Cum au petrecut morții pe banii primăriei. Exemple de cheltuire aberantă a fondurilor publice

Publicat: 12 07. 2016, 17:35
Actualizat: 30 08. 2016, 15:52

 

În cei doi ani electorali, respectiv 2012, când au fost organizate alegerile locale și cele parlamentare, și 2014, când au avut loc alegerile europarlamentare și cele prezidențiale, la nivelul Municipiului București au fost constatate, în urma controalelor Curții de Conturi, cele mai mari prejudicii. Campionul neregulilor a fost anul 2014, cu un prejudiciu constatat de 138.280 mii de lei. De altfel, patru sectoare au avut cele mai mari prejudicii în anul 2014, respectiv Sectorul 1, 2, 5 și 6.

Revenind, pe locul doi s-a clasat anul 2012, cu o pagubă de 73.303 mii de lei, în timp ce locul trei a revenit anului 2013, unde au fost găsiți cheltuiți necorespunzător 35.761 mii de lei.    

Dintre toate cele șase sectoare, având în vedere rapoartele cumulate pe cei trei ani, prejudiciul cel mai mare a fost înregistrat la Sectorul 1, în valoare de 72.762 mii de lei, unde primar a fost Andrei Chiliman din iunie 2012 până în iunie 2015, când a fost suspendat din funcție în urma punerii sale sub control judiciar în dosarul în care este cercetat, alături de consiliera personală a sa, Ioana Costescu, fostul trezorier al PNL, Vlad Moisescu, și consilierul local al Sectorului 1, Ion Brad, pentru atribuirea preferențială de lucrări unor firme de la care aceștia ar fi primit „comisioane” de 10 la sută din valoarea contractelor încheiate. De altfel, numai în raportul pe 2014, prejudiciul s-a ridicat la 71.994 mii de lei. La pol opus s-a situat Sectorul 4, cu 2.691 mii de lei reprezentând prejudiciul constatat în urma controalelor demarate de inspectorii Camerei de Conturi, pe vremea când primar era Cristian Popescu Piedone. Mandatul acestuia s-a încheiat în noiembrie 2015, când și-a dat demisia din funcție ca urmare a protestelor de stradă după tragedia din 30 octombrie, din Clubul Colectiv.

În aceea ce privește numărul abaterilor constatate, de-a lungul rapoartelor întocmite, cele mai multe, respectiv 69, s-au regăsit la Sectorul 5, unde primar a fost Marian Vanghelie, din iunie 2012 până în aprilie 2015, când a fost suspendat din funcție ca urmare a arestării sale preventive în dosarul în care avea să fie trimis în judecată pentru săvârșirea a nouă infracțiuni de luare de mită și abuz în serviciu și șapte infracțiuni de spălare de bani. Cele mai puține nereguli au fost constatate la nivelul Sectorului 2, unde primar a fost Neculai Onțanu, din iunie 2012 până în martie 2016, când a fost suspendat ca urmare a deciziei magistraților Curții de Apel București de a îl aresta preventiv pentru 30 de zile, în dosarul în care este acuzat de luare de mită.
    
422 mii de lei, prejudiciul constatat pe 2012 la Sectorul 1. Primar – Andrei Chiliman

În raportul de audit pe 2012, care a vizat performanța utilizării fondurilor de la bugetul de stat și bugetele locale pentru reabilitarea termică a blocurilor de locuințe, prejudiciul total constatat a fost de 422 mii de lei, respectiv 361 de mii de lei la Primăria Sectorului 1 și 61 de mii de lei la Administrația Piețelor Sector 1, care funcționează în subordinea Consiliului Local al Sectorului 1. În total, au fost constatate șase abateri. Un prim exemplu, în ceea ce privește neregulile găsite de inspectorii Camerei de Conturi, poate fi următorul: din bugetul local a fost alocată, în mod nelegal, suma de 121 mii lei, reprezentând contravaloarea unor servicii de salubritate stradală care nu au fost prestate. Mai mult, acestea au fost decontate pe perioada în care pe amplasamentele respective se efectuau lucrări de reabilitare a sistemului rutier. În cele din urmă, atât plata nelegală cât și dobânzile aferente de șapte mii lei au fost recuperate operativ.

Un alt exemplu de irosire a banului public: plata nejustificată a sumei totale de 60 mii lei, prin decontarea unor lucrări neefectuate pentru construcția unor locuințe sociale în Șoseaua Odăi, pentru care au fost calculate dobânzi de trei mii de lei. Ulterior, sumele au fost recuperate în totalitate. Studiile de fezabilitate pentru proiecte care nu și-au găsit, în cele din urmă, finalizarea nu au lipsit: 5.102 mii lei au fost cheltuiți pentru studii de fezabilitate, proiecte tehnice și avize, elaborate în perioada 2006 -2011, care până la data auditului nu au fost valorificate prin execuția de lucrări.

71 mii de lei, plătiți nelegal pentru servicii de salubritate stradală care nu au fost prestate

În anul următor, prejudiciul a scăzut la 346 de mii de lei, după cum urmează: 237 de mii de lei la Sectorul 1, 55 de mii de lei la Administrația Piețelor Sector 1, 38 de mii de lei la Poliția Locală Sector 1, 16 mii de lei la D.G.A.S.P.C. Sector 1. Acțiunile de control audit au vizat controlul situației privind gradul de îndatorare a bugetului local, a destinației și modului de utilizare a împrumuturilor. În total, Camera de Conturi a Municipiului București a constatat, în raportul de audit pentru anul 2013, 11 abateri la Sectorul 1.

Ca exemplu: 30 de mii de lei au fost plătiți nejustificat, din împrumutul contractat cu Banca Europeană de Investiții, reprezentând contravaloarea unor lucrări neexecutate la soclul imobilelor, pentru un număr de 24 de blocuri asupra cărora au fost executate lucrări de reabilitare termică, aferent cărora au fost calculate dobânzi și penalități de întârziere în sumă de patru mii de lei. Suma totală a fost recuperată în timpul auditului și virată pe destinațiile legale. Un alt exemplu: 71 mii de lei au fost plătiți nelegal din fondurile bugetului local pentru servicii de salubritate stradală care nu au fost prestate, dar care au fost decontate pentru străzile care, în anul 2013, au fost incluse în programul de reabilitare. Pentru aceste străzi au fost calculate dobânzi și penalități în sumă de 14 mii lei. Suma totală a fost, însă, recuperată în timpul auditului și virată pe destinațiile legale.

De asemenea, plata nejustificată a sumei de 16 mii lei, constatată la Poliția Locală, pentru lucrări de reparații curente neefectuate, la care se adaugă dobânzi și penalități de întârziere învaloare de trei mii de lei și plata nejustificată din fondurile bugetului local a sumei de 14 mii lei, constatată la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, pentru lucrări neefectuate la un obiectiv de investiții, la care se adaugă dobânzi și penalități de întârziere în valoare de două mii de lei, reprezintă alte două abateri constatate. În ambele cazuri, sumele au fost recuperate în timpul auditului și virate pe destinațiile legale.

44 mii de lei, decontați pentru participarea la unele evenimente culturale a unor persoane decedate la data organizării lor

În raportul de audit pe 2014, prejudiciul total înregistrat a fost de 71.994 de mii de lei: 71.970 la Sectorul 1 și 24 de mii de lei la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1, care funcționează în subordinea Consiliului Local al Sectorului 1. Auditul financiar asupra conturilor anuale de execuție bugetară ale Sectorului 1, pe anul 2014, a identificat șapte abateri.

Potrivit documentului, 66.835 mii de lei au fost cheltuiți nejustificat prin încheierea nelegală a unor acte adiționale la contractul cadru, încheiat pentru reabilitarea termică a blocurilor din Sectorul 1, la prețuri mai mari decât standardele de cost obligatorii potrivit legii. De asemenea, 3.674 de mii de lei au fost găsiți plătiți nelegal pentru servicii de salubrizare publică stradală neexecutate în cantitatea facturată, iar 44 de mii de lei au fost plătiți nelegal prin decontarea cheltuielilor de participare la unele evenimente culturale organizate de Sectorul 1, a unor persoane care erau decedate la data organizării lor. Nu în ultimul rând, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 1 a aprobat și transmis pentru plată ajutoare de încălzire, în valoare de 24 de mii lei, unor persoane care nu întruneau condițiile legale pentru a beneficia de acest ajutor.

Primăria lui Onțanu, prejudiciu de „pornire”: 522 mii de lei, în 2012   

În ceea ce privește Sectorul 2, în raportul de audit pe 2012, care a avut în vedere controlul performanței utilizării fondurilor de la bugetul de stat și bugetele locale pentru reabilitarea termică a blocurilor de locuințe, prejudiciul total constatat a fost de 535 de mii de lei, după cum urmează: 522 de mii de lei la Primăria Sectorului 2 și 13 mii de lei la Centrul Teritorial Veterinar sector 2, aflat în subordinea Consiliului Local Sector 2. În urma efectuării acțiunilor de audit au fost constatate opt abateri.  

Dintre acestea,  83 de mii de lei au fost plătiți nejustificat pentru lucrări de salubritate fără contraprestație, pretins a fi efectuate pe unele artere stradale de pe raza sectorului 2, în perioada în care s-au executat lucrări de reparații. De asemenea, 418 mii de lei au fost plătiți nejustificat, din fonduri de la bugetul local și bugetul de stat, pentru lucrări neexecutate la soclul imobilelor și la trotuarele aferente, fiind calculate mai apoi și dobânzi în valoare de 17 mii de lei. Prejudiciile au fost, ulterior, integral recuperate.

La capitolul nereguli, Camera de Conturi mai sesizează în raport neidentificarea și neinventarierea în totalitate a blocurilor de locuințe pe tipuri de blocuri cu soluții constructive similare ale anvelopei, conform obligațiilor prevăzute de art. 3 alin. 1 din O.U.G. nr. 18/2009 privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, precum și neelaborarea în totalitate a certificatelor de performanță energetică pentru blocurile reabilitate și recepționate.

Lucrări de deszăpezire neefectuate, pentru care primăria a calculat dobânzi și penalități de întârziere în sumă totală de 20 mii de lei

În anul 2013, prejudiciul constatat la Sectorul 2 de către inspectorii Camerei de Conturi, în urma auditului financiar asupra situațiilor financiare ale instituțiilor publice de interes local, a fost de 386 de mii de lei, fiind constatate șapte abateri.

Ca exemplu: plata nelegală a sumei de 100 mii lei reprezentând contravaloarea unor servicii de salubritate care nu au fost prestate, dar care au fost decontate în condițiile în care unele străzi erau incluse în programul de reparații. Totodată, lucrări de deszăpezire neefectuate, pentru care entitatea auditată a calculat dobânzi și penalități de întârziere în sumă totală de 20 mii lei. Suma totală a fost recuperată în timpul auditului. Nu în ultimul rând, inspectorii Camerei de Conturi au identificat plata nelegală de la bugetul local a sumei de 215 de mii de lei, reprezentând contravaloarea unor cantități de lucrări de reabilitare termică a blocurilor mai mari decât cele real executate, pentru care au fost calculate dobânzi și penalități în sumă de 42 mii lei. Și în acest caz, suma a fost recuperată în timpul auditului și virată pe destinațiile legale.

Ajutoare de încălzire de o mie de lei pentru persoane care nu întruneau condițiile legale pentru a beneficia de acest ajutor

În 2014, prejudiciul constatat, în urma auditului financiar asupra conturilor anuale de execuție bugetară ale Sectorului 2, a fost de 8.820 mii de lei, respectiv 8.819 la Sectorul2 și o mie de lei la D.G.A.S.P.C Sector 2. În total, au fost identificate șapte abateri. Exemplu: plata nejustificată a sumei de 69 de mii de lei pentru servicii de salubritate stradală neprestate în perioada în care pe respectivele artere au fost executate lucrări de reparații capital. Întregul prejudiciu a fost ulterior recuperate. Totodată, 8.573 mii lei plătiți în mod nelegal pentru construcții, din care 5.225 de mii de lei pentru lucrări neexecutate și 3.248 mii de lei pentru lucrări executate necorespunzător, fără respectarea specificațiilor tehnice din proiect.

O altă abatere a constat în aprobarea de către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 2 și transmiterea pentru plată la Agenția de Plăți și Inspecție Socială a unor ajutoare de încălzire, în valoare de o mie lei, unor persoane care nu întruneau condițiile legale pentru a beneficia de acest ajutor.

Primăria lui Negoiță, prejudiciu de 38.272 mii de lei în 2012

La sectorul 3, în raportul de audit pe 2012, abaterile constatate au fost în număr de 15, iar prejudiciul total în valoare de 38.296 de mii de lei: 38.272 găsit la Primăria Sectorului 3, 24 de mii de lei la Liceul A.I.Cuza.

Printre abateri, s-au numărat și următoarele: gestionarea și administrarea defectuoasă a patrimoniului Sectorului 3 prin nestabilirea cauzelor și naturii pagubei de 3.242 mii lei, constatate cu ocazia inventarierii mobilierului stradal. Mai mult, în timpul auditului, în acest caz au fost sesizate de către entitate organele de urmărire penală. Totodată, Camera de Conturi a găsit decontarea nedatorată a contravalorii plantării unor arbuști ornamentali, în valoare de 193 de mii de lei, care nu au fost plantați pe domeniul public. Prejudiciul a fost recuperat în timpul misiunii de audit.  Nu în ultimul rând, plata nejustificată a sumei de 365 de mii de lei prin decontarea unor cantități de lucrări de reabilitarea termică a unor blocuri de locuințe mai mari decât cele real executate. Suma a fost recuperată în timpul auditului performanței. 

Cheltuieli decontate la o arteră stradală pentru care Sectorul 3 nu deține dreptul de administrare

În raportul de audit pe 2013, prejudiciul constatat a fost de 5.656 de mii de lei: 5.531 de mii de lei la Sectorul 3, 44 de mii de lei la Liceul Teoretic Dante Aligheri, 24 de mii de lei la Liceul Tehnologic „Elie Radu”, 17 de mii de lei la Colegiul tehnic Mihai Bravu, 32 de mii de lei la Grădinița nr. 216 , opt mii de lei la Grădinița nr. 71. În total, au fost constatate 15 abateri.

Exemplu de abateri constatate: bugetul pentru cheltuieli cu mobilier urban (bănci) a fost fundamentat fără să existe o strategie și niște norme privind numărul și densitatea pe suprafață, a dotărilor din spațiile publice, aprobată de către Consiliul local de sector; au fost decontate cheltuieli de capital la o arteră stradală principală pentru care Sectorul 3 nu deține dreptul de administrare, aceasta aflându-se în competența Unității Administrativ Teritoriale a Municipiului București (UATMB) prin Administrația Străzilor și au fost efectuate cheltuieli neeconomice prin achiziționarea unor servicii de consultanță, asistență și reprezentare juridică în fața instanțelor de judecată, asta deși entitatea avea în structură direcții cu atribuții similare serviciilor contractate.

Autorizații de construire pentru lucrări de modernizare, emise cu încălcarea legislației

În ceea ce privește anul 2014, potrivit auditului financiar asupra conturilor anuale de execuție bugetară ale Sectorului 3,  prejudiciul total constatat a fost de 4.205 de mii de lei: 4.202 de mii de lei la Sectorul 3, trei mii de lei la D.G.A.S.P.C.Sector 3. În urma efectuării acțiunilor de audit au fost constatate 22 de abateri.  

Printre acestea s-au numărat și următoarele: emiterea autorizațiilor de construire a lucrărilor de modernizare a Bulevardului Unirii pe baza unor documentații incomplete și cu încălcarea legislației privind autorizarea lucrărilor de construcții, precum și efectuarea unor lucrări de investiții în valoare de 44.490.mii lei, pentru modernizarea, reconfigurarea și amenajarea unor zone pietonale și spații verzi, pe un amplasament care nu se află în administrarea Sectorului 3 al Municipiului București. Totodată, Camera de Conturi a constatat și nerespectarea legislației privind achizițiile publice în ceea ce privește atribuirea lucrărilor de modernizare efectuate pe Bulevardul Unirii și utilizarea neeconomică a sumei de 165 mii lei prin plata unor servicii de „Închiriere patinoar pentru sărbătorile de iarnă” către S.C. Geva Construct Ambient S.R.L.

Alte abateri au vizat plata nejustificată a sumei de 324.mii lei prin acceptarea la decontare a unor lucrări pentru reabilitarea termică a blocurilor de locuințe, care conțin lucrări neexecutate.

Primăria Sectorului 4, condusă de Cristian Popescu-Piedone: 562 mii de lei prejudiciul constatat în 2012

La Sectorul 4, în urma auditului pe 2012, prejudiciul constatat a fost de 582 de mii de lei: 562 de mii de lei la Primăria Sectorului 4, 14 mii de lei la Administrația Domeniului Public Sector 4 și șase mii de lei la Centrul de Îngrijire și Asistență Nr. 1 din Sectorul 4. În ceea ce privește abaterile constatate, acestea au fost în număr de  11.

Exemplu: efectuarea de plăți nedatorate în valoare de 390 mii lei prin decontarea unor lucrări neexecutate și materiale nepuse în operă, dar recepționate; plata nedatorată a sumei de 139 mii lei pentru lucrări de reabilitare termică a blocurilor de locuințe, majorată nejustificat prin includerea unor cantități de lucrări care nu s-au executat. În cele din urmă, atât plățile nelegale, cât și dobânzile aferente de patru mii lei au fost integral recuperate. Totodată, alte nereguli constatate au vizat neidentificarea și neinventarierea în totalitate a blocurilor de locuințe construite după proiecte elaborate în perioada 1950- 1990 și neelaborarea în totalitate a certificatelor de performanță energetică pentru blocurile reabilitate și recepționate.

Lucrări decontate nejustificat

În urma controlului situației privind gradul de îndatorare a bugetului local, a destinației și modului de utilizare a împrumuturilor și auditului financiar asupra situațiilor financiare ale instituțiilor publice de interes local, pe anul 2013, a fost constatat un prejudiciu total de 1.786 de mii de lei: 1.778 de mii de lei la Sectorul 4 și opt mii de lei la Direcția Generală de Asistență Socială si Protecția Copilului sector 4. Abaterile constatate au fost în număr de șapte. Printre acestea, s-au numărat și „plățile nelegale efectuate în anul 2013, stabilite din verificarea eșantioanelor selectate din cadrul investițiilor efectuate la blocurile reabilitate termic din credite bancare, prestații de salubritate efectuate pe străzi și trotuare, și lucrări decontate în cadrul obiectivului de investiții „Lucrări de amenajare a Parcului Orășelul Copiilor” pentru care au fost calculate dobânzi și penalități, prin decontarea nejustificată a unor lucrări și operațiuni neefectuate sau materiale nepuse în operă”. Prejudiciul a fost recuperat integral.

Acceptarea la decontare a unor lucrări care conțineau cantități majorate față de cele puse în operă

În raportul de audit pe 2014, prejudiciul constatat a fost în valoare de 323 de mii de lei, respectiv 320 de mii de lei la Sectorul 4 și trei mii de lei la DGASPC Sector 4. Abaterile constatate au fost în număr de șapte. Printre neregulile constatate s-a enumărat și plata nejustificată a sumei totale de 115 mii lei reprezentând contravaloarea unor lucrări și servicii neefectuate (salubrizare, întreținere și reparații locuri de joacă) sau a unor materiale nepuse în operă, dar acceptate la decontare prin situațiile de lucrări emise de furnizori. În timpul misiunii de audit, au fost calculate dobânzi și penalități în sumă totală de 16 mii de lei. Ulterior, întregul prejudiciu a fost recuperat. De asemenea, Casa de Conturi a constatat și plata nejustificată a sumei totale de 100 mii lei pentru obiective de investiții, prin acceptarea la decontare a unor lucrări conținând cantități majorate față de cele puse în operă, pentru care s-au calculat dobânzi și penalități în sumă totală de 13 mii de lei. Și în acest caz prejudiciul a fost recuperat.

Sectorul 5, prejudiciu de 1.098 mii de lei în 2012. Primar – Marian Vanghelie

Potrivit raportului de audit pe 2012, la Sectorul 5 a fost identificat un prejudiciu total de 1.098 de mii de lei și 17 abateri.  

De exemplu, Camera de Conturi a descoperit cum nu s-a respectat principiul economicității și eficacității în utilizarea fondurilor publice prin investirea, în anul 2012, a sumei de 8.679 mii lei în capitalul social al S.C. ,,Amenajare Edilitară și Salubrizare”” S.A., fără a conduce la creșterea performanței financiare a societății, ci doar la asigurarea resurselor financiare necesare susținerii cheltuielilor de personal. Asta în condițiile în care de la înființare până în prezent societatea a înregistrat pierderi în fiecare an, potrivit Camerei de Conturi. O altă abatere: s-au atribuit contracte de execuție privind lucrări de reabilitare termică cu depășirea standardelor de cost în construcții și nu s-au elaborat în totalitate certificatele de performanță energetică pentru blocurile reabilitate și recepționate.

Indemnizații și recompense lunare achitate membrilor unei comisii, fără să existe documentele care să ateste desfășurarea activității respectivilor membri

În raportul de audit pe 2013, prejudiciul constatat de Camera de Conturi la Sectorul 5 a fost de 1.176 de mii de lei. La capitolul abateri, acestea au însumat 22. De exemplu, Cartea de Conturi a descoperit cum s-a utilizat, din fonduri publice, suma de 232 de mii de lei reprezentând indemnizațiile și recompensele lunare achitate membrilor Comisiei pentru vânzarea spațiilor comerciale, aflate în administrarea Consiliului Local al Sectorului 5, fără să existe, însă, documentele care să ateste desfășurarea activității de membrii comisiei și de secretar. Asta în condițiile în care, în anul 2013, au fost vândute doar patru spații comerciale. O altă abatere constatată a fost reprezentată și de utilizarea și înregistrarea eronată a sumei de 158 mii lei pentru plata unei expertize tehnice și a unui audit energetic, în vederea realizării documentației pentru reabilitarea termică a 132 blocuri de locuințe, fără ca aceste cheltuieli, care prin natura și destinația lor sunt cheltuieli de capital, să fie aprobate de ordonatorul principal de credite pe lista de investiții. Ulterior, s-au efectuat înregistrările contabile corecte.

De asemenea, inspectorii Camerei de Conturi au constatat plăți nedatorate în sumă de 641 mii lei unor servicii fără existența documentelor justificative care să confirme exactitatea și realitatea sumelor datorate. Prejudiciul a fost ulterior recuperat.

Decontarea unor lucrări de reabilitare termică a unor blocuri de locuințe neefectuate

În următorul an, în urma acțiunilor de control și audit pe 2014, prejudiciul constatat a fost de 4.628 de mii de lei: 4.153 la Sectorul 5, 470 de mii de lei la Administrația Domeniului Public Sector 5 și cinci mii de lei la D.G.A.S.P.C. Sector 5. În total, au fost găsite 30 de abateri, printre care s-au găsit următoarele: nevirarea la bugetul de stat a sumei de 153 mii lei, reprezentând cota de 15% din sumele obținute din vânzarea spaților comerciale, aferent căreia au fost calculate dobânzi și penalități de întârziere în sumă de 38 mii lei; angajarea unor cheltuieli pentru organizarea unui eveniment cultural care depășesc cu 668 lei fondurile aprobate cu această destinație; plata nejustificată a sumei de 1.079 mii lei prin decontarea unor cantități de lucrări de reabilitare termică a blocurilor de locuințe neefectuate, la care s-au adăugat dobânzi și penalități de întârziere de 381 mii lei.

Totodată, o altă abatere constatată a fost și neraportarea lunară la Ministerul Finanțelor Publice, a datelor privind datoria publică locală, în termen de 15 zile de la sfârșitul perioadei de raportare.

Sectorul 6,  718 mii de lei prejudiciul constatat în 2012. Primar – Rareș Mănescu

La Sectorul 6, în urma auditului financiar asupra situațiilor financiare încheiate la 31.12.2012 și auditului performanței utilizarii fondurilor de la bugetul de stat și bugetele locale pentru reabilitarea termică a blocurilor de locuințe, prejudiciul constatat a fost de 718 de mii de lei. Abaterile constatate au fost în număr de 11.

În materie de nereguli, Casa de Conturi a constatat, printre altele, plata nejustificată a sumei de 116 mii de lei prin decontarea unor servicii de salubrizare neefectuate, aferent cărora s-au calculat dobanzi de șapte mii de lei, însă prejudiciul a fost integral recuperat. Totodată, au fost găsite plăți nedatorate în valoare de 285 mii de lei pentru efectuarea unor cheltuieli fără contraprestație în cadrul contractelor de reabilitare a părții carosabile, a trotuarelor aferente unui număr de 12 străzi și a unei parcări. Concret, valoarea lucrărilor a fost majorată nejustificat prin includerea unor operații care nu s-au executat. Prejudiciul și în acest caz a fost recuperat.

De asemenea, primăria a dat 266 de mii de lei pentru lucrări de reabilitare termică a blocurilor de locuințe neexecutate, plus dobânzi în valoare de patru mii de lei, care au fost recuperate integral și numai o mie lei a fost virată pe destinațiile legale. Nu în ultimul rând, primăria a dat 547 de mii de lei pentru executarea proiectului tehnic de consolidare, extindere și modernizare a cinematografului Favorit în condițiile în care obiectivul nu se află în patrimoniul sau în administrarea Sectorului 6.

Cheltuieli efectuate fără contraprestație

În raportul de audit pe 2013, prejudiciul total constatat a fost de 1.061 mii de lei : 988 de mii de lei la Sectorul 6, 39 de mii de lei la Direcția Generală de Poliție Locală și 34 de mii de lei la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului. Printre cele zece abateri constatate, s-a numărat și efectuarea unor cheltuieli fără contraprestație pentru „Modernizare arhitecturală și peisagistică Parc Drumul Taberei”, valoarea lucrărilor fiind majorată nejustificat cu suma de 399 mii lei prin includerea unor lucrări care, până la urmă, nu s-au executat. În timpul misiunii de audit, prejudiciul a fost recuperat integral.

Valoarea unor servicii, majorată nejustificat prin includerea unor lucrări care nu s-au executat

În 2014, prejudiciul constatat de Casa de Conturi, în urma auditului financiar asupra conturilor anuale de execuție bugetară ale Sectorului 6, a fost de 5.867 de mii de lei, fiind constatate zece abateri.

Exemplu: 307 de mii de lei au fost plătiți în mod nejustificat, în cadrul contractului de salubrizare stradală, în condițiile în care valoarea serviciilor a fost majorată nejustificat prin includerea unor lucrări care nu s-au executat (măturat manual, măturat mecanizat, răzuit rigole, stropit și spălat străzi), la care se adaugă dobânzi și penalități de întârziere de 47 mii lei. Totodată, 198 mii de lei au fost plătiți în mod nejustificat prin decontarea unor lucrări de reabilitare a sistemului rutier ce cuprind lucrări neefectuate sau supradimensionate.