Rezultatele alegerilor primului tur al prezidențialelor au reușit să șocheze pe toată lumea, iar singura explicație găsită, până în acest moment, are legătură cu influența Tik Tok asupra utilizatorilor acestei rețele. Independentul Călin Georgescu, care a reușit să fie votat de cei mai mulți români, și-a derulat campania doar pe youtube și Tik Tok.
Expertul în conținut digital, Cristian Bolocan, a explicat celor de la Digi 24 cum a reușit un algortim să scoată un câștigător la prezidențiale, în primul tur.
Deşi, paradoxal, considerăm că userii tineri, utilizatorii tineri sunt acolo (n. red. – pe Tik-Tok), avem statistici care ne arată că predominant este mai degrabă publicul matur, de peste 35 de ani. Această grupă 35+ este cumva predominantă, deşi preconcepţia noastră este că pe TikTok sunt foarte mulţi utilizatori tineri, copii, generaţia Z etc.
Vorbim totuşi despre o reţea socială care are peste nouă milioane de utilizatori şi care, în ultimul an, a crescut fulminant. Totodată, mai avem o statistică interesantă, şi anume, avem peste 32 de ore petrecute de români, în medie, pe lună, un timp enorm de mare. Cumva Tik-Tok este ca un canal TV care învaţă ce emisiuni ne plac, a declarat Cistian Bolocan.
Algoritmul folosit de TikTok operează cu mesaje simple despre schimbare și anti-sistem.
Vorbim despre o vulnerabilitate a algoritmului şi, în acelaşi timp, despre o componentă destul de simplă. (…). Tinerii au fost atinşi prin mesaje despre schimbare şi anti-sistem, publicul matur a fost influenţat de apeluri la tradiţie şi suveranitate şi, în acelaşi timp, tot în spatele acestei strategii, vorbim despre o strategie de conţinut polarizantă, care a determinat utilizatorii să dezbată cumva în secţiunile de comentarii.
Iar toată această dezbatere care s-a întâmplat în jurul acestor componente de comunicare, au determinat ca algoritmul să declanşeze şi implicit să determine o viralizare rapidă, într-un timp foarte scurt, pentru că algoritmul Tik-Tok se uită la fiecare videoclip în parte”, arată Bolocan.
Mesajele cu impact emoțional sunt acelea care activează algoritmul, a mai spus Bolocan.
În esenţă, algoritmul reacţionează la acel mesaj care generează emoţie. Iar dacă noi ştim să creăm mesaje cu mare impact emoţional, reuşim să înţelegem algoritmul. Asta este regula simplă, deşi în esenţă, algoritmul este foarte complex. Bineînţeles, în spate sunt o serie de factori care fac parte din acest algoritm mai sofisticat, dar elementul important este partea emoţională. În contextul în care avem o generaţie Z, mileniali, care au o stabilitate emoţională diferită faţă de alte generaţii, eu zic că ăsta a fost un element important în strategia respectivă.
CITEȘTE ȘI: