EMIL BOC, cel mai mediatizat candidat din ALEGERILE LOCALE 2012. Surpriza de pe Twitter
În campania pentru ALEGERILE LOCALE 2012, Emil Boc a fost cel mai mediatizat candidat la Primărie, iar Nicușor Dan a fost cel mai prezent pe twitter, urmat de Gigi Becali și de Marian Vanghelie, potrivit unei analize Mediafax Monitorizare.
Mediafax Monitorizare a analizat, în perioada 11 mai – 09 iunie 2012, aproximativ 57.000 de surse de informare online – site-uri, conturi de twitter și bloguri, urmărind apariția a 40 de politicieni în articolele difuzate.
Concluzia acestei analize este că Emil Boc a fost cel mai mediatizat candidat la Primărie, cu un număr total de 3.595 de apariții, urmat de Gigi Becali cu 3.492 apariții, de Sorin Oprescu cu 2.639 de apariții, de Radu Mazăre – 1.394 de apariții, Marian Vanghelie – 1.341 de apariții, Nicușor Dan – 1.334 de apariții, Sulfina Barbu – 1.322 de apariții, Neculai Onțanu – 1260 de apariții, Robert Negoiță – 1.237 de apariții și de Silviu Prigoană, cu 1.151 de apariții.
ALEGERI LOCALE 2012. REZULTATE DIN ORAȘUL TĂU – HARTA INTERACTIVĂ a ALEGERILOR pe GANDUL.INFO
Emil Boc a apărut pe site-uri și bloguri în formule conflictuale în raport cu Guvernul Ponta și Crin Antonescu, fiind susținut în demersurile sale de liderii PDL – Monica Macovei, Elena Udrea, Silviu Prigoană sau de Mihai Răzvan Ungureanu. Referirile la Emil Boc s-au făcut și ca urmare a participării acestuia la evenimente publice: deschiderea unui Cazino în Cluj după renovare, inaugurarea noului tramvai ultra-automatizat la Cluj, prezența acestuia la deschiderea oficială a TIFF 2012, inaugurarea unui club de pensionari.
Aparițiile lui Gigi Becali au avut prea puțină legătură cu o campanie electorală clasică în care candidatul se adresează alegătorilor, își discută proiectele viitoare și implicațiile acestora la nivelul cetățeanului de rând sau care se confruntă cu contracandidații pe teme specifice agendei bucureșteanului. În ciuda acaparării a peste 10% din numărului total de apariții ale candidaților urmăriți în online de Mediafax Monitorizare, cea mai mare parte din acestea nu au avut legătură nici cu bucureștenii, nici cu viitorul Primar al Capitalei.
Sorin Oprescu, cu aproape 9% din numărul total de apariții monitorizate în această campanie, este unul dintre candidații care și-a concentrat aparițiile în presa online pe evenimente pozitive, care să-l pună în valoare ca actual și viitor Primar General: inaugurări, întâlniri cu electoratul, prezența la evenimente, declarații despre proiecte viitoare strâns legate de agenda cetățeanului.
Pe locul 3 în topul celor mai mediatizați candidați la Primăria Capitalei și pe locul 6 în topul general, Nicușor Dan a fost cel mai prezent candidat pe twitter, fiind urmat de Gigi Becali și de Marian Vanghelie. De altfel, Nicușor Dan este candidatul care a surprins publicul printr-o campanie desfășurată în cea mai mare parte în mediul online și printr-un rezultat deloc de neglijat – peste 9% din voturile bucureștenilor pentru Primăria Generală și un loc în Consiliul General al Capitalei.
În ceea ce privește candidații la sectoarele Capitalei, cel mai mediatizat în mediul online pe durata întregii campanii electorale a fost Marian Vanghelie, cu 1.341 de apariții. Pe locul al doilea s-a situat Sulfina Barbu, care, deși a avut 1.322 de apariții comparativ cu Cristian Popescu Pedone, doar 582, nu a reușit să obțină Primăria sectorului 4. Ceilalți candidați la sectoare sunt, în ordinea mediatizării, Neculai Onțanu, Robert Negoiță, Rareș Mănescu, toți cu peste 1000 de apariții. Andrei Chiliman a fost singurul dintre candidați situat sub acest nivel ca număr de apariții, respectiv 721.
Topul candidaților la Primăriile din țară în funcție de vizibilitatea acestora pe întreaga campanie electorală a fost următorul: Emil Boc (Cluj) – 3.595 de apariții, Radu Mazăre (Constanța) – 1.394 de apariții, Marius Nicoară (Cluj) – 906 apariții, Gheorghe Nichita (Iași) – 838 apariții și Lia Olguța Vasilescu (Craiova) – 643 de apariții.
Cel mai mediatizat candidat la Cluj a fost Emil Boc cu 3.595 apariții, urmat de Marius Nicoară cu 906 și Peter Eckstein cu 214 apariții.
Cel mai mediatizat candidat la Constanța a fost Radu Mazăre cu 1.394 apariții, urmat de Claudiu Iorga Palaz cu 370 și Gigi Chiru cu 366 de apariții.
Cel mai mediatizat candidat la Craiova a fost Lia Olguța Vasilescu cu 643 apariții, urmată de Antonie Solomon cu 427 de apariții.
Cel mai mediatizat candidat la Iași a fost Gheorghe Nichita cu 838 de apariții, urmat de Tudor Ciuhodaru, cu 559 de apariții.
Cel mai mediatizat candidat la Timișoara a fost Nicolae Robu cu 621 de apariții, urmat de Adrian Orza cu 173 de apariții.
Candidații din București au fost de două ori mai prezenți în mediul online decât cei din restul orașelor. După cei din Capitală, candidații din Cluj au fost cei mai mediatizați în această campanie electorală.
Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online, presă, dar și social media. Astfel, agențiile de PR și specialiștii în comunicare din companii pot afla ce se scrie despre brandurile sau produsele lor din aproximativ 57.000 de surse.
Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice și analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienți corporate și instituționali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienți prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conțin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceștia și includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de știri radio și TV și linkuri spre articolele sau postările online.
La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienți și de concurenții lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceștia activează.
Mediafax Monitorizare deține un certificat de conformitate cu standardul ISO 9001:2008 pentru sistemul său de management al calității.