Asocierea firmelor Spedition UMB-Tehnostrade, deținute de Dorinel Umbrărescu, a câștigat licitația pentru construirea unui tronson de 8,7 kilometri între Gilău și Mihăiești al Autostrăzii Transilvania, a anunțat Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CANDNR).
Astfel, proiectarea și construcția Autostrăzii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilău) – Mihăiești, tronsonul 3A1, cu o lungime de 8,7 kilometri, vor fi executate de asocierea Spedition UMB- Tehnostrade.
Valoarea ofertei câștigătoare este de 258,2 milioane de lei, fără TVA (57 milioane de euro), iar durata contractului este de 6 ani, din care 6 luni perioada de proiectare, un an și jumătate execuția și 4 ani de perioada de garanție.
Contractul va fi semnat după finalizarea perioadei de depunere a eventualelor contestații.
La licitația pentru construirea acestui tronson au participat patru companii (Consorzio Stabile Alveare, Tirrena Scavi, Collini Lavori și FCC Construccion) și nouă consorții (Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL, OHL ZS – Tel Drum, Pa&Co International – Hochtief Solution, Lena Engenharia e Construcoes – Apolodor Grup Construct – Via Design SRL – Arcadis Eurometudes, Copisa Constructora Pirenaica – Consinit SRL – Eurocerad International SRL, Azvi – Delta ACM 93, Porr Bau GmbH – Hidroconstrucția – Studio Corona SRL, Spedition UMB – Tehnostrade și Strabag SRL – Straco Grup SRL – Consitrans SRL – Drum Proiect SRL.
Guvernul a eșuat și în acest an, al doilea consecutiv, în tentativa de a inaugura măcar un tronson din Autostrada Transilvania pe lângă cei doar 10 kilometri din 2010, o autostradă care trebuia executată în opt ani, dar care nici după aproape zece ani de la avizare nu are dată certă de finalizare.
Proiectul autostrăzii Brașov-Borș, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 și început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel care trebuia executat până cel târziu în 2012. Pe fondul disputelor politice inițiate de partidele care s-au succedat la guvernare și fără bani alocați de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent nu au fost executați decât 52 kilometri.
Pentru acest tronson de doar 52 kilometri construiți într-un interval de șapte ani, statul a cheltuit până în prezent 5,6 miliarde lei, reprezentând mai mult de jumătate din totalul fondurilor care ar fi trebuit alocate pentru întregul proiect.
Ultima inaugurare a fost organizată la sfârșitul anului 2010 și a vizat o porțiune de doar 10 kilometri din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău, totalul lucrării executate reprezentând puțin peste 10% din traseul total.
Guvernul a decis recent să eșaloneze datoriile CNADNR față de constructorii de drumuri, de 1,3 miliarde lei în total, pentru acest an fiind disponibilă suma de 200 milioane lei.
Firma Spedition UMB a participat, printre altele, la construcția autostrăzii București-Ploiești, a reabilitat o serie de șosele și lucrează la construcția autostrăzii Timișoara-Lugoj. Tehnostrade a executat, alături de UMB, primul tronson al autostrăzii Timișoara Lugoj, și a reabilitat o serie de drumuri în țară.
Primul tronson al Autostrăzii Timișoara-Lugoj, în lungime de 9,5 kilometri, a fost deschis circulației, marți.
România are în prezent puțin peste 300 de kilometri de autostradă.