Președintele suspendat, Traian Băsescu, este cel mai mediatizat politician în mediul on-line, în cele două săptămâni care au urmat referendumului din 29 iulie, potrivit unei analize realizate de Mediafax Monitorizare, pentru care s-au folosit aproximativ 68.000 de surse de informare on-line.
Mediafax Monitorizare a analizat în cele două săptămâni ce au urmat referendumului (perioada 29 iulie-13 august 2012), aproximativ 68.000 de surse de informare on-line – site-uri, conturi de Twitter, pagini de Facebook și bloguri, urmărind apariția politicienilor români și a altor persoane publice implicate în disputele politice în articolele difuzate în on-line. Dacă sportivii români și performanțele acestora la Jocurile Olimpice i-au făcut pe români să se bucure împreună, criza politică, prin personajele și atacurile reciproce continue, i-a polarizat cu aceeași intensitate.
Cu aproape 30.000 de apariții în sursele monitorizate, Traian Băsescu este lider în topul celor mai mediatizate personaje politice în mediul on-line, post-referendum. Președintele suspendat este urmat la o distanță de aproape 10.000 de apariții de premierul Victor Ponta. La aproximativ 15.000 diferență ca număr de apariții, în clasament ocupă locul 3 președintele interimar, Crin Antonescu.
Demisiile lui Ioan Rus și Victor Paul Dobre au fost foarte mediatizate, cei doi ocupând următoarele două locuri în clasamentul realizat de Mediafax Monitorizare cu 5.876, respectiv 3.110 menționări. Următorii, în ordine, au fost: Dan Șova (2.895 apariții), Mona Pivniceru (2.342 apariții), Ion Iliescu (2.044 apariții), Titus Corlățean (1.937 apariții), Andrei Marga (1.819 apariții), chestorul Constantin Manoloiu (1.039 apariții), Radu Mazăre (931 de apariții), Liviu Dragnea (589 apariții) și Dan Voiculescu (392 apariții).
În ceea ce privește menționarea politicienilor în postările din social media, top trei poziții rămâne neschimbat: Traian Băsescu (5.242 apariții), Victor Ponta (4.018 apariții) și Crin Antonescu (3.431 apariții). Celelalte personaje adună un număr mic de mențiuni, sub 1.000.
Ponderea cea mai mare în mediatizarea în social media în perioada analizată au avut-o mesajele de pe twitter.
Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online, presă, dar și social media. Astfel, agențiile de PR și specialiștii în comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor din aproximativ 68.000 de surse.
Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice și analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienți corporate și instituționali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienți prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conțin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceștia și includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de știri radio și TV și linkuri spre articolele sau postările online.
La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienți și de concurenții lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceștia activează. Mediafax Monitorizare deține un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001:2008 pentru sistemul său de management al calității.