Prima pagină » Știri politice » Campania electorală la TVR: emisiuni de promovare- luni, miercuri și joi; dezbateri- marți și vineri

Campania electorală la TVR: emisiuni de promovare- luni, miercuri și joi; dezbateri- marți și vineri

Campania electorală la TVR: emisiuni de promovare- luni, miercuri și joi; dezbateri- marți și vineri
TVR va difuza în campania pentru alegerile parlamentare emisiuni de promovare electorală, în zilele de luni, miercuri și joi, și emisiuni de dezbatere electorală, în zilele de marți și vineri, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

TVR va difuza în campania pentru alegerile parlamentare emisiuni de promovare electorală, în zilele de luni, miercuri și joi, și emisiuni de dezbatere electorală, în zilele de marți și vineri, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Oferta timpilor de antenă pentru campania electorală la Societatea Română de Televiziune (SRTv) a fost prezentată reprezentanților partidelor politice. Propunerea SRTv prevede emisiuni de promovare electorală în zilele de luni, miercuri și joi și emisiuni de dezbatere electorală în zilele de marți și vineri, se spune în comunicat.

„Astăzi, 7 noiembrie, la sediul SRTv a avut loc o întâlnire între reprezentanții Televiziunii Române și cei ai partidelor politice și ai alianțelor care participă la campania electorală, pentru stabilirea programului emisiunilor electorale, a condițiilor tehnice și alocarea timpilor de emisie, pentru fiecare partid și emisiune în parte”, se spune în comunicat.

Potrivit sursei citate, la întâlnire au participat reprezentanții ARD, USL și UDMR. Reprezentanții PP-DD au anunțat în prealabil că nu vor putea participa la discuții, urmând să accepte rezultatul negocierilor, se spune în același comunicat.

„În cadrul discuțiilor, reprezentanții ARD nu au fost de acord cu oferta SRTv privind zilele de difuzare a emisiunilor de dezbatere electorală. Propunerile lor au fost respinse de reprezentanții celorlalte partide politice prezenți la negocieri, UDMR și USL. În aceste condiții, pe parcursul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare, rămâne în vigoare propunerea SRTv privind programul emisiunilor electorale”, se mai spune în comunicatul TVR.

Campania electorală la posturile de radio și de televiziune, publice și private, inclusiv de televiziune prin cablu, începe pe 9 noiembrie, ora 0.00, și se încheie în ziua de 8 decembrie, ora 7.00, potrivit unei Decizii a Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), adoptată pe 1 noiembrie și publicată în Monitorul Oficial pe 2 noiembrie.

Decizia a fost elaborată de CNA având în vedere dispozițiile Legii nr. 35 din 13 martie 2008 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului – în special capitolul 7 din această lege referitor la campania electorală – și cele ale Hotărârii Guvernului nr. 890/2012 privind stabilirea programului calendaristic din cuprinsul perioadei electorale.

Decizia mai prevede că, pentru reflectarea desfășurării campaniei electorale și a activităților de propagandă electorală, radiodifuzorii pot realiza și difuza numai următoarele tipuri de emisiuni: „de promovare electorală” și „de dezbatere electorală”.

În emisiunile de promovare electorală, candidații (și reprezentanții lor) își promovează propria candidatură, programele politice și activitățile de campanie electorală. În situația transmiterii în direct a unor activități de campanie, acestea se vor încadra în timpii de antenă acordați fiecărui competitor electoral. Emisiunile de promovare electorală trebuie să fie marcate pe toată durata desfășurării lor cu sintagma „publicitate electorală”.

În emisiunile de dezbatere electorală – în care radiodifuzorii pun în discuție programele electorale și temele de interes public legate de campania electorală, cu participarea candidaților sau a reprezentanților declarați ai competitorilor electorali – accesul candidaților și al reprezentanților lor este gratuit. Aceste emisiuni vor fi marcate cu sintagma „dezbatere electorală”.

Accesul candidaților la posturile publice de televiziune și radio este gratuit, iar repartizarea timpilor de antenă se face potrivit Legii electorale.

„La posturile private (de televiziune și radio, n.r.), candidații au acces contra cost, conform Legii electorale, în emisiunile de promovare electorală, în care-și prezintă programul și activitățile de campanie. De asemenea, candidații se pot face cunoscuți și prin spoturi electorale. În privința dezbaterilor electorale însă – și apreciem că acestea vor fi emisiunile cele mai numeroase -, accesul candidaților și reprezentanților partidelor este gratuit, în condiții de echitate, echilibru și corectitudine”, după cum a explicat Răsvan Popescu, președintele CNA, pe 1 noiembrie, după adoptarea Deciziei.

Tarifele pe emisiune și pe unitate de timp ale fiecărui post privat de radio și de televiziune, inclusiv de televiziune prin cablu, vor fi făcute publice și vor fi aceleași pentru toți competitorii, se precizează în Decizia CNA.

Alegerile parlamentare se vor desfășura pe 9 decembrie.

Citește și