Termoenergetica rămâne un subiect. Și nu pentru că directorul general Claudiu Crețu Sârbu ar avea rezultate notabile. Nicidecum. Ocupă o poziție de conducere, probabil, ca urmare a faptului că așa vrea Nicușor Dan. În fine, este o altă poveste. Tristă ce-i drept, dar nu face obiectul acestui editorial. Poate în următorul.
Termoenergetica este compania municipală a cărei menire este să furnizeze bucureștenilor căldură și apă caldă. În mod constant și la anumiți parametri. Însă nu o face. Nu respectă nici parametrii și nici furnizarea constantă și continuă a căldurii și a apei calde. În schimb, emite facturi. Amețitoare și uluitoare. Amețitoare pentru că sunt foarte mari. Uluitoare pentru că bucureștenii sunt arși, la propriu, la buzunare. Sunt arși pentru un serviciu de care, culmea, nu beneficiază. Și voi explica paradoxul situației. Deși nu beneficiază de căldură și apă caldă, Termoenergetica emite factura și Cetățeanu` este obligat să o plătească. Un fel de furt de față. O găinărie.
Însă, ceea ce nu știu bucureștenii (și Claudiu Crețu Sârbu se face că plouă!) este faptul că fiecare Asociație de Proprietari și/sau Locatari a semnat un contract de furnizare a energiei termice cu Termoenergetica. Contractul este public. Se află chiar pe site-ul Termoenergetica. Și, acum încep surprizele hoției Termoenergetica. Un fel de minciună prin omisiune.
La articolul 6, alin. 7, se specifică faptul că Termoenergetica se obligă ”să furnizeze apă caldă de consum asigurând la punctul de plecare (…) b) o temperatură cuprinsă în intervalul 55-60 grade Celsius, cu o abatere de +/- 5 grade Celsius”. Cu alte cuvinte, la intrarea în bloc, contorul de bloc trebuie să înregistreze temperaturi de min. 50 grade Celsius (luând în considerare și abaterea).
La articolul 21 se specifică faptul că Termoenergetica se obligă ”să plătească daunele provocate utilizatorului din culpa sa, în special dacă: a) nu începe furnizarea energiei termice la termenul contractat sau nu livrează energie termică în condițiile stabilite în prezentul contract”. Prin urmare, dacă încalcă specificațiile tehnice, este bun de plată.
Deci, Termoenergetica trebuie să livreze agent termic a cărui temperatură să fie cuprinsă între 50 și 60 de grade Celsius, în caz contrar, este obligată să despăgubească beneficiarul. Ce face Termoenergetica? Emite facturi, se face că nu știe că nu respectă clauzele contractuale și ține bucureștenii în frig. De ce? Pentru că directorul Claudiu Crețu-Sârbu așa vrea.
În fond, dacă Claudiu Crețu Sârbu adoptă decizii proaste, nu este nicio problemă. Are asigurare de management. Adică, cetățenii plătesc pentru deciziile proaste ale lui Claudiu Crețu Sârbu. Însă, despre acest subiect, cu altă ocazie.
Și, uite așa, ajung și Nicușor Dan și Claudiu Crețu Sârbu să recomande fie că temperatura optimă în casele bucureștenilor este de 18 grade, fie, în cazul lui Claudiu Crețu Sârbu, să își cumpere un boiler. Doar unul este primar general și celălalt director general cu experiență pe termo. Între timp, bucureștenii fie acceptă să fie furați, fie stau în frig.
Vestea bună pentru bucureșteni și proastă pentru binomul Nicușor Dan – Claudiu Crețu Sârbu este că sunt soluții!
Soluția este stipulată la articolul 7 din contractul de furnizare a energiei termice, respectiv: ”Utilizatorul are dreptul să beneficieze de reducerea valorii facturii astfel: a) cu contravaloarea cantității de căldură din apa caldă de consum nelivrată, în cazul în care temperatura medie a acesteia, din luna de facturare, este mai mică de 50 grade Celsius”.
Cu alte cuvinte, soluția de a pune capăt hoției Termoenergetica este aceea de a depune o sesizare la Termoenergetica și de a cere compensarea facturilor umflate nejustificat. Facturi care nu numai că acoperă pierderile din sistemul termic, ci și incompetenta conducerii Termoenergetica, a directorului Claudiu Crețu Sârbu.
Deci, sesizare la Termoenergetica și solicitare compensare factură, precum și anexarea măsurătorilor. Ideal ar fi ca toate Asociațiile de Proprietari și/sau Locatari să sesizeze și să solicite Termoenergetica compensarea facturilor umflate. Și, de ce nu, chiar să sesizeze și Protecția Consumatorului. Adică, dacă tot nu ai căldură, atunci este anormal să o plătești, nu?
Citește și: