Folosirea tehnologiei de către elevi nu numai că le dezvoltă abilitățile în informatică, dar îi ajută să fie mai organizați, iar în final să aibă rezultate mai bune la școală.
Un ultim studiu realizat de o echipă de cercetători americani și citat de Common Sense Media arată că 22% dintre copiii între 5 și 8 ani folosesc cel puțin o dată pe zi un computer personal, iar 46% din ei îl folosesc săptămânal.
În plus, 72% dintre copiii cu vâste cuprinse între 0 și 8 ani au acces la un calculator personal acasă, 48% provenind din familiile cu venituri scăzute și 91% proveniți din familiile cu venituri ridicate.
Specialiștii arată că efectuarea temelor pe computer este de mare ajutor atât profesorilor, cât și elevilor, iar folosirea imprimantelor poate fi un motiv în plus pentru care elevii să-și facă temele. În culori sau alb-negru, temele imprimate pot fi corectate de către profesori.
Mai ales pentru materiile unde este nevoie de grafice și desene, folosirea unei imprimante poate ajuta la obținerea unor note mai bune. Ultimele modele de imprimante au costuri foarte reduse, deoarece tușurile țin foarte mult. Specialiștii recomandă ca pentru ciclul primar și gimnazial temele să fie imprimate de fiecare dată când sunt terminate, deoarece citite pe hârtie îi ajută pe elevi să devină mai creativi și să-și dezvolte abilitățile de citire.
Cu toate acestea, atât părinții, cât și profesorii trebuie să țină cont că modul de învățare și de efectuare a temelor este diferit în funcție de vârstă. Astfel, între 7 și 10 ani, cei mici preferă să deseneze și să se joace cu culorile. Între 11 și 13 ani, în preadolescență, elevii sunt preocupați de geometrie și de orientarea lor în spațiu. În schimb, între 14 și 17 ani, elevii sunt preocupați de examenele care vor urma.