Prima pagină » Știri politice » ANALIZĂ Mediafax Research & Monitoring: Ponta continuă activitatea intensă pe Facebook, Iohannis strânge fani

ANALIZĂ Mediafax Research & Monitoring: Ponta continuă activitatea intensă pe Facebook, Iohannis strânge fani

Victor Ponta este cel mai activ pe Facebook dintre candidații la Președinție în săptămâna 8-14 septembrie, având 50 de postări pe wall-ul său, cu 10 în plus față de săptămâna precedentă, iar Klaus Iohannis înregistrează cea mai mare creștere de fani, relevă o analiză a Mediafax Research&Monitoring.

Potrivit analizei MEDIAFAX, în doua săptămână a lunii septembrie prezidențiabilii au avut în total 155 postări, care au însumat 311.885 de like-uri și 22.692 de share-uri. În săptămâna precedentă (1-7 septembrie), candidații au avut mai puține postări, în total 115 postări, dar care au însumat mai multe like-uri, respectiv 348.000, având astfel un impact mai mare.

Cu cele 50 de postări, Victor Ponta a adunat 140.309 like-uri și 8.039 de comentarii și 10.424 share-uri, ceea ce arată că, deși a avut 10 postări în plus, ele nu au avut aceeași eficiență ca în săptămâna 1-7 septembrie, când cu 40 de postari a strâns 176.398 de like-uri și 10.720 de comentarii și 12.204 share-uri.

Ponta este urmat în topul din săptămâna 8-14 septembrie de Klaus Iohannis, cu 35 de postări, 83.317 like-uri, 2.684 comentarii și 5.216 share-uri, Monica Macovei, cu 31 postări, 36.764 like-uri, 2.776 comentarii și 3.784 share-uri, Elena Udrea – 18 postări, 49.358 like-uri, 2.347 comentarii și 2.979 share-uri, Călin Popescu Tăriceanu – 11 postări, 962 like-uri, 270 comentarii și 100 share-uri.

De remarcat că Iohannis are o postare în plus, însă rezultatele au fost tot în scădere, el având în săptămâna precedentă 111.205 like-uri, 4.444 comentarii și 7.480 share-uri. Și Elena Udrea a avut performanțe mai slabe față de săptămâna 1-7 septembrie, când înregistra 26 postări, 59.382 like-uri, 2.731 comentarii și 2.967 share-uri. Călin Popescu Tăriceanu pare a înregistra un progres firav față de săptămâna anterioară când avea 6 postări, 382 like-uri, 40 comentarii și 50 share-uri.

În ceea ce privește analiza conținutului postărilor, Victor Ponta s-a concentrat asupra declarațiilor politice care au vizat absolut toate aspectele vieții cotidiene. Discursul politic al lui Ponta a fost orientat în principal către realizările din ultimii doi ani și nu au lipsit atacurile la adresa adversarilor politici. Premierul nu a uitat să valorifice mediatic nici evenimentele religioase ale săptămânii (Sf. Maria și Înălțarea Sf. Cruci) și nici alte evenimente cum ar fi începerea noului an școlar. Cele mai multe aprecieri le-au strâns de această dată declarațiile politice și postările legate de vizitele în țară.
Echipa lui Ponta reușește să transmită fanilor din Facebook mesaje clare, pe problematica actuală și ușor de înțeles pentru toate categoriile de cititori. De asemenea, utilizează la maxim toate avantajele oferite de spațiul web (bannere, link-uri către youtube, link-uri către publicații din străinătate care laudă realizările guvernării). Din cele 50 de postări, 26 au fost mesaje politice acoperind toate domeniile (afaceri interne, educație, economie, externe) și au strâns 71.566 like-uri și 6,601 share-uri; 9 mesaje conexe diferitelor evenimente, care au primit 29.431 like-uri și 2.078 share-uri;
5 mesaje referitoare la vizitele în țara, care au contorizat 20.080 like-uri și 484 share-uri; 5 mesaje în legătură cu evenimente sportive, care au fost apreciate de 13.218 fani și 588 au distribuit aceste mesaje. Alte 3 mesaje din care 2 de politică externăm au primit 5.958 like-uri și 673 share-uri.

Pentru Klaus Iohannis, din punct de vedere al comunicării în social-media a două săptămână din septembrie a fost o săptămână a declarațiilor politice și a vizitelor în țară. Pe lângă câteva atacuri destul de timide la adresa lui Traian Băsescu și a lui Victor Ponta, discursul politic al candidatului Iohannis a vizat trei teme principale: educația, statul de drept și dezvoltarea economică.
Din punct de vedere al formei, mesajul lui Iohannis continuă să fie impersonal, lung și destul de abstract, iar fotografiile transmit o imagine de „studio”. Din cele 35 de postări, 19 au fost declarații politice, care au obținut 44.411 like-uri și 3.623 share-uri; 13 relatări despre vizite în țară, cu 32.680 like-uri și 1.260 share-uri; 3 mesaje generale, cu 6.226 like-uri și 333 share-uri.

Monica Macovei dovedește în această perioadă o prezența foarte dinamică în social-media, poziționându-se pe locul trei în rândul candidaților la Președinție din punct de vedere al numărului de postări pe Facebook. Cu atacuri virulente la adresa adversarilor politici, apeluri la strângere de fonduri și de semnături pentru a-i susține candidatura, independenta Monica Macovei arată combativitate în comparație cu ceilalți candidați aflați în cursa prezidențială. Din cele 31 de postări, 15 sunt mesaje politice, ce au primit 15.337 like-uri și 1.850 share-uri; 6 sunt mesaje de la și către susținători, cu 10.567 like-uri și 805 share-uri, 4 sunt apeluri la strângere de fonduri și semnături, care au totalizat 3.608 like-uri și 413 share-uri, 3 sunt despre vizitele în țară, ce au însumat 4.321 like-uri și 490 share-uri și 3 sunt referiri la alte evenimente cu 2.931 like-uri și 226 share-uri.

Deși prezentă cu mai puține postări față de săptămâna precedentă, Elena Udrea continuă să fie activă pe Facebook cu 18 postări, conținând în principal declarații politice și referiri la diferite emisiuni televizate în cadrul cărora a fost prezentă. Dintre acestea, 8 sunt mesaje politice, ce au primit 19.169 like-uri și 1.840 share-uri, 4 referiri la prezența în diverse emisiuni, cu 9.671 like-uri și 388 share-uri, 3 relatări de la vizite în țară, ce au totalizat 9.252 like-uri și 314 share-uri și 3 referiri la diverse evenimente de actualitate, care au însumat 11.266 like-uri și 437 share-uri.

Ceilalți candidați continuă să nu acorde importanță comunicării pe Facebook în calitate de prezidențiabili. Kelemen Hunor și Szilagyi Zsolt au câteva postări, toate în limba maghiară. În cele 11 postări, Călin Popescu Tăriceanu face referire la vizite în țară și la prezența sa în diferite emisiuni televizate, fără a se manifesta activ ca potențial prezidențiabil. Dan Diaconescu este în continuare absent din Facebook, ca și săptămâna precedentă.

Ca evoluție, numărul de like-uri a scăzut în săptămâna 8-14 septembrie față de cea precedentă cu 20% la Victor Ponta, cu 32% la Monica Macovei, cu 25% la Klaus Iohannis și cu 17% la Elena Udrea. Singura creștere la like-uri a înregistrat-o Călin Popescu Tăriceanu, cu 152%, dar trebuie ținut cont că acesta are un număr mic și o activitate redusă pe Facebook.

Evoluția numărului de fani față de săptămâna anterioară arată creșteri la toți prezidențiabilii: Klaus Iohannis – 16.90%, Monica Macovei – 7,60%, Victor Ponta – 3.70%, Călin Popescu Tăriceanu – 1,1%, Elena Udrea – 1%.

În ceea ce privește asumarea mesajului de către fani, cel mai bine stau Monica Macovei și Călin Popescu Tăriceanu, 10% dintre dintre fani distribuind mesajele celor doi prezidențiabili. Urmează în top Victor Ponta – 7%, Klaus Iohannis – 6% și Elena Udrea – 6%.

Evoluția numărului de fani în ultima lună arată o creștere mare la Klaus Johannis, care însă nu o depășește pe Elena Udrea și are de peste trei ori mai puțini ca Victor Ponta. Monica Macovei înregistrează la rândul său o creștere mai accentuată a numărului fanilor, dar are de patru ori mai puțini ca Elena Udrea. Creșteri mici de fani sunt la Victor Ponta și Elena Udrea, care însă au de mai mult timp activitate intensă pe Facebook. În topul fanilor conduce Victor Ponta – 488.631, urmat de Elena Udrea – 198.779, Klaus Iohannis – 149.994, Monica Macovei – 49.331, Călin Popescu Tăriceanu – 14.392.

Autor

Citește și