Guvernul a aprobat, în ședința de joi, la propunerea Ministerului Dezvoltării, tezele prealabile ale Codului de procedură administrativă care vizează crearea unui cadru comun de reglementare pentru procedura administrativă, de la inițiere și până la finalizare, regimul juridic aplicabil operațiunilor, actelor și contractelor administrative, transparența decizională, simplificarea și digitalizarea procedurilor administrative.
În urma aprobării noilor teze ale Codului administrativ, procedurile în acest sens vor fi mai previzibile și se vor stabili reguli-cadru aplicabile pentru orice procedură administrativă din administrația publică, transmite într-un comunicat, Ministerul Dezvoltării.
Codul de procedură administrativă urmărește reconstruirea relației dintre administrație și cetățeni, respectiv mediul de afaceri, transformând procedura administrativă într-un demers mai eficient, transparent și mai prietenos cu cetățeanul și mediul de afaceri, asigurând claritatea și eficiența autorităților și instituțiilor publice, a precizat Adrian-Ioan Veștea.
Astfel, pentru prima dată, operațiunile (avize, acorduri etc.), actele (HG, ordine, dispoziții, hotărâri, autorizații etc.) și contractele administrative (contracte de concesiune/închiriere bunuri publice etc.) vor fi reglementate și detaliate.
Relația dintre administrație, cetățeni și mediul de afaceri trebuie reconstruită și eficientizată, a declarat ministrul Veștea.
Proiectul va promova transformarea digitală și reducerea birocrației, precum și a costurilor administrative din sarcina cetățenilor și a mediului de afaceri. Procedurile de control în administrația publică vor pune accent pe componenta de prevenire, și nu pe cea de sancționare, iar cetățenii și mediul de afaceri vor beneficia de o procedură clară, coerentă și eficientă de dialog sau mediere cu autoritatea publică, precizează Ministerul Dezvoltării.
CITIȚI ȘI