Geoană: În Franța e tentația folosirii electoraliste a temei imigrației, pentru alegerile municipale
Președintele Comisiei parlamentare speciale pentru aderarea la Schengen, Mircea Geoană, a declarat, marți, pentru MEDIAFAX, că alegerile municipale care se apropie în Franța vor constitui pentru unii politicieni francezi o tentație de a folosi electoralist tema imigrației.
„Alegerile municipale care se apropie în Franța vor fi o tențație pentru politicienii de la putere sau de la opoziție să folosească subeictul imigrației și parțial și subiectul imigrației românești într-un joc electoral. Este un element de sensibilitate în opinia publică din Franța și în alte opinii publice pe care noi trebuie să îl luăm în calcul”, a spus Geoană.
El a făcut această declarație răspunzând unei întrebări referitoare la faptul că președintele UMP (opoziție) Jean-François Copé i-a cerut marți președintelui francez François Hollande să nu mai mențină „ambiguitatea” asupra aderării României și Bulgariei la spațiul Schengen, căreia i se opune atât timp cât nu va fi soluționat dosarul romilor.
„Poziția Franței este poziția oficială exprimată de premierul francez cu ocazia vizitei la Buucurești și este singura poziție oficială pe care eu o cunosc și ambasadorul francez mi-a confirmat-o într-o discuție directă acest lucru. Franța susține, sunt convins că o va face în continuare, o intrare etapizată a României începând probabil cu aeroporturile, ceea ce ar reprezenta un compromis rezonabil, deși ne-am dori cu toții să avem un răspuns global la problema aderării noastre la spațiul Schengen”, a spus Geoană.
El a spus că îl cunoaște foarte bine pe Jean-François Copé, arătând că acesta are rădăcini românești, ca și ministrul Economiei și Finanțelor, Pierre Moscovici.
„Trebuie să înțelegem că această tentație electoralistă există, dar trebuie să ne facem și noi datoria în a comunica mai credibil și a avea o adevărată ofensivă pentru recâștigarea credibilității și reputației României în Occident. Pentu că în spatele Schengen-ului se ascunde de fapt o prejudecată și o deterioare a percepției despre România care este foarte periculoasă pentru noi pentru că o țară cu reputație proastă nu e o destinație de investiții și de afaceri, nu este destinație de turism, nu are cum să fie influentă”, a adăugta Geoană.
El a îndemnat la un efort conjugat împreună cu mediile profesionale, mediile de afaceri, mediile non-guvernamentale, presa românească și străină într-un efort îndreptat spre recâștigarea reputației României.
„Într-un fel, sub pălăria Schengen se ascund multe alte teme, o parte dintre ele totalmente nedrepte pentru România, altele parțial adevărate, altele cu adevărat reale. Trebuie să fim conștienți că avem de urcat un deal destul de abrupt pentru a ajunge să avem reputația pe care România o merită și pe care trebuie să o aibă”, a spus Geoană.