George SIMION prezintă Planul AUR pentru modernizarea transportului feroviar: Trenuri de mare viteză și reformarea CFR

Publicat: 18/09/2024, 15:11
Actualizat: 18/09/2024, 16:22

Președintele AUR, George Simion, candidat la alegerile prezidențiale, a prezentat, miercuri, în București, Planul Simion pentru transportul feroviar. Planul include investiții în căi ferate de mare viteză, transport feroviar regional și metropolitan, și măsuri pentru reducerea birocrației din Ministerul Transporturilor.

Vorbim despre căi ferate de mare viteză, de la Timișoara-Cluj-Iași, București – Cluj, București-Suceava, dar înainte de a vorbi despre căi de mare viteză trebuie să vorbim despre modalitățile prin care putem acoperi niște domenii critice, care nu sunt acoperite în acest moment, despre transportul feroviar regional, despre transportul metropolitan.

Din păcate, azi, deși avem gări, deși am moștenit o infrastructură feroviară consistentă, sunt foarte multe localități unde nu mai poți ajunge cu trenul și aceste localități trebuie urgent, dacă nu vrem să dispară, să fie reconectate prin calea ferată, a spus George Simion, în cadrul prezentării.

Printre prioritățile planului se numără îmbunătățirea siguranței feroviare, comasarea instituțiilor de reglementare și promovarea producătorilor autohtoni de material rulant.

Ce vrea AUR să facă este promovarea producătorilor autohtoni de material rulant. Trebuie să producem cât mai mult în țară, trebuie să producem cât mai mult în România. Pentru asta, omologarea actuală durează circa 2 ani în standardele AFER. Nu ne dorim mai multe instituții, ne dorim comasarea acestor instituții pentru realizarea producției autohtone de material rulant.

Investiții semnificative în calea de rulare, în poduri, în tuneluri și în stații și implementarea unui plan strategic pe termen lung pentru a aduce infrastructura feroviară la standardele europene.

De asemenea, ne gândim la modalități alternative de a obține bani, racordate la anul 2024, avem nevoie de reînființarea coletăriei CFR și de parteneriate cu transportatorii mari care să colaboreze cu operatorii feroviari. Pentru mine, din punct de vedere strategic, ca președinte, Căile Ferate Române reprezintă o prioritate, a punctat președintele AUR.

Liderul AUR a avertizat, de asemenea, în legătură cu efectele negative ale noii legi a pensiilor asupra personalului CFR, menționând că statutul CFR-istului nu a fost încă adoptat de Parlament, în ciuda cererilor sindicatelor

Avertizăm Guvernul să nu își bată joc de toți cei care au avut grupe de muncă, și aici îi includem pe petroliști, pe mineri, pe siderurgiști, dar și pe CFR-iști, a afirmat George Simion.

Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR, a atras atenția asupra nevoii de modernizare a căilor ferate, dar și achiziției de noi trenuri.

În ultimii 34 de ani, inveastițiile în infrastructura feroviară au fost doar formale. Vă dau doar câteva cifre din anul 2023: cea mai mare întârziere de tren a fost de nouă ore, peste 500 de minute, pe ruta Brașov-Galați. Numărul total de minute de întârziere din 2023 este de aproape 2,4 milioane de minute. Într-un singur an am avut 4,6 ani de întârziere. Trenurile, în România, circulă în general cu o viteză medie mai mică de 50 de kilometri pe oră, în timp ce în celelalte state europene și în lumea civilizată se merge cu 200 de kilometri pe oră, a spus Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR.

Petrișor Peiu, propunerea AUR pentru Ministerul Economiei, a subliniat importanța finalizării lucrărilor de înlăturare a restricțiilor de viteză și a electrificării căilor ferate.

România are a șaptea cea mai mare rețea de cale ferată din Europa, dar doar 37% din ea este electrificată (…) Prima chestiune pe care AUR o va rezolva este finalizarea acestor lucrări de înlăturare a restricțiilor, ceea ce va conduce la dublarea vitezei medii comerciale. A doua chestiune pe care AUR își propune să o rezolve este electrificarea, a subliniat profesorul universitar Petrișor Peiu.

Dorina Barcari, specialist în infrastructura feroviară și propunerea AUR pentru Ministerul Muncii, a vorbit despre deficitul de personal cu care se confruntă în prezent CFR.

Sistemul nostru feroviar este în agonie, din toate punctele de vedere. Se încalcă elementele de legislație feroviară, elemente care au fost construite cu sacrificii sau pentru înlăturarea unei situații grave și dezastruoase. Școlarizările feroviare care au fost bine organizate sunt acum desființate. Tinerii feroviari nu mai beneficiază de aceleași date și nu mai pot să se construiască la fel de echilibrat, cum s-a făcut până acum, a precizat Dorina Barcari.

Despre deficitul de personal a vorbit și Vasile Ungureanu, conferențiar universitar.

În domeniul educației și al personalului este o lipsă acută de personal. Dacă mâine ar fi 300 de absolvenți la nivel național, de ingineri de cale ferată, numai pentru partea de construcții, sistemul i-ar putea absorbi, deoarece actualii angajați sunt în mare parte în vârstă, la limita de pensionare sau s-au pensionat, a conchis Vasile Ungureanu.

CITEȘTE ȘI:

George SIMION a livrat casa construită în 12 zile / „Se poate să construim la 35.000 de euro!”

George Simion promite sprijin pentru reconstrucția locuințelor afectate de INUNDAȚII, chiar dacă nu face parte din atribuțiile Președintelui

Olga Borșcevschi
Absolventă a Universității de Stat din Republica Moldova, Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, Borșcevschi Olga a debutat în presă la televiziunea Realitatea TV Moldova și la site-ul Evenimentul mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Încă un cablu de comunicații subacvatic a fost tăiat. Care sunt țările afectate
Meteorologii EaseWeather anunță o lună decembrie cum n-a mai fost, în București. Câte zile ninge
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
De ce tace Trump după ce Biden a decis ridicarea interdicției Ucrainei de a folosi...
Imagini sfâșietoare de la mormântul Andreei Cuciuc. Ce a apărut în cimitir, la câteva ore...
Cum arată în realitate misterioasa plajă neagră din Game of Thrones. A devenit unul dintre...
Cele mai mari gafe făcute de prezidențiabili la dezbaterea Digi24. Unde au „comis-o” Lasconi, Geoană,...
Ce i-a grăbit sfârşitul lui Silviu Prigoană. Autopsia a confirmat o problemă cardiacă, dar apropiaţii...
Acești pensionari români vor primi pensii mărite la 6.720 lei, începând cu 1 ianuarie 2025
Accidentul din Panciu a fost filmat. Alexandra şi Gabriel au murit carbonizaţi în maşină, la...
Igor Cuciuc își urlă neputința: Andreea, întoarce-te acasă! Durere sfâșietoare
EXCLUSIV | De ce a fost înmormântat Silviu Prigoană noaptea, deși e ilegal: „A intrat...
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primesc Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Sprijinul Ungariei pentru Rusia atrage critici dure din partea Poloniei
Structura IMENSĂ găsită pe fața ASCUNSĂ a Lunii
Doliu la Casa Regală! Regina Camilla are inima frântă. Palatul Buckingham a făcut anunțul trist
Cât de mult se schimbă vremea în București. Avertisment de ultima oră
Ce diagnostic a primit Florin Niță după accidentarea de la meciul România – Cipru. Portarul...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
VIDEO Daniela Iliescu este gravidă cu al doilea copil! Culiță Sterp și partenera lui au...
EXCLUSIV! Alex Mica, despre cele mai mari dificultăți pe care le-a întâmpinat: "Un moment critic...
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
Dorothy Vaughan, primul manager de culoare al NASA. „Nu îți fie teamă să ceri ajutor....