Umbrărescu va construi un tronson din Autostrada Transilvania. Câte milioane de euro primește unul dintre „regii asfaltului”

Umbrărescu va construi un tronson din Autostrada Transilvania. Câte milioane de euro primește unul dintre regii asfaltului
Publicat: 26/10/2012, 14:38
Actualizat: 30/01/2019, 13:37

Asocierea firmelor Spedition UMB-Tehnostrade, deținute de Dorinel Umbrărescu, a câștigat licitația pentru construirea unui tronson de 8,7 kilometri între Gilău și Mihăiești al Autostrăzii Transilvania, a anunțat Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CANDNR).

Astfel, proiectarea și construcția Autostrăzii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilău) – Mihăiești, tronsonul 3A1, cu o lungime de 8,7 kilometri, vor fi executate de asocierea Spedition UMB- Tehnostrade.

Valoarea ofertei câștigătoare este de 258,2 milioane de lei, fără TVA (57 milioane de euro), iar durata contractului este de 6 ani, din care 6 luni perioada de proiectare, un an și jumătate execuția și 4 ani de perioada de garanție.

Contractul va fi semnat după finalizarea perioadei de depunere a eventualelor contestații.

La licitația pentru construirea acestui tronson au participat patru companii (Consorzio Stabile Alveare, Tirrena Scavi, Collini Lavori și FCC Construccion) și nouă consorții (Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL, OHL ZS – Tel Drum, Pa&Co International – Hochtief Solution, Lena Engenharia e Construcoes – Apolodor Grup Construct – Via Design SRL – Arcadis Eurometudes, Copisa Constructora Pirenaica – Consinit SRL – Eurocerad International SRL, Azvi – Delta ACM 93, Porr Bau GmbH – Hidroconstrucția – Studio Corona SRL, Spedition UMB – Tehnostrade și Strabag SRL – Straco Grup SRL – Consitrans SRL – Drum Proiect SRL.

Guvernul a eșuat și în acest an, al doilea consecutiv, în tentativa de a inaugura măcar un tronson din Autostrada Transilvania pe lângă cei doar 10 kilometri din 2010, o autostradă care trebuia executată în opt ani, dar care nici după aproape zece ani de la avizare nu are dată certă de finalizare.

Proiectul autostrăzii Brașov-Borș, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 și început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel care trebuia executat până cel târziu în 2012. Pe fondul disputelor politice inițiate de partidele care s-au succedat la guvernare și fără bani alocați de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent nu au fost executați decât 52 kilometri.

Pentru acest tronson de doar 52 kilometri construiți într-un interval de șapte ani, statul a cheltuit până în prezent 5,6 miliarde lei, reprezentând mai mult de jumătate din totalul fondurilor care ar fi trebuit alocate pentru întregul proiect.

Ultima inaugurare a fost organizată la sfârșitul anului 2010 și a vizat o porțiune de doar 10 kilometri din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău, totalul lucrării executate reprezentând puțin peste 10% din traseul total.

Guvernul a decis recent să eșaloneze datoriile CNADNR față de constructorii de drumuri, de 1,3 miliarde lei în total, pentru acest an fiind disponibilă suma de 200 milioane lei.

Firma Spedition UMB a participat, printre altele, la construcția autostrăzii București-Ploiești, a reabilitat o serie de șosele și lucrează la construcția autostrăzii Timișoara-Lugoj. Tehnostrade a executat, alături de UMB, primul tronson al autostrăzii Timișoara Lugoj, și a reabilitat o serie de drumuri în țară.

Primul tronson al Autostrăzii Timișoara-Lugoj, în lungime de 9,5 kilometri, a fost deschis circulației, marți.

România are în prezent puțin peste 300 de kilometri de autostradă.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Temperatura optimă în casă. La câte grade recomandă medicul specialist să setezi centrala termică pentru...
Cum a luat 'block' Un show păcătos! Capatos a răbufnit: 'Nu se poate așa ceva!'...
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru...
Cum va reacționa Ucraina dacă Maia Sandu pierde alegerile și Republica Moldova intră sub controlul...
Mărturia sfâșietoare a vecinei celor trei români morți în Valencia. Ce s-a întâmplat cu doar...
O profesoară de liceu riscă 15 ani după gratii după ce s-a aflat că avea...
RAPORT: Europenilor ar trebui să li se spună să-și facă provizii, în caz de război...
Cum se simte Adi Nartea la 6 ani de la extirparea tumorii?! Ce face cu...
Actrița Maria Dinulescu, transformată total! A părăsit România în pandemie și s-a apucat de afaceri...
EXCLUSIV. Mărturiile românilor din Spania care s-au aruncat în puhoaie pentru a-şi salva vecinii: "Am...
Se spală rufe azi, 2 noiembrie 2024, de Moșii de Toamnă? Iată ce spun preoții...
16 români sunt dați dispăruți în Spania, în urma inundațiilor! MAE verifică informațiile cu privire...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Noul Volvo XC90 are prețuri oficiale în România. SUV-ul suedez bate competiția germană!
Care este valoarea celui mai mare IQ înregistrat în lume în 2024? Terence Tao deţine...
Au fost găsite PRIMELE fosile de dinozaur în Hong Kong!
Dispare Celentano din Las Fierbinți?! Anunțul teribil al lui Adrian Văncică: Bă băiatule, ți se...
Surpriza din servieta diplomat. Marele secret al lui Nicolae Ceaușescu
Cum au arătat Sorin Brotnei și soția lui în ziua nunții. Imagini inedite cu mireasa...
Se spală rufe azi, 2 noiembrie 2024, de Moșii de Toamnă? Iată ce spun preoții...
VIDEO Mama Andreei Tonciu, despre infidelitatea soțului. Cum a aflat aceasta că a fost înșelată...
EXCLUSIV! Renumitul fotograf Viorel Belinschi din Moldova, dezamagit de atitudinea lui Culita Sterp: ”A ales...
BANCUL ZILEI. Medicul către Bubulina: – Fiica ta are o nevroză. I-aş recomanda multă distracţie!
De ce caii sunt considerați „un fel de Internet antic”