Prima pagină » Știri politice » ANI cere revocarea parlamentarilor Sergiu Andon și Florin Pâslaru.”Este o lucrături politică, nu îmi voi da demisia”

ANI cere revocarea parlamentarilor Sergiu Andon și Florin Pâslaru.”Este o lucrături politică, nu îmi voi da demisia”

ANI cere revocarea parlamentarilor Sergiu Andon și Florin Pâslaru.
Agenția Națională de Integritate (ANI) cere din nou Parlamentului revocarea din funcție a parlamentarilor Sergiu Andon și Florin Costin Pâslaru, ca urmare a rămânerii irevocabile a deciziilor privind încălcarea legii de către cei doi politicieni.

Agenția Națională de Integritate (ANI) cere din nou Parlamentului revocarea din funcție a parlamentarilor Sergiu Andon și Florin Costin Pâslaru, ca urmare a rămânerii irevocabile a deciziilor privind încălcarea legii de către cei doi politicieni.

Agenția Națională de Integritate solicită Camerei Deputaților, în conformitate cu dispozițiile art.26, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 176/2010, aplicarea cu celeritate a sancțiunilor disciplinare, respectiv revocarea din funcție a lui Andon Sergiu și a lui Pâslaru Florin Costin, deputați în Parlamentului României.

Ani arată că începând cu data de 28 decembrie 2011, Agenția Națională de Integritate a solicitat în repetate rânduri Camerei Deputaților (http://www.integritate.eu/1830/section.aspx/2662, http://www.integritate.eu/1830/section.aspx/2581) aplicarea conform prevederilor legale a sancțiunilor disciplinare și respectarea hotărârii judecătorești, ca urmare a rămânerii definitive și irevocabile, în cazul lui Andon Sergiu, a sentinței civile nr. 2930/13.04.2011, cu consecința menținerii ca legal și temeinic a actului de constatare nr. 49/I.I./01.06.2009, și a rămânerii definitive, prin necontestare, a raportului de evaluare nr. 119023/G/l.I./07.11.2011, privindu-l pe Pâslaru Florin Costin (http://www.integritate.eu/1100/section.aspx/814 și http://www.integritate.eu/1676/section.aspx/2202).

În conformitate cu dispozițiile art. 29, alin. (3) din Legea nr.176/2010: „Neaplicarea sancțiunii disciplinare sau neconstatarea încetării funcției publice, după caz, atunci când actul de constatare a rămas definitiv, constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 50 lei la 2.000 lei, dacă fapta nu constituie infracțiune”.

De asemenea, conform prevederilor art. 271 din Codul penal, nerespectarea hotărârilor judecătorești se pedepsește cu închisoare de la o lună la 3 luni sau cu amendă.

Prin Raportul privind progresele realizate în cadrul Mecanismului de Cooperare și Verificare, remis opiniei publice in iulie 2011, Comisia a recomandat României „să demonstreze existența unor rezultate pozitive în ceea ce privește pronunțarea de sancțiuni prin care să se dea curs hotărârilor Agenției Naționale de Integritate”, subliniind că „reacțiile insuficiente ale autorităților administrative și judiciare la constatările și sesizările ANI subminează eficiența întregului proces de consolidare a integrității administrației publice și limitează rezultatele activității ANI”, fiind necesară „o reacție promptă și cuprinzătoare a autorităților administrative și judiciare pentru a asigura obținerea de rezultate de către sistemul de integritate în această privință”.

Mai mult, în 12 iunie 2012, a fost publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 392, Declarația Camerei Deputaților și Senatului nr. 2/2012 privind sprijinirea implementarii noii Strategii Naționale Anticorupție 2012-2015. Prin adoptarea declarației, Parlamentul României iși exprimă voința politică de a sprijini principiile și obiectivele Strategiei Naționale Anticorupție și își asumă îndeplinirea măsurilor specifice ce țin de competența exclusivă a Parlamentului, și anume: Parlamentul României susține și promovează adoptarea cadrului legislativ anticorupție, precum si adoptarea modificărilor legislației în materia finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale în vederea creșterii transparenței și consolidării integrității în rândul membrilor săi, în concordanță cu recomandările GRECO; Parlamentul României participă la îndeplinirea condiționalităților stabilite prin mecanismul de cooperare și monitorizare a Strategiei Naționale Anticorupție, atât la nivelul Platformei de cooperare a instituțiilor independente și agențiilor anticorupție, cât și la nivelul Comisiei de monitorizare a progreselor înregistrate de România în cadrul Mecanismului de Cooperare și Verificare.

În 3 aprilie 2011, Înalta Curte de Casație și Justiție a decis irevocabil că deputatul conservator Sergiu Andon este incompatibil cu calitatea de parlamentar, întrucât a fost avocat într-un proces de corupție, judecătorii admițând astfel raportul de constatare al inspectorilor de integritate.

Decizia ICCJ a survenit sesizării din iunie 2009 a procurorilor Direcției Naționale Anticorupție (DNA), în urma căreia inspectorii Agenției Naționale de Integritate (ANI) au constatat că Sergiu Andon a devenit incompatibil cu statutul de parlamentar întrucât a acordat, ca avocat, asistență juridică unui învinuit într-un dosar penal de corupție.

Conform legii, cei declarați în incompatibilitate trebuie să renunțe la funcția pe care o ocupă și nu mai pot fi aleși sau numiți într-o funcție publică timp de trei ani.

În cazul lui Florin Pâslaru, ANI a înaintat, în luna martie, Camerei Deputaților un raport potrivit căruia deputatul se află în stare de incompatibilitate, act necontestat de parlamentar, astfel că se impune eliberarea din funcția publică deținută.

ANI preciza că raportul de evaluare emis de Agenția Națională de Integritate la data de 7 noiembrie 2011, prin care s-a constatat încălcarea de către Florin Costin Pâslaru, deputat PSD de Galați, a dispozițiilor legale privind regimul juridic al conflictelor de interese în materie administrativă, a rămas definitiv prin necontestare.

În 7 noiembrie 2011, ANI a constatat faptul că Florin Costin Pâslaru, deputat în Parlamentul României, a propus angajarea și a avizat contractul individual de muncă privind angajarea fiului său, Florin Alexandru Ioan Pâslaru, începând cu anul 2009 – prezent, în cadrul Biroului Parlamentar – Circumscripția electorală nr. 18 Galați, încălcând, astfel, prevederile Legii 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției. Beneficiul patrimonial obținut, începând cu anul 2009 – prezent, de către fiul lui Florin Costin Pâslaru a fost de 21.662 Lei (aproximativ 5.158 de euro).

ANI a dispus și sesizarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, cu privire la posibila săvârșire de către Florin Costin Pâslaru a infracțiunii de conflict de interese.

Pâslaru: Am rezolvat problema într-un minut

„În niciun caz nu îmi voi da demisia din Parlament, este o chestie neadecvată din partea ANI, deoarece eu nu am primit raportul. Am văzut raportul în cadrul Comisiei Juridice, dar l-am văzut, nu mi s-a dat. Am atacat în contencios administrativ pentru anularea raportului ANI”, a declarat Pâslaru

Deputatul PSD a adăugat că fiul său a lucrat la cabinetul parlamentar, dar în prezent nu mai lucrează.

„Faptul că instanța a decis să-mi dau demisia nu este o motivație să-mi dau demisia. Am lămurit situația cu președintele partidului într-un minut. Probabil voi candida și la alegerile parlamentare”, a precizat Pâslaru.

El a subliniat că nici decizia CNSAS că este colaborator al Securității nu îl va împiedica să candideze la alegerile din toamnă.