Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat pentru gândul că declarațiile președintelui despre privatizarea CFR Marfă îi poti face „mari probleme investitorului în a mai obține credite la bănci”.
„Domnul Traian Băsescu în calitate de președinte al României ar trebui să fie mai atent când face astfel de declarații despre privatizarea CFR Marfă. Eu vin din mediul de afaceri, știu cât de greu să vorbești cu băncile pentru credite. Atunci când iese președintele și vorbește în felul în care a vorbit, cred că îi face mari probleme posibilului investitor în a mai obține credite de la bănci. Băncile se uită foarte atent la astfel de declarații. Ar trebui mai multă responsabilitate atunci când faci astfel de declarații dacă vrei ca un lucru bun să se întâmple”, a spus Fenechiu.
Potrivit acestuia, în cazul în care GFR nu va avea banii pentru privatizare va pierde garanția de zece milioane de euro.
„Comisia de privatizare nu are de unde să știe dacă va primi credit, va avea sau nu bani pentru finanțare. S-au depus niște garanții foarte mari, niște bani care se pierd, în condițiile în care compania nu are întreaga sumă pe care să o achite pentru privatizare. Discutând despre garanția de zece milioane de euro, nu știu dacă își permite cineva să dea zece milioane de euro și să se joace”, a precizat vicepreședintele PNL.
El a adăugat că nu îl înțelege pe președintele Băsescu care nu ar trebui să aibă interesul blocării privatizării CFR Marfă.
„GFR este o firmă puternică în domeniu, care are participații și în afara statului român. Am văzut declarația de genul cu ce bani va repara vagoanele. Din câte știu este cel mai puternic grup de reparații vagoane din România și face acest tip de lucrări pentru mai multe țări din Europa. Nu cred că este chiar așa nepotrivită ca și firmă. Nu pot să fac nici aprecieri pro această firmă exagerate, dar nici nu îmi permit să zic despre această firmă că este una slabă, care nu are putere financiară”, a spus Fenechiu.
Potrivit acestuia, contractul final de privatizare se va face în baza unei legi votată în Parlament.
„Eu am cerut ca acest contract de privatizare să fie avizat și de CSAT, dar nu s-a luat în calcul această propunere. Eu nu cred că este corect ca reprezentantul unei instituții a statului să stai pe margine și la sfârșit să spui nu este bine. Nu vreau să cred că președintele speră într-un eșec și își dorește și își dorește ca acest eșec să atârne pe umeri premierului”, a declarat Fenechiu.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, este cel care a coordonat privatizarea CFR Marfă până când a fost nevoit să renunțe la portofoliul pe care îl deținea din cauza condamnării pe care a primit-o, la prima instanță, în „dosarul Transformatorul”.
Citește și Băsescu: „Ponta să-și asume privatizarea CFR Marfă. Cel care a câștigat caută disperat bani la bănci”