Ministrul Educației Liviu Pop a întărit afirmația făcută ieri în ceea ce privește imposibilitatea de a schimba baremul de corectare la proba de română din cadrul examenului de EVALUARE NAȚIONALĂ 2012, dar i-a invitat pe elevii care au răspuns altfel decât prevede baremul, să facă contestație.
„Avem pârghii să rezolvăm această situație. Este singura cale (contestația -n.r.) legală să reparăm ceva”, a declarat ministrul, subliniind faptul că repartizarea computerizată a elevilor în licee nu va fi afectată de ambiguitatea subiectului de la română.
„Ceea ce s-a întâmplat la evaluarea națională este un semn că trebuie modificată legea educației, eliminate aceste evaluări și introdusă admiterea la liceu”, a mai spus Pop.
Subiectul care i-a pus în dificultate pe absolvenții de clasa a VIII-a care au susținut luni proba la română din cadrul examenului de EVALUARE NAȚIONALĂ 2012, a fost cel care testa cunoștințele de sintaxă a frazei. Astfel, elevii trebuiau să indice tipul de subordonată din frază „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii”. Ei aveau de ales dintre trei variante de răspuns: a) atributivă, b) predicativă, c) subiectivă.
Potrivit baremului, răspunsul corect este c) subiectivă, dar mulți elevi au răspuns b) predicativă, variantă susținută și de unii profesorii și chiar un exemplu din Gramatica Academiei.
Cel mai controversat subiect: „De ce e subiectivă”