„Cel mai rău pentru un ministru este să fie captiv hârtiilor și funcționarilor și situațiilor pe care le primește de la constructori. Dacă mă uitam după constructori, uitați-vă la lotul 3 tronsonul Lugoj-Deva putea fi dat în grafic, a doua zi după ce am făcut receptia. Nici nu am apucat să facem recepția că s-a și crăpat autostrada. Nu mai putem să ne bazăm pe ce dau firmele de consultanță și constructții. Acolo unde avem elemente pe parcursul de investiții că nu s-a respetcat, nu poți spune că ai 100% un obiectiv”, a declafrat Răzvan Cuc.
CNAIR a executat la jumătatea lunii septembrie garanția constructorului lotului 3 al autostrăzii, înainte de pronunțarea deciziei tribunalului prin care se suspenda executarea. La finele lunii august ministrul Cuc a decis rezilierea contractului cu constructorul spaniol, după identificarea a 60 de neconformități, printre care cedări de terasament sau fisuri longitudinale și transversale. Compania de Autostrăzi a emis o factură de penalități pentru neremedierea unor conformități în timpii în care trebuiau să remedieze și pentru întârzierile din contract, în valoare de 73 de milioane de lei, iar valoarea garanției de bună execuție a contractului este de 58 de milioane de lei.