Prima pagină » Mini » (P) A doua recunoaștere a strategiei de sustenabilitate a Coca-Cola HBC AG: Calificativ„A” în clasamentul Carbon Disclosure Project (CDP)

(P) A doua recunoaștere a strategiei de sustenabilitate a Coca-Cola HBC AG: Calificativ„A” în clasamentul Carbon Disclosure Project (CDP)

(P) A doua recunoaștere a strategiei de sustenabilitate a Coca-Cola HBC AG: Calificativ„A
Coca-Cola HBC AG, al doilea cel mai mare îmbuteliator din lume al produselor Coca-Cola, a primit calificativul „A" în clasamentul Carbon Disclosure Project (CDP) și a obținut o poziție de top în Indexul Global pentru Leadership în Performanță Climatică 2014 (CDP Global Climate Performance Leadership Index).

Coca-Cola HBC AG, al doilea cel mai mare îmbuteliator din lume al produselor Coca-Cola, a primit calificativul „A” în clasamentul Carbon Disclosure Project (CDP) și a obținut o poziție de top în Indexul Global pentru Leadership în Performanță Climatică 2014 (CDP Global Climate Performance Leadership Index).

Această realizare vine în completarea performanțelor obținute recent de companie care a fost desemnată liderul industriei de băuturi răcoritoare în Indexul de Sustenabilitate Dow Jones (DJSI) pentru anul 2014. Este al șaptelea an consecutiv în care Coca-Cola HBC este inclusă în acest indice și pentru prima dată când este desemnată lider atât la nivel european, cât și mondial.

„Suntem mândri că acțiunile majore inițiate de Coca-Cola HBC România sunt aliniate obiectivelor principale ale grupului. Zi de zi, prin activitatea noastră locală, ne implicăm în inițiative importante pentru mediu și comunitate, precum reducerea amprentei de carbon, gestionarea durabilă a resurselor de apă sau a celor de energie.„, declară Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC România.

Carbon Disclosure Project (CDP) este o organizație internațională non-profit și singurul sistem global, pentru companii, care măsoară, dezvăluie, administrează și distribuie informații vitale legate de mediu, în scopul de a motiva companiile să își reducă impactul asupra resurselor naturale.

Anul acesta CDP a actualizat calificativul pentru Coca-Cola HBC, îmbunătățindu-l de la B la A, și a acordat companiei un loc în indicele britanic de performanță FTSE 350. Această numire completează poziția companiei în Indexului Global pentru Leadership în Performanță Climatică, clasament care, pentru prima dată, a evaluat toate companiile de top din domeniul sustenabilității, nu doar top 500 companii la nivel mondial.

Coca-Cola HBC a furnizat informații complete despre eforturile sale în reducerea emisiilor de carbon, despre acțiunile sale strategice privind schimbările climatice, cuantificarea riscurilor și a oportunităților. Aceste demersuri au dus la o serie de inițiative, printre care: 

·       Colaborarea cu partenerii companiei pentru achiziționarea de vitrine frigorifice fără hidrofluorocarburi (HFC) până în 2015.

·       O investiție de 3 milioane dolari făcută în 2013, pentru programe de economisire a energiei în toate fabricile Coca-Cola HBC.

·       Sprijinirea extinderii capacității industriei de prelucrare a sfeclei de zahăr din Rusia, lucru care contribuie la reducerea cantității de zahăr importată pentru operațiunile companiei până în 2015.

Aceste inițiative au contribuit la reducerea cu 5,3% a emisiilor de carbon (directe și indirecte), față de valorile înregistrate în anul anterior.

În vara anului 2014, Coca-Cola HBC a fost desemnată liderul industriei de băuturi răcoritoare în indexul de Sustenabilitate Dow Jones, dintre cele 30 de companii evaluate la nivel mondial, respectiv 10 companii analizate la nivel european.

Indexul de Sustenabilitate Dow Jones (DJSI) este bazat pe o analiză a performanțelor economice, sociale și de mediu ale celor mai mari 2.500 de companii din lume cotate la bursă. În urma acestei evaluări, anual, doar 10% dintre companii sunt selectate și incluse în index.

Față de anul trecut, scorul companiei s-a îmbunătățit de la 81% la 89%, înregistrând cele mai bune rezultate din industria de băuturi răcoritoare din lume în ceea ce privește performanțele de protecție a mediului și cele sociale. Compania a obținut cel mai semnificativ progres în Gestionarea relațiilor cu consumatorii și management de brand; Sănătate și Nutriție; Managementul liniei de aprovizionare; Recrutarea și Păstrarea talentelor; Dezvoltarea capitalului uman. În ceea ce privește protecția mediului înconjutător, compania a primit punctajul maximum de 100 de puncte pentru managementul ambalajelor și al apei.

Suntem bucuroși să fim recunoscuți lideri ai industriei conform cu aceste standarde de referință, care analizează performanțele companiilor în domeniul sustenabilității. Scorul îmbunătățit în indexul DJSI și avansarea de la calificativ B la A în clasamentul Carbon Disclosure Project (CDP) arată că sustenabilitatea este o prioritate strategică pentru afacerea noastră. Aceste două distincții reprezintă o recunoaștere a eforturilor pe care le facem„, declară Dimitris Lois, CEO Coca-Cola HBC.

La nivel global, nivelul emisiilor de dioxid de carbon continuă să crească. În cazul în care nu vom reuși să oprim această tendință, ne vom confrunta cu riscuri financiare severe. Nu a existat niciodată o mai mare nevoie de informații despre impactul pe care companiile îl au asupra mediului înconjurător și despre măsurile de reducere a acestui impact. De aceea, dorim să felicităm acele companii care au fost incluse în indicele Carbon Disclosure Project (CDP). Ele au înțeles necesitatea unui comportament resposabil față de mediul înconjurător și ar putea inspira și alte companii să le urmeze exemplul„, a declarat Paul Simpson, CEO al clasamentului Carbon Disclosure Project (CDP).

Despre Coca-Cola Hellenic

Coca-Cola Hellenic este al doilea îmbuteliator ca mărime al companiei Coca-Cola din punct de vedere al volumului, având vânzări de peste 2 miliarde de unități.

Compania activează într-o zonă geografică extinsă, având operațiuni în 28 de țări, servind o populație de peste 585 milioane de oameni. Coca-Cola Hellenic oferă o gamă variată de băuturi răcoritoare din categoria celor carbogazoase, sucuri, apă, sport, energizante, ceaiuri și cafea.

Coca-Cola Hellenic promovează o dezvoltare durabilă, generând valoare pentru afacerea sa și pentru societatea în care activează. În acest sens, compania furnizează băuturi răcoritoare care satisfac nevoile diverse ale consumatorilor, încurajând în același timp un mediu de lucru deschis, desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil astfel încât să protejeze și să mențină neschimbat mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale.

Coca-Cola HBC AG este listată premium pe bursa de valori London Stock Exchange, precum și listată secundar pe bursa de valori din Atena. Coca-Cola Hellenic este inclusă în indicii Dow Jones Sustainability și FTSE4Good. Pentru mai multe informații vă rugăm vizitați www.coca-colahellenic.com

În România, ca în toate țările în care își desfășoară activitatea, Coca-Cola deține și funcționează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii și distribuției produselor către consumatori. În România, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) și partenerul său Coca-Cola HBC (care îmbuteliază și distribuie produsele Coca-Cola sub licența The Coca-Cola Company în România).