La preluarea mandatului de ministru al Finanțelor Publice, Florin Cîțu a făcut show. A vorbit despre dublă contabilitate, despre mafioți și găuri în buget, iar 12 ore mai târziu și-a retras declarațiile. A vrut să-și înceapă mandatul în forță, folosind o tactică de marketing. În comunicarea comercială se numește ”guerilla marketing” adică o formă neconvenținală de captarea a atenției, de cele mai multe ori un atac dur dar fără fallow-up.
După ce au trecut două sau trei săptămâni de la atacul vijelios al lui Cîțu împotriva fostului guvern PSD, ministrul Finanțelor nu a mai putut livra nimic.
Liberalii au trecut bugetul pentru anul 2020 prin asumarea răspunderii și după trei luni proaste (ianuarie – martie) a urmat adevăratul dezastru. În 9 luni de la preluarea puterii de către guvernul Orban, România s-a împrumutat 110 miliarde de lei, practic, statul se împrumută cu 1.000 de euro pe secundă.
Dincolo de împrumuturile enorme, România stă prost la toate capitolele economice importante. Deficitul comercial la 7 luni a ajuns la 10 miliarde euro, cea mai mare valoare înregistrată în ultimii 10 ani, ajungând să aibă o pondere de 4,6% în PIB.
Deficitul comercial este în creştere cu 5,48% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, nivel superior scăderii exporturilor în raport de perioada analizată. Exporturile au pierdut, în primele şapte luni, 6,6 miliarde euro ceea ce se va reflecta în scăderea producţiei industriale pentru aceeaşi perioadă.
Leul este mai slab ca niciodată în raport cu Euro iar prețurile au sărit în aer.
Acum cinci zile, ministrul de Finanțe, Florin Cîțu, declara: ”Am promis şi am livrat. Am spus că fac totul ca economia să aibă o revenire în ‘V’. Astăzi, nimeni nu mai neagă acest lucru”.
În contextul economic actual, cu peste un milion de șomeri, declarația ministrului de Finanțe arată o lipsă de conștientizare a ridicolului soră cu nebunia. Acest om, care întâmplător este ministrul de Finanțe, ne spune că economia își revine în condițiile în care INS, Eurostat și Comisia Europeană spun pe o singură voce că economia românească este la pământ.
Cîțu încearcă, din nou, manevre de PR, dar marketingul nu ține loc de economie !