CNAIR, prin directorul general Cristian Pistol, anunță semnarea contractului pentru execuția lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN1A între Centura Capitalei și intersecția cu Sos. Chitila și Parcul Mogoșoaia. Contractul a fost semnat în prezența președintelui CJ Ilfov, Hubert Thuma și a deputatului George Tuță.
Câștigătorul desemnat pentru lărgirea cu 4 benzi a DN1A între Chitila și Mogoșoaia a fost câștigată de asocierea dintre MARISTAR COM SRL (lider) și HYDROSTROY AD.
Contractul semnat marți are o valoare de 61,56 milioane lei fără TVA, iar constructorul are la dispoziție 2 luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuția lucrărilor de modernizare, transmite Cristian Pistol, directorul CNAIR.
Sursa de finantare o reprezintă fondurile europene nerambursabile, oferite prin Programul Operational de Transport 2021 – 2027.
Prin modernizarea și lărgirea la 4 benzi a sectorului de drum DN1A pe lungimea de 1.280 m (km 12+ 290 – Km 13 +570) se va asigura conexiunea cu rețeaua existentă și se vor implementa măsuri de siguranță rutieră (trotuare, stații de autobuz, parapet median, etc), precizează șeful CNAIR.
Lucrările pentru realizarea lărgirii la 4 benzi a DN1A sunt estimate să înceapă maximum în luna aprilie a anului viitor.
Potrivit secretarului de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, lucrările includ următoarele obiective: lărgirea la 4 benzi de circulație x 3,5 m, lungime traseu 1,28 km, trotuare, cu o lățime de 2,5 m, zonă mediană de 1 m, zonă verde, pasaj pietonal subteran, amplasat vis-a-vis de intrarea în Parcul Mogoșoaia, dotat cu scări fixe, rulante și un lift la fiecare acces, pasaj pietonal suprateran, amplasat în nordul podului CF 700 dotat cu 2 lifturi și 2 scări fixe.
Va fi amplasată și o stație de transport în comun în vecinătatea pasajului care va facilita tranzitul și traversarea în siguranță a DN1A. De asemenea, se vor amenaja 3 intersecții: intersecția DN1A cu DNCB, intersecția DN1A cu Șos. Chitila și intersecția DN1A cu Strada Valea Parcului. Vor fi efectuate și lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale, dar și rețea nouă de canalizare pluvială cu o lungime totală de 1250 m, sisteme de rigole carosabile pe ambele părți ale drumului, bazin de colectare a apelor, prevăzut cu grup de pompare și conductă de refulare, lucrări de consolidare, lucrări pentru siguranța circulației, dar și amenajări peisagistice pentru spațiile verzi.
Nu în ultimul rând, se va realiza primul nod intermodal de transport călători între trenul metropolitan Gara de Nord – Aeroport Otopeni și ruta de autobuze Buftea – Mogoșoaia – București, care reprezintă un exemplu de bună practică și colaborare cu autoritățile locale.
Așa cum am susținut de fiecare dată, cheia descongestionării traficului în regiunea București-Ilfov și a marilor orașe constă în 𝗶integrarea infrastructurii de transport cu sistemul de transport călători (tren, metrou, tramvai, autobuz), iar conceptul de intermodalitate permite utilizarea mai multor tipuri de transport al călătorilor într-o călătorie, îmbunătățind astfel eficiența și timpul parcursului, transmite Scrioșteanu.
CITIȚI ȘI: