Anunțul MAE pentru DIASPORA: de ce NU se organizează secții suplimentare de vot în străinătate?
„MAE a pus la dispoziție aproximativ 800 de persoane, atât din cadrul centralei MAE, cât și al misiunilor diplomatice și consulare, urmând ca BE48SVS să decidă completarea birourilor electorale cu personalul necesar, acolo unde va fi cazul, cu prioritate prin implicarea personalului MAE din serviciul exterior, precizează, într-un comunicat, MAE.
Pâna la această oră, MAE nu a luat și o decizie referitoare la organizarea unor noi secții de votare pentru românii din străinătate.
MAE a anunțat, sâmbătă, că se află ” într-un proces de evaluare, privind atribuțiile ce îi revin în baza legii 370/2004 și a hotărârilor BEC”, după ce BEC a ținut să precizeze că nu există impedimente legale pentru organizarea unor noi secții de votare în străinătate.
MAE „a luat notă” de precizările BEC și a constatat că, deși inițial „din Hotărârea BEC nr.4H/4.11.2014 nu rezulta temeiul legal privind înființarea de noi secții de votare”, în urma unor „precizări suplimentare” cerute de minister BEC a comunicat „explicit existența temeiului legal pentru completarea listei secțiilor de votare în străinătate”.
„Înțelegând că, din momentul emiterii, în noaptea de 7/8 noiembrie 2014, a adresei nr.1391 ic/BEC/P/2014 și comunicatului nr. 30, BEC (…) a creat cadrul legal pentru exercitarea de către autoritatea publică centrală cu competență exclusivă în organizarea și numerotarea secțiilor de votare din străinătate”, MAE informează că se află „într-un proces intern de evaluare consolidată pentru îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin în baza legii 370/2004 și a hotărârilor, deciziilor, adreselor și comunicatelor emise de BEC”.
Organizarea și numerotarea secțiilor de votare din străinătate este de competența exclusivă a MAE, BEC neavând atribuții legale referitoare la aceste activități, se spune într-un comunicat remis MEDIAFAX și în care se precizează că nu există impedimente legale pentru organizarea de noi secții.
BEC invocă Legea 370/2014 și precizează că în interpretarea sa, cuprinsă într-o decizie proprie, nu există un „impediment legal” referitor la organizarea de noi secții de votare în străinătate”, așa cum a invocat MAE „în contextul discutării celor mai eficiente măsuri pentru organizarea turului doi de scrutin”.