Prima pagină » Știri politice » Dezbatere la Maastricht / Ursula von der Leyen, fața în față cu oponenții săi în campania pentru europarlamentare / Care sunt temele abordate

Dezbatere la Maastricht / Ursula von der Leyen, fața în față cu oponenții săi în campania pentru europarlamentare / Care sunt temele abordate

Începe oficial campania la nivel înalt pentru alegerile europarlamentare. 8 candidați din toate familiile politice se întâlnesc luni, la Maastricht, Olanda, într-o dezbatere pentru a analiza fiecare promisiune, derapaj jenant și lovitură sub centură, anunță Politico. 

Evenimentul începe la ora 20.00, ora României. Competitorii se vor duela în prezența a 900 de persoane, conform agenției EFE. Dezbaterea va fi transmisă în direct şi poate fi urmărită pe platformele digitale ale Politico.

Cine participă la dezbatere

La dezbatere participă (în ordine alfabetică): Walter Baier (Partidul Stângii Europene); Bas Eickhout (Partidul Verzilor European); Valeriu Ghilețchi (Mișcarea politică creștină europeană); Ursula von der Leyen (Partidul Popular European); Maylis Roßberg (Alianța Liberă Europeană); Nicolas Schmit (Partidul Socialiștilor Europeni); Marie-Agnes Strack-Zimmermann (Partidul Alianța Liberalilor și Democraților pentru Europa); și Anders Vistisen (Partidul Identității și Democrației).

Echipa lui von der Leyen vrea să transforme imaginea președintelui Comisiei Europene dintr-un manager șef dur de criză într-o „mamă și o bunica mai caldă, care își dorește ca familia ei să crească într-o Europă sigură”, după descrierea publicației Politico.

Este o întoarcere la rădăcinile familiale și distractive ale candidatului principal al Partidului Popular European, care, din 2019, a condus blocul prin pandemie și invazia Rusiei în Ucraina și criza ulterioară a costului vieții, scrie Politico.

Potrivit sondajelor, Partidul Popular European şi-ar păstra poziţia de lider în Parlamentul European, la o distanţă confortabilă faţă de social-democraţi, care îl prezintă drept cap de listă pe luxemburghezul Nicolas Schmit, în vârstă de 70 de ani şi actual comisar pentru ocuparea forţei de muncă, scrie Agerpres, care citează EFE.

Însă, un sondaj exclusiv pentru Euronews realizat de Ipsos dezvăluie că majoritatea alegătorilor (63%) fie privesc negativ activitatea Comisiei, fie nu au nicio opinie.

Dintr-un eșantion de 26.000 de cetățeni ai UE din 18 state membre, 37% au spus că privesc pozitiv activitatea Comisiei von der Leyen, în timp ce 31% au spus că o văd negativ și 32% nu știu.

Urmează două luni înainte ca aproximativ 370 de milioane de alegători eligibili să aleagă noi membri în Parlamentul European, declanșând o cursă pentru a conduce Comisia, puterea executivă puternică a UE, care deține puteri mari de a legifera cu privire la o serie de probleme, inclusiv tehnologia, sănătatea și drepturile sociale.

Social-democraţii îl prezintă drept cap de listă pe luxemburghezul Nicolas Schmit, în vârstă de 70 de ani şi actual comisar pentru ocuparea forţei de muncă. Schmit a evitat până acum atacurile directe împotriva actualului său șef și, în schimb, a perfecționat „normalizarea” PPE a punctelor de discuție de extremă-dreapta.

Care sunt temele dezbaterii

Întrebările de dezbatere se vor concentra pe trei teme cheie, selectate de tinerii europeni printr-un sondaj realizat de Universitatea din Maastricht. Acestea sunt: schimbările climatice, politica externă și de securitate, și democrația UE.

După ce a trecut prin Brexit şi pandemia de coronavirus, UE se concentrează acum pe asistarea Ucrainei în apărarea sa împotriva invaziei ruse, încercând în acelaşi timp să tempereze conflictul din Fâşia Gaza, care ameninţă să destabilizeze Orientul Mijlociu.

Cei 27 avansează, de asemenea, către o tranziţie energetică şi ecologică profundă pe care speră să o finalizeze la mijlocul secolului şi se confruntă cu provocări precum gestionarea inteligenţei artificiale şi a tensiunilor migratorii, agricole şi comerciale, pregătirea extinderii clubului comunitar şi încurajarea suveranităţii economice şi industriale a UE.

Spot de campanie

Până la marea dezbatere, Comisia Europeană a lansat primul spot publicitar cu privire la Alegerile Europene. Mesajul central al clipului de 4 minute este mobilizarea la vot. Câțiva bunici, cu naționalități diferite transmit nepoților lor „să nu ia democrația de-a gata”.

Am văzut că mari schimbări au început în Europa prin vot. Vreau ca votul meu să pornească multe schimbări. Aceasta este frumusețea democrației. Este despre ceea ce decidem. Împreună, sunt vorbele bunicilor și nepoților lor.

CITEȘTE ȘI: