Prima pagină » Știri politice » CCR îl lasă pe Dragnea să mai aștepte legea care i-ar deschide ușa Guvernului. „Speța e complicată”

CCR îl lasă pe Dragnea să mai aștepte legea care i-ar deschide ușa Guvernului. „Speța e complicată”

CCR îl lasă pe Dragnea să mai aștepte legea care i-ar deschide ușa Guvernului. „Speța e complicată
Speța referitoare la Legea 90/2001, cea care interzice condamnaților penal să facă parte din Guvern, este una „foarte complicată", a declarat joi președintele Curții Constituționale, Valer Dorneanu. Din acest motiv, CCR a solicitat celor două Camere ale Parlamentului, dar și Guvernului puncte de vedere privind această reglementare, în contextul în care a fost atacată de Avocatul Poporului stârnind astfel mari controverse, întrucât aceasta a fost legea care l-a împiedicat pe Liviu Dragnea să își asume funcția de prim ministru.

„Judecătorul raportor nu a făcut raportul. În momentul în care va apare raportul vom stabili termenul de judecată. Până atunci, am solictat puncte de vedere de a cele două Camere ale Parlamentului și de la guvern și încă nu le-am primit. După ce le vom primi și după ce judecătorul raportor va redacta raportul, vă pot spune care e termenul”, a spus Dorneanu, întrebat când se va da o soluție asupra Legii 90/2001, atacată la CCR de Avocatul Poporului.

Dorneanu a mai spus, răspunzând unei întrebări, că această speță este foarte complicată, dată fiind încărcătură politică și presiunea mediatică din jurul acesteia.

„E o speță foarte complicată pentru că are o încărcătură politică și o presiune mediatică extraordinară – nu că, în conținutul ei, ar fi foarte complicată. Este și așa, dar este complicată mai ales prin reverberațiile pe care opinia publică le creează în jurul acestei chestiuni”, a adăugat președintele CCR. 

El a spus că unele dintre aceste „reverberații” se răsfrâng și asupra sa, întrucât i se impută că ar fi semnat legea respectivă, în calitate de președinte al Camerei Deputaților.

„Unele dintre ele (reverberații, n.r.) se răsfrâng și asupra multora dintre judecători, inclusiv a mea, că am vina că aș fi semnat acea lege, care lege a făcut parte din vreo 1000 de legi pe care le-am semnat, obligat fiind ca președinte să semnez proiectele de legi care au fost adoptate”, a spus Dorneanu.

Întrebat dacă acest fapt îl face incompatibil în a judeca această speță, Dorneanu a negat, el menționând că nu există instituția recuzării și a incompatibilității la CCR.

Pe 4 ianuarie, Avocatul Poporului a contestat la CCR neconstituționalitatea art. 2 din legea 90/2001 care îl împiedică pe Liviu Dragnea să fie membru al Guvernului din cauza condamnării definitive cu suspendare, primite în dosarul „Referendumul”, invocând, printre altele, și argumentul că legea încalcă principiul echilibrului puterilor în stat: „Sunt argumente beton în sensul soluției pe care o voi da”, a mai spus Victor Ciorbea. 

Despre scopul sesizării, Avocatul Poporului a arătat că este acela de „a asigura o legislație normală, firească și asigurarea echilibrului între puterile statului”. Întrebat dacă a discutat cu Liviu Dragnea despre această sesizare, Ciorbea a negat.

„Nu, de ce să discut? Pentru că nu vizează cazul domnului Dragnea, vizează o reglementare de ansamblu. O să vă dau exemple dacă vreți mâine, după ce vedeți comunicatul, o să vă dau explicații că într-adevăr nu se referă la o singură persoană și nu se referă la cinci persoane, ci în general la toată legislația în materie. Dacă va fi o contestare este făcută pentru asigurarea unei reglementări unitare între toate cele trei puteri ale statului. Deci, nu favorizează pe nimeni. S-ar putea să se îngreuneze regimul respectiv dacă Curtea Constituțională și Parlamentul vot opta pentru o asemenea soluție. Deci nu interpretați înainte de a ști despre ce este vorba”, a susținut el.
 
Întrebat care este motivul de neconstituționalitate, Ciobea a argumentat că se creează un dezechilibru între cele trei puteri ale statului: „Faptul că se creează un dezechilibru între cele trei puteri ale statului prin reglementările existente în materie și necesitatea de a asigura un echilibru deplin între aceste puteri. Ideea este amplu dezvoltată și mai sunt cel puțin trei, patru, argumente, sunt încălcate în afară de multe articole din Constituție și multe articole din convenții internaționale”, a completat el.