Rezultate Evaluare Națională 2014. Părinții cer demisia profesorilor care au creat subiectele la română: „O bătaie de joc la adresa copiilor și a dascălilor lor”. REACȚIA premierului Ponta
Rezultate evaluare națională 2014. Federația Națională a Asociațiilor de Părinți a acuzat, după afișarea de rezultate Evaluare Națională 2014, Centrul Național de Evaluare că a elaborat subiectele pentru proba de limba și literatura română „fără să țină cont de programa elevilor” și „fără să aibă o legătură cu realitățile școlii gimnaziale din România”. Părinții au trimis o scrisoare ministrului Educației Naționale, Remus Pricopie, după pe au fost publicate primele REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014, în care s-au plâns că au făcut coadă pentru a depune contestații. Aici găsești Rezultate Evaluare Națională 2014. Notele din toate JUDEȚELE, statistici și lista celor mai bune LICEE din țară
„Vă adresăm prezenta Scrisoare Deschisă în contextul afișării astăzi (ieri, n.r.), 27 iunie 2014, rezultatelor la examenele de Evaluare Națională 2014. Față de perioada anilor de tristă amintire, atunci când noi, părinții, făceam coadă la magazinele alimentare ca să reușim să procurăm mâncare pentru copiii noștri, am ajuns astăzi să facem coadă la școlile din România pentru a depune contestațiile pentru notele de la proba de Limba și Literatura Română din cadrul examenului mai sus-menționat. Considerăm că Centrul Național de Evaluare din subordinea dumneavoastră a elaborat subiectele la această probă fără să țină cont de programa elevilor și fără să aibă o legătură cu realitățile școlii gimnaziale din România”, se arată la începutul scrisorii.
Părinții reamintesc membrilor Centrului Național de Evaluare că în clasa a VIII-a se studiază genul liric, dar numai specia pastel. „Poezia filozofică, de genul „Gânduri pentru Anul Nou” (I. Minulescu), care tratează teme existențiale (moartea și viața, trecerea timpului, iubirea) se studiază la liceu. „Oare s-a încurcat subiectul cu unul de la bacalaureat? Sau întâi evaluăm și apoi predăm?”, se întreabă semnatarii scrisorii.
În continuare, aceștia semnalează și alte probleme de la examenul de Limba și Literatura Română: cele două compuneri de la literatură sunt asociate ca teme, fapt care a făcut ca un copil care nu a înțeles mesajul poeziei să nu aibă oportunitatea unei recuperări pe o temă diferită, iar „în cazul sinonimelor, baremul a fost prost gândit și nu a lăsat libertate profesorilor evaluatori să ia în considerare toate variantele de răspuns corecte”.
Potrivit acestora, controversat a fost și subiectul de gramatică, cu o frază interpretabilă, amintind că în timpul corectării, în unele județe s-a retras baremul și, după un timp, s-a readus baremul cu modificări.
„Nu în ultimul rând, apreciem că subiectul întâlnirii cu un scriitor contemporan a asigurat egalitate de șanse copiilor din mediul rural cu cei din mediul urban. Această întrecere a profesorilor propunători de subiecte din Centrul Național de Evaluare a reușit să-i facă pe copiii noștri să înțeleagă că toată munca lor a fost desconsiderată. Criteriile de evaluare pe post ale experților din instituția respectivă au în vedere numai acest lucru? Pentru că altfel, nu vedem de ce ar rămâne în funcții după asemenea bătaie de joc la adresa copiilor și a dascălilor lor. În speranța că veți trata cu atenție problemele semnalate de noi, așa cum de altfel ați procedat în relația partenerială pe care o avem, vă asigurăm de toată considerația noastră”, se încheie comunicatul Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți.
Rezultate Evaluare Națională 2014. Profesoara Carmen Stoica: „Copiii puteau și ar fi făcut mai mult”
Subiectele la proba de limba română au pus în dificultate și profesorii. Carmen Stoica, profesoară de limba română la Școala 99, din Capitală și-a cerut public scuze, într-o scrisoare postată pe Facebook și care s-a viralizat rapid, elevilor săi din clasa a VIII-a care au trecut în acest an prin examenele evaluării naționale.
Prezentă vineri seara la Gândul LIVE, profesoara, la rândul ei mamă, a afirmat că copiii ar fi trebuit să primească „un subiect pe care ei să îl vadă”, creat după „capacitatea lor de înțelegere”.Copiii citesc dacă le vorbești despre problemele lor, iar manualele ar trebui adaptate în acest fel, consideră profesoara, adăugând că programa ar trebui schimbată și adaptată la examen. „Este un text dintr-o culegere, al lui Mircea Cărtărescu, se numește ‘Petruța’, și copiii l-au adorat pentru că vorbește despre problemele lor. În momntul în care eu sunt obligată să respect programa, și de asta am fost dezamăgită de situație, și trebuie să fac un an întreg în clasa a VIII-a tipurile de subordonate, iar la examen contează foarte puțin, față de șase puncte cât am dat să măsor niște versuri, mi se pare disproporția foarte mare, între subiectivism și programă. Copiii puteau și ar fi făcut mai mult”, consideră dascălul Carmen Stoica.
În opinia ei, subiectele la limba română trebuie să fie mult mai strict concepute, baremul trebuie să fie foarte precis, „nu să îmi lase mie ca profesor foarte multă subiectivitate”. „Compunerile acelea mi se par fără rost. Nu știu dacă un copil de nota 5, 6, 7 în gimnazium ar fi putut să spună mare lucru… Ar trebui întrebați profesorii care au făcut subiectele ce știu acești copii de la țară. Pentru cei de la oraș, într-adevăr, aceste subiecte reprezintă viața lor”, a mai spus ea.
În replică, prim-ministrul Victor Ponta a declarat sâmbătă că nu știe „dacă acea doamnă profesoară (Carmen Stoica n.r.) are dreptate sau nu”, dar el crede că se mai poate lucra în acest fel în școli. „Încă fac copiii multe lucruri care le sunt inutile. Vorbesc ca părinte, nu ca prim-ministru. Poate e un semnal pentru Ministerul Educației”, a spus premierul.
Rezultate Evaluare Națională 2014. Procent mai mic de promovare decât în 2013
Rezultate Evaluare Națională 2014 au fost afișate vineri la școlile unde elevii au susținut examenul. Rezultate Evaluare Națională 2014 nu vor fi publicate pe Edu.ro. Ierarhia mediilor de admitere la liceu va fi făcută publică pe 4 iulie, pe site-ul Edu.ro.
Dintre cei 165.188 de candidați înscriși, la Evaluare Națională au participat 159.953 (96,8%). Din totalul acestora, 113.250 (70,8%) au obținut, după afișarea Rezultate Evaluare Nașională 2014, medii peste 5, iar 46.703 (29,2%), medii sub 5. Pe tronsoane de medii, cei mai mulți elevi s-au situat în intervalele 5-6, 6-7, 7-8 și 8-9. Anul trecut, 75,91% de elevi au luat note peste 5 la Evaluare Națională.
Probele s-au desfășurat normal, fără abateri grave de la normele impuse de metodologia de examen. Cu toate acestea, la nivel național, au fost eliminați 8 candidați, potrivit ministerului.
La nivel național sunt 583 de note de 10 la română, 4.235 la matematică și 219 medii de 10. Peste 46.600 de elevi, aproximativ 30% au obținut note sub 5.
Cele mai bune rezultate la Evaluare Națională 2014 s-au înregistrat în București, Brăila, Prahova și Gorj, iar cele mai slabe în Caraș-Severin, Călărași, Vaslui, Giurgiu și Timiș.
Rezultate evaluare națională 2014. Cum se rezolvă contestațiile
Elevii nemulțumiți de rezultate la Evaluare Națională 2014 au putut contestații vineri, 27 iunie, în intervalul 16:00-20:00. Rezultatele după contestații vor fi publicate pe 1 iulie. Modificarea notei se face numai dacă între nota inițială și cea rezultată în urma recorectării există o diferență, în plus sau în minus, de cel puțin 0,50 de puncte. Astfel, dacă un elev a obținut inițial nota 9, iar în urma contestației a obținut 9,20, rămâne cu prima notă.
În cazul în care o lucrare a primit inițial cel puțin 9,50, nota definitivă este nota acordată de comisia de contestații, în urma reevaluării, potrivit Metodologiei de Organizare și Desfășurare a examenului.
În situația în care se constată diferențe de notare mai mari de 2 puncte, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea inițială și cele de la contestații, președintele comisiei de contestații decide reevaluarea lucrărilor respective de către o altă comisie.
Rezultate Evaluare Națională 2014. Calendar Admitere Liceu 2014
După publicarea rezultatelor finale la Evaluare Națională 2014, elevii claselor a VIII-a trebuie să meargă la școlile pe care le-au absolvit și să completeze fișele de înscriere pentru repartizarea computerizată în vederea admiterii la liceu. Emoțiile pentru elevii de clasa a VIII-a se vor sfârși abia pe 16 iulie când vor afla la ce liceu au fost admiși
4 – 8 iulie – Elevii de clasa a VIII-a completează fișele de înscriere alături de părințiilor, asistați de diriginți și se introduc în baza de date computerizată datele din fișele de înscriere
5 – 9 iulie – Are loc verificarea de către părinți și candidați a fișelor editate de calculator, se corectează greșelile în baza de date computerizată.
10 iulie – Este ultima zi pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere județene și la cele de la București. În același timp se publică transmite și lista absolvenților care nu participă la repartizarea computerizată.
11 iulie – Are loc transmiterea bazei de date de la centrele de admitere județene/al municipiului București la Centrul Național de Admitere
12 – 13 iulie – Verificarea și corectarea bazelor de date de către Comisia Națională de Admitere și comisiile de admitere județene/a municipiului București, transmiterea modificărilor la comisia națională
14 iulie – Corectarea erorilor și confirmarea încheierii modificărilor
15 iulie – Repartizare Computerizată în învățământul liceal de stat a absolvenților clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2014 – 2015
16 iulie – Afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listelor cu absolvenții repartizați proveniți din școlile respective și a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal de stat din județ/municipiul București
16 iulie – Afișarea de către fiecare unitate de învățământul liceal a listei candidaților repartizați în acea unitate
17 iulie -25 iulie – Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați
Rezultate evaluare națională 2014 – Edu.ro. Cum se calculează media pentru admiterea la liceu
Rezultatele la Evaluarea Națională 2014 sunt foarte importante pentru admiterea la liceu în condițiile în care, de anul acesta, notele obținute reprezintă 75% din media de intrare la liceu, iar media ciclului V-VIII are o pondere de 25%. Până în 2013, media de admitere la liceu era compusă în proporții egale din media claselor V-VIII și media obținută la examenul de Evaluare Națională 2014.
Calculul mediei de admitere se face astfel: MA= (ABS+3 EN):4 (media de admitere este egală cu media generală de absolvire de la gimnaziu plus de trei ori media generală de la evaluarea națională, totul împărțit la patru). Unde: MA = media de admitere; ABS = media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a; EN = media generală obținută la evaluarea națională susținută de absolvenții clasei a VIII-a.
Gândul vă oferă în timp real toate informațiile despre Rezultate Evaluare Națională 2014, soluționarea contestațiilor și Rezultate Finale Evaluare Națională 2014, precum și rezultatele repartizării computerizate pentru admiterea în liceu, care vor fi publicate și pe Edu.ro.