Prima pagină » Mini » REZULTATE SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2015. De ce 5 din 10 elevi de clasa a VIII-a nu reușesc să ia 5 la Evaluare. Care sunt explicațiile experților

REZULTATE SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2015. De ce 5 din 10 elevi de clasa a VIII-a nu reușesc să ia 5 la Evaluare. Care sunt explicațiile experților

REZULTATE SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2015. 5 din 10 elevi de clasa a opta nu au reușit să obțină media 5 la simularea de la Evaluare Națională, potrivit rezultatelor centralizare de Ministerul Educației.

REZULTATE SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2015. Cea mai mare parte a elevilor  din județele Caraș-Severin, Vaslui și Tulcea au obținut medii mici la examenele naționale. 4 din 10 elevi din aceste județe au luat medii sub 5: Caraș-Severin – 36,27%, Vaslui – 38,55% și Tulcea – 39,89%. La nivel național, procentul de promovare de la simularea examenului de la finalul clasei a VIII-a a fost de 50,68%, restul elevilor luând medii sub 5.

Pentru profesori și inspectori nu e nicio surpriză că elevii sunt slab pregătiți. Așa s-a întâmplat și anul trecut, când la simulare procentul de promovare a fost de 48,83%, iar la examenul propriu zis din iunie 2014 a fost de 71,12% după contestații.

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2015. „Situația nu e nouă”

„Situația asta nu e nouă. Așa a fost dintotdeauna. Atâta timp cât media de intrare de la liceu e mai mică de 5, atunci ajungem la situații din astea. Avem și școli în care niciun copil nu a luat nota 5. Toate aceste rezultate vor fi discutate cu părinții, să le facă program de pregătire copiilor, nu-ți lași copilul așa cum vrea el”, explică Gabriela Plăcintă, inspector general în județul Vaslui.

Profesorii: Cred că ar trebui să vedem cât de mult se implică părinții

Pe de altă parte, experții în educație arată că principala cauză pentru care numai 50,68% au obținut medii peste 5 este lipsa de motivație a elevilor.  „Nu înțeleg care e utilitatea acestor simulări. Copiii nu sunt motivați, vin doar să facă prezența. Trebuie să și vrei să iei un 5, dar dacă copiii nu dau atenție. Notele nu se trec în catalog. Eu cred că e o problemă de motivație a elevilor”, a spus Șerban Iosifescu, președintele Agenției Române pentri Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar.

În același timp, profesorii arată că părinții ar trebui să se implice mai mult în viața copiilor lor. „Eu, ca profesor, răspund pentru ceea ce se întâmplă în școală. Cred că ar trebui să ne putem întrebarea ce ar trebui să facă părinții?  Cred că ar trebui să vedem cât de mult se implică părinții. N-ar trebui să dramatizăm rezultatele. Dar aici trebuie însă să vă gândiți și la importanța pe care o acordă elevul acestui examen. Până la urmă e vorba de programul de lucru pe care elevul îl stabilește acasă”, a spus Marius Nistor, reprezentantul profesorilor din partea sindicatelor din educație.

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2015. Părinții: „Aruncăm pisica în curtea părinților”

La rândul lor, părinții spun că ei sunt îndepărtați de fapt de școală prin faptul că numărul lor din consiliile de administrație va scădea prin noile prevederi legislative adoptate de Parlament. „Problema e că de fiecare dată când  nu ne place ceva aruncăm pisica în curtea părinților. Poate că și părinții se implică din ce în ce mai puțin în viața școlii, dar pe de altă parte și părinții sunt îndepărtați de școală. Rezultatele de la simulare nu cred că sunt foarte reale. Atâta timp cât notele nu contează, copiii nu se implică. Mai au câteva timp de învățat”, a spus Mihaela Gună, reprezentanta asociațiilor de părinți din România.

Ministrul Educației a declarat pentru gândul că rezultatele nu vor rămâne așa în vară. „Nu consider satisfăcătoare rezultatele. Trebuie să se muncească mult până în iunie. Chiar dacă este o creștere față de simulările de anul trecut, și îi felicit pe elevii și profesorii care au obținut rezultate bune, dar trebuie ca și ceilalți să identifice unde sunt problemele și să crească ritmul pentru ca să avem rezultate mult mai bune în vară”, a spus Sorin Cîmpeanu.

La simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru elevii claselor a VIII-a jumătate dintre elevi nu a reușit să obțină media 5.  Datele de la Ministerul Educației arată că din cei  180.442 de elevi prezenți  91.445 de elevi – 50,68% – au obținut medii peste 5.

REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2015. Situația pe județe

Pe județe, cele mai ridicate procente de promovare s-au înregistrat în Bacău – 68,56 (rată prezență – 99,47%), municipiul București – 64 (rată prezență – 95,03%), Giurgiu – 63,8 (rată prezență – 92,05%) și Bihor – 61,8 (rată prezență – 90,36%).
Cele mai puțin competitive rezultate (rate de promovare sub 40%) s-au înregistrat în județele Caraș-Severin – 36,27%, Vaslui – 38,55% și Tulcea – 39,89%. În aceste județe prezența a fost, în medie, de aproximativ 95%.

SITUAȚIA DE LA SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2015 JUDEȚ CU JUDEȚ

Rezultate Simulare Evaluare Națională 2015. Calendar Evaluare Națională 2015

22 iunie 2015 – Limba și literatura română – proba scrisă

23 iunie 2015 – Limba și literatura maternă – proba scrisă

24 iunie 2015 – Matematică – proba scrisă

26 iunie 2015 – Afișarea rezultatelor (până la ora 16.00)

30 iunie 2015 – Afișarea rezultatelor finale după contestații

3 iulie 2015 – Afișarea, în fiecare școală gimnazială, a listei candidaților la liceu, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere

3 – 7 iulie 2015 – Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a

14 iulie 2015 – Repartizarea computerizată în învățământul liceal de stat a absolvenților clasei a VIII-a care nu împlinesc

18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2015 – 2016

15 iulie 2015 – Afișarea în școlile gimnaziale a rezultatelor/a listelor cu absolvenții repartizați proveniți din școlile respective și a listei cu locurile neocupate în liceele din județ. Afișarea de către liceu a listei candidaților repartizați în acea unitate

16 iulie – 24 iulie 2015 – Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați.