O tânără a mers la un interviu. La final, i-a pus directorului trei întrebări „esențiale”. Când le-a auzit, acesta a angajat-o pe loc
This browser does not support the video element.
De cele mai multe ori, la finele unui interviu, managerul care se ocupă de angajări îl va întreba pe candidatul din fața sa dacă are întrebări. Cei mai mulți candidați folosesc această oportunitate pentru a se interesa de salariu sau de „fișa postului”.
David Melancon, CEO al portalului btr., o platformă de evaluare a performanțelor unor companii, dă exemplul tinerei angajate după ce i-a pus angajatorului cele trei întrebări „esențiale”. „Sunt întrebări pe care, de obicei, nimeni nu le pune”, a daugă el.
În opinia sa, orice candidat ar trebui să pună aceste întrebări, astfel încât să se convingă dacă își dorește cu adevărat să lucreze pentru o anumită companie. Acestea sunt:
Care sunt calitățile, personale și profesionale, de care are nevoie o persoană pentru a avea succes în cultura organizațională promovată de compania pe care o conduceți?
David Melancon susține că multe companii folosesc cuvinte vagi sau expresii generale atunci când descriu echipa sau felul în care se lucrează într-o firmă, notează Business Insider.
Dacă aplici pentru un post de intern la departamentul de resurse umane, ce înseamnă, punctual, pentru viitorul tău job o descriere de tipul „orientat către obiective”.
„Întrebând care sunt calitățile necesare pentru a avea succes, îi dai oportunitatea celui care te intervievează să îți prezinte lucruri specifice care se vor aplica jobului tău în cadrul culturii organizaționale și nu doar linia generală a acesteia”, susține Melancon.
Care este politica firmei în legătură cu educația și dezvoltarea, inclusiv plata unor credite pentru studii?
Este posibil ca efortul financiar depus pentru a obține un job entry-level să nu poată fi răsplătit de companie cu un salariu care să îți permită plata datoriilor acumulate în timpul studenției.
Cum își menține compania angajații motivați, entuziasmați și creativi?
„Beneficii financiare cum ar fi bonusuri din profit, măriri de salariu pe bază de merit sau bonusuri pentru anumite realizări pot fi motivatori puternici”, explică Melancon.
De asemenea, compania poate oferi mai multe zile libere, mese gratuite sau team-building-uri, mai spune el.