Fostul premier Emil Boc consideră că actualul șef al Guvernului, Victor Ponta, îl protejează pe Adrian Năstase pentru „ilegalitățile” din contractul cu Bechtel, dar se protejează și pe el, pentru că în acea perioadă el era „ministru pentru Control”, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Întrebat, vineri, de jurnaliști, la finalul unei dezbateri despre revizuirea Constituției desfășurate la Cluj, cum comentează disputa privind lipsa contractului cu Bechtel pentru construirea Autostrăzii Transilvania și dacă a văzut acest document, Emil Boc a spus că „este o bătaie de joc ce face Guvernul”.
„Nu am văzut contractul cu Bechtel, dar am primit informări în Guvern în detaliu cu privire la conținutul lui și din acel conținut mi-am dat seama că răul și păcatul originar constă în contractul din 2004 încheiat de Adrian Năstase. Acolo, din cinci kilometri de autostradă cât s-a făcut proiectarea, s-a extins la 415 kilometri, fără să existe o evaluare corectă a prețurilor și a costurilor autostrăzii. Este o bătaie de joc ce face Guvernul prin afirmațiile că nu găsesc un contract cum este cel cu Bechtel. Se află la Guvern, la Ministerul Transporturilor, doar că, pentru că nu doresc să arate ilegalitatea comisă de Adrian Năstase, practic îl protejează în acest moment pe Adrian Năstase Victor Ponta. Se protejează pe el, pentru că și Ponta a fost ministru pentru Control în acel moment și este o formă de protejare reciprocă, cu privire la ilegalitățile pe care le-au săvârșit”, a spus Boc.
Ministrul Dan Șova susținea că desecretizarea contractului cu Bechtel, semnat în 2003, nu s-a făcut pentru că nu s-a găsit, la Ministerul Transporturilor, varianta originală, în replică, fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu precizând că documentul se află la etajul 2, camera 58.
Dan Șova anunța, miercuri, că documentul original nu poate fi găsit, el arătând că acesta este motivul pentru care contractul cu Bechtel nu a fost desecretizat și adăugând că prevederile sale vor fi publicate imediat ce se va da de urma contractului.
„Nu am reușit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală a contractului semnat. Desecretizarea se face pe contractul original. Contractul desecretizat publicat în 2006 e cel original din 2003, dar updatat cu actele adiționale din 2005. Nu s-a găsit varianta originală din 2003. (…) Anexele au apărut după 2005. Contractul a fost desecretizat în 2006”, susținea Dan Șova, miercuri seară, la Digi24.
El spunea că prețul menționat în actul adițional a ajuns la 10 miliarde de euro, de la 2,2 miliarde de euro.
„Boagiu (Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor – n.r.) a spus într-o conferință de presă că a trebuit să rezilieze parțial. E clar că modificările din 2005 au dus contractul la 10 miliarde de Euro. Oamenii așteaptă să vadă pe ce cheltuieli nejustificate s-au dus banii”, spunea Dan Șova, potrivit aceleiași surse.
În replică, prim-vicepreședintele PDL Anca Boagiu preciza, într-un comunicat remis, joi, agenției MEDIAFAX, că documentul original se află la Serviciul Probleme Speciale, etajul 2, camera 58.
„Șova trebuie să plece cât mai repede din Guvern, pe ușa din dos, pentru că demisia ar fi prea nobilă pentru el! Conform legii, contractul original Bechtel este la Serviciul Probleme Speciale, etaj 2, camera 58”, preciza Boagiu.
Boagiu susținea, totodată, că ministrul Dan Șova creează divesiuni pentru a nu răspunde la două probleme importante semnalate de ea, referitoare la desecretizarea contractului inițial cu Bechtel semnat de Adrian Năstase în 2003 și la contractele încheiate și comisionele încasate de firmele de avocați ale familiei Șova.
„În situația în care Dan Șova este pur și simplu incompetent, am să-l ajut să găsească contractul pe care îl dă pierdut. Conform legii, contractul original se găsește la Serviciul Probleme Speciale, etaj 2, camera 58. Adevărata intenție a lui Dan Șova este de a ascunde contractul inițial pentru a-l proteja pe Adrian Năstase, dar și pentru a-și proteja afacerile și familia”, afirma Boagiu, potrivit sursei citate.
Boagiu considera că este inadmisibil ca un ministru al Guvernului să „prostească” în continuu pe toată lumea cu declarații de genul „nu am reușit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală a contractului semnat”.
„Dan Șova are obligația, cel puțin morală, să spună câți bani au încasat pe contractele de avocatură cu Bechtel și CNADNR și să ne spună și cât de «cinstit» au negociat el și familia lui, în calitate de avocați, pentru statul român. Acest «criminal al marii infrastructuri românești» trebuie să plece cât mai repede din Guvern, pe ușa din dos, pentru că demisia ar fi prea nobilă pentru el”, mai afirma Anca Boagiu.
Vasile Măgrădean, [email protected]