivă nu a funcționat. A fost refuzată propunerea, astfel încât ne-am văzut puși în situația de a face ceva până la 31 decembrie. Pentru noi restanțele sunt un punct blocant major. Nu putem să lucrăm la infinit fără a fi plătiți și am spus lucrul ăsta de foarte multă vreme. Ne vom opri”, a declarat acesta.
Șeful companiei a garantat că oprirea asigurării mentenanței nu va avea efect imediat, întrucât sunt rezerve de trenuri pe care le vor lăsa pregătite.